Normal fødsel eller keisersnitt?

Elisabeth1987

Betatt av forumet
Ja som overskriften sier..
Tenker mye på dette etter at jeg gikk vite at jeg bærer på tvillinger :)
Alle i slekten jeg har snakket med har sakt at den første kommer ut normalt men nr to er som regel i seteleie:(
Har litt fødselsangst fra før så seteleie høres ikke så bra ut :( noen som har erfaringer med seteleie eller keisersnitt?

Hei, hører til i annet forum men svarer lell :-) Ikke bekymre deg for dette så tidlig, du vil få massevis av grundig info og de samtaler du trenger for å ta beslutningen sammen gynekolog i god tid før fødselen. Har to venninner som har født tvillinger, en med keisersnitt og en uten. Begge var fornøyde. Hun som tok keisersnitt "slapp" nesten å velge, begge lå i seteleie og da anbefalte egentlig gynekologen keisersnitt. Hvis du ikke klarer å la være å tenke på det, ta det heller opp med jordmor med en gang. Du kan få samtaler om fødsel så tidlig som helst hvis du trenger det. Generelt tror jeg ikke det er noen som opplever "press" for å føde tvillinger vaginalt, som man vel kan føle hvis man uten medisinsk grunn ønsker keisersnitt med bare en baby. De er ganske liberale tror jeg.

Veldig usikker. ..hadde en ganske tøff og lang fødsel me 1 . Varte i 37 timer. Ble satt igang.
Jeg tar en prat med jordmor etterhvert så får vi finne ut av drt. Gruer meg til fødsel...mn det går nok fint ;)

Du som skal ha tvillinger. Er det ikke mest vanlig med ks? Du går god oppfølging. Det går nok veldig fint ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Ikke tvillinger her, men har født vanlig og tatt ks. Ikke noe skrekkopplevelse noen av gangene, men tok litt lenger tid før jeg kom meg etter ks! :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Har født i seteleie og det var ikke noe problem. Tok litt lengre tid, men tror ikke det var noe vondere enn en fødsel der hodet kommer først. :)

Back
Topp