Norge faller...

Smily

Elsker forumet
og vi kan ikke gjøre en dritt med det. Hvorfor? Jo, fordi HELE Europa står og ser på at land blir lynsja av en "religion" som har funnet på egne leveregler som ikke eier rot i virkelighet for human og menneskelig overlevelse.
Og hvorfor står vi og ser på at et land raseres? Vi som i hele verden. Og hvorfor rømmer man landet sitt i stedet for å kjempe for sitt hjem, sin kultur og sine verdier?
Jeg er oppriktig bekymret for hvordan mitt barn skal få det i fremtiden når ikke en gang det landet han skal leve og vokse opp i har en anelse kontroll på dagens situasjon. Det finnes INGEN handlekraft for å sikre vårt eget folk eller de stakkars menneskene som kommer til oss for å leve og bo med oss slik at både dem og vi blir ivaretatt.
Det er en enten eller mentalitet i Norge (kanskje Europa også?), enten så er du hands down for at alt som kan krype å gå skal få alt det vi har (ikke alt vi kan gi, for her blir alt levert) og tenker ikke konsekvenser, ellers så er du den som nekter alt som kan krype og gå en mulighet for trygghet et sted å bo et sted å leve i fred.
Hvorfor blir det sett på på den måten? Hvorfor er det INGEN fokus på ja takk begge deler? Det henger ikke på greip og det er forbanna farlig og jeg skjønner ikke at ingen ser det her?
Det krangles om disse to endene i sosiale medier og er du den ene eller den andre siden så blir du lynsjet. Men så er du kanskje ikke den ene eller den andre, men folk, ja FOLK!, har et så sinnsykt snevert syn på menneskeheten at det eneste som betyr noe er sin egen mening, forståelse og oppfatning av situasjonen at alt annet er faen meg brudd på menneskerettighetene eller nazi eller innsausa politisk idiot.

Hva i faen ville du gjort om noen kom på døra di og påtvang deg en "religion" som innebærer avkutta armer, drap om du ikke inretter deg i dems såkalte hærer, regler som ikke er levedyktige for mennesker osv. Rett og slett at du ikke kan leve i trygghet om du tråkker feil på stien i livet DITT. DITT liv!
Du skal ikke lære av dine feil, du skal bare vite at sånn er det og du vet ikke en gang hvordan noe annet blir/er og tror at det å drepe et annet menneske som ikke tilber den og den religionen den skal dø. Fordi tror du ikke så har du ingen rett til å leve. Asså kødder du med trynet mitt? Hvem i faen ga et annet menneske rett til å ta MITT liv om jeg ikke tror på det du tror på? I hvilken verden er du og jeg forskjellig på den grunnleggende fysiologien? Kultur er en ting "religion" som disse forbanna gale menneskene kaller det er ikke annet en ren skjær galskap som faktisk ikke har en dritt med religion å gjøre. Og NEI det har ingenting å gjøre med islamismen, kristendommen, jødedommen osv. Det har med tolkninger av helt sinnsyke mennesker som har detti av lasset for en evighet siden.
At noen klarer å tolke en religion og lage sin egen er faen meg helt utrolig. Å påføre et annet menneske harme fra helvete er meg helt uforstående at noen i det hele tatt klarer å gjøre. Og hva faen er målet? At noen vil kjøre en Hitler stil og bestemme fordi de syns det er så jævla fett å være størst og ha mest? For de er ikke best, på ingen måte.
Og DETTE står vi og ser på? Vi ser på at mennesker, land, kulturminner og menneskeverd slettes. Tilintetgjøres.

Joda, noen har et hjerte av gull og møter menneskene som flykter med omsorg og nestkjærlighet og sender dem videre. Men sender dem videre til hva? Overfylte asylmottak hvor noen har hørt om gull og grønneskoger. Asylmottak som du må leve i i flere år pga sprengt kapasitet. Stengte grenser pga for mange mennesker som skal ha tak over hodet, mat i magen og varme.
Hvor skal vi klare å plassere alle sammen? Hvordan tror de at de skal kunne få et liv som er "normalt" når hele landet dems flykter? Og det er jo en del. Så mange at vi har faktisk ikke kapasitet til å ta vare på dem.

Hvorfor er det ingen som kan hjelpe disse landene om å kjempe om sin rett? Skal disse ondskapens mennesker få lov til å ta over flere land og få lov til å drepe på en barbarisk måte. Kanskje det høres selmotsigende ut, men jeg ser heller at de som driver med denne galskapen dør enn at uskyldige mennesker som lever sitt normale og gode liv blir drept. For det er faktisk det som må til. Sånn har det alltid vært og det vil ikke forandre seg. Man må gjerne prøve å prate disse folka til fornuft. Be my guest, men jeg tror ikke vi ser noe til dem som prøver. Fordi de kommer til å bli drept de også.

Dette er INGEN oppfordring til å ta på seg ansvaret å gjøre dette på egen måte. Dette er mer et bekymret, tanketømmende, forbanna og provosert innlegg om en forundring på hvordan dette vil gå og hva som vil skje videre om ikke politikerene klarer å få til en løsning som kan redde verden. For dette er en global krise. Dette er ikke en Europeisk eller Asiatisk eller Amerikansk krise.

Jeg håper mitt barn kan oppleve en trygg oppvekst med trygge rammer. Jeg frykter at dette kan rasere hele vårt samfunn.


Shiiiiit så irritert jeg er. Det måtte ut!
 
Nå skulle denne egentlig på generelt...
 
De flykter til det trygge, det trygge er Europa. Jeg har full forståelse for at de flykter, jeg er heller ikke i tvil om at når de først flykter ønsker de seg til landet hvor de med størst sannsynlighet vil få hjelp og asyl.
Problemet til Europa er at vi er lite, og hvem skal egentlig ta kampen der nede?
Vi gjør allerede en del,og dessverre er denne situasjonen langt utenfor vår kontroll.
Vi aner egentlig ikke hva som skjer spessielt i Syria og Irak.
Verden må jobbe parallelt, gi de som har rett på asyl, asyl samtidig som vi jobber mot ekstremismen der nede.

Jeg har jo skjønt såpass at de aller fleste som kommer hit til Norge ikke har et stort ønske om å reise hjem igjen, de sier det jo selv.

Velferdsstaten er absolutt truet, og jeg håper politikerene klarer å se på dette som en helhet.
Vi har et ansvar for å hjelpe de som har krav på det, hvorfor skal vi sitte med alle goder selv i lille Norge og kun tenke på oss selv og tenke stakars dem, glad det ikke er meg.
Og nåde dem om dem kommer og truer min velstand.

Hvem skal ta krigen der nede? Det hjelper ihvertfall ikke å kun sende penger? Noen må faktisk ta kampen.

De aller fleste som flykter er jo faktisk de som også er imot denne ekstrem tolkningen, det er jo dette de vil vekk ifra.

Europa klarer ikke dette alene, og lille Norge har utrolig lite å bidra med, her må det rett og slett større makter til.
Vi må jobbe for ro der, og vi må håpe det blir innbyggere igjen til å bygge opp sitt land.
Nå når de flykter, vil jo ekstremistene bare komme i et enda større flertall og få enda mer makt.
De som drar er jo ofte de ressurssterke også, og hva skjer så med de som blir igjen.

Jeg tror fremdeles ikke Norge står i fare, vi er høyt her i nord og må vi øke skatter eller gi slipp på noen goder vil fremdeles vi klare oss godt.
Vi kjører flotte biler, pusser opp hus, kjøper merkeklær til våre barn som ikke bryr seg og er generelt opptatt av vårt ytre.

Vi må jobbe for å holde det trygt, og vi må ihvertfall ikke spre fremmedfrykt til våre barn til våre nye landsmenn. De aller fleste ønsker kun det vi allerede har, et trygt sted å bo for sin familie og sine barn, skolegang, mat og medisinsk hjelp.
De aller aller fleste er også lovlydige mennesker som jobber og står på.
 
Og jeg blir skremt og oppriktig redd for mine barn som er halv norske og halvt libanesiske. Som er oppvokst med en muslimsk far og en ikke troende/kristen-står i statskirka mor. Jeg er redd for at de møter mennesker med slike holdninger som deg. Det er svært få muslimer som er for slikt forvrengt syn av islam. Og. Jeg tror jeg har møtt og kjenner flere enn deg, både i min jobb og på privaten.
 
Og jeg blir skremt og oppriktig redd for mine barn som er halv norske og halvt libanesiske. Som er oppvokst med en muslimsk far og en ikke troende/kristen-står i statskirka mor. Jeg er redd for at de møter mennesker med slike holdninger som deg. Det er svært få muslimer som er for slikt forvrengt syn av islam. Og. Jeg tror jeg har møtt og kjenner flere enn deg, både i min jobb og på privaten.

Nå var vel egentlig ikke innlegget rettet mot Islam og muslimene, men faktisk de som tolker og lager sin egen muslimske stat?

Det som provoserer meg mest er at vi er så redde for å miste vår velstand, vi har overflod her oppe, og vi synes synd på oss selv for at vi må gi slipp på noe for å hjelpe andre?
Det er jo en sinnsykt tankegang og jeg håper mine barn ikke tar etter disse.

Meg selv først, så alle andre?
Nei, det er rett og slett så egoistisk at det nesten er pinlig å være norsk.
 
De flykter til det trygge, det trygge er Europa. Jeg har full forståelse for at de flykter, jeg er heller ikke i tvil om at når de først flykter ønsker de seg til landet hvor de med størst sannsynlighet vil få hjelp og asyl.
Problemet til Europa er at vi er lite, og hvem skal egentlig ta kampen der nede?
Vi gjør allerede en del,og dessverre er denne situasjonen langt utenfor vår kontroll.
Vi aner egentlig ikke hva som skjer spessielt i Syria og Irak.
Verden må jobbe parallelt, gi de som har rett på asyl, asyl samtidig som vi jobber mot ekstremismen der nede.

Jeg har jo skjønt såpass at de aller fleste som kommer hit til Norge ikke har et stort ønske om å reise hjem igjen, de sier det jo selv.

Velferdsstaten er absolutt truet, og jeg håper politikerene klarer å se på dette som en helhet.
Vi har et ansvar for å hjelpe de som har krav på det, hvorfor skal vi sitte med alle goder selv i lille Norge og kun tenke på oss selv og tenke stakars dem, glad det ikke er meg.
Og nåde dem om dem kommer og truer min velstand.

Hvem skal ta krigen der nede? Det hjelper ihvertfall ikke å kun sende penger? Noen må faktisk ta kampen.

De aller fleste som flykter er jo faktisk de som også er imot denne ekstrem tolkningen, det er jo dette de vil vekk ifra.

Europa klarer ikke dette alene, og lille Norge har utrolig lite å bidra med, her må det rett og slett større makter til.
Vi må jobbe for ro der, og vi må håpe det blir innbyggere igjen til å bygge opp sitt land.
Nå når de flykter, vil jo ekstremistene bare komme i et enda større flertall og få enda mer makt.
De som drar er jo ofte de ressurssterke også, og hva skjer så med de som blir igjen.

Jeg tror fremdeles ikke Norge står i fare, vi er høyt her i nord og må vi øke skatter eller gi slipp på noen goder vil fremdeles vi klare oss godt.
Vi kjører flotte biler, pusser opp hus, kjøper merkeklær til våre barn som ikke bryr seg og er generelt opptatt av vårt ytre.

Vi må jobbe for å holde det trygt, og vi må ihvertfall ikke spre fremmedfrykt til våre barn til våre nye landsmenn. De aller fleste ønsker kun det vi allerede har, et trygt sted å bo for sin familie og sine barn, skolegang, mat og medisinsk hjelp.
De aller aller fleste er også lovlydige mennesker som jobber og står på.

Jeg er helt enig med deg! Jeg tror vi kan gjøre mer for å hjelpe de stakkarsene som bor der det er helt umenneskelig å bo. Vi må få til noe i landene flyktningene kommer til slik at de blir ivaretatt og ikke blir stuet bort fra samfunnet de kommer til.
En ide er å bruke noen av pengene vi sender ut fra landet til å bygge opp bedre system, mottak asylboliger slik at de faktisk kan bo som alle andre ihvertfall så godt som.
Det som blir gjort nå syns jeg ikke er nok. Ikke i Norge og ikke i Europa. Det bør bygges minimum en form for teltlandsby for de som er i Hellas og som må sove under åpen himmel. Tenk på barna som opplever dette her? De får en tøff oppvekst og trenger god sosial støtte fra det landet de bor i.
Jeg gremmes over tilstanden som er nå.
 
Og jeg blir skremt og oppriktig redd for mine barn som er halv norske og halvt libanesiske. Som er oppvokst med en muslimsk far og en ikke troende/kristen-står i statskirka mor. Jeg er redd for at de møter mennesker med slike holdninger som deg. Det er svært få muslimer som er for slikt forvrengt syn av islam. Og. Jeg tror jeg har møtt og kjenner flere enn deg, både i min jobb og på privaten.
Hvilke holdninger tenker du på? At jeg vil at mennesker som rømmer for livet skal få hjelp i landet sitt? At de som er kommet seg ut av en forferdelig situasjon må fortsette å slite seg ut dag ut og dag inn med å få bo trygt og godt? At de som allerede er kommet til et land skal bli ivaretatt? At de som bor i sitt eget land skal få et verdig sted å avslutte livet (helsesamfunnet i form av sykehus, instistusjoner osv). At barn i vårt eget land skal bli ivaretatt?
Hvis det er det du mener så er jeg veldig interessert i å høre på hva slags holdninger du har og hvilket syn du har på det som skjer.

Som jeg nevnte. Det er enten den ene eller den andre siden av skalaen. *oppgitt*
 
Last edited:
Jeg er helt enig med deg! Jeg tror vi kan gjøre mer for å hjelpe de stakkarsene som bor der det er helt umenneskelig å bo. Vi må få til noe i landene flyktningene kommer til slik at de blir ivaretatt og ikke blir stuet bort fra samfunnet de kommer til.
En ide er å bruke noen av pengene vi sender ut fra landet til å bygge opp bedre system, mottak asylboliger slik at de faktisk kan bo som alle andre ihvertfall så godt som.
Det som blir gjort nå syns jeg ikke er nok. Ikke i Norge og ikke i Europa. Det bør bygges minimum en form for teltlandsby for de som er i Hellas og som må sove under åpen himmel. Tenk på barna som opplever dette her? De får en tøff oppvekst og trenger god sosial støtte fra det landet de bor i.
Jeg gremmes over tilstanden som er nå.

Ja, det er forferdelig å se hvordan de lider, desperasjonen dems og usikkerheten.

Det her handler jo langt ifra religion, det handler om mennesker som er desperate etter hjelp pg deres siste utvei er å flykte.
 
"Kultur er en ting "religion" som disse forbanna gale menneskene kaller det er ikke annet en ren skjær galskap som faktisk ikke har en dritt med religion å gjøre. Og NEI det har ingenting å gjøre med islamismen, kristendommen, jødedommen osv. Det har med tolkninger av helt sinnsyke mennesker som har detti av lasset for en evighet siden.
At noen klarer å tolke en religion og lage sin egen er faen meg helt utrolig. Å påføre et annet menneske harme fra helvete er meg helt uforstående at noen i det hele tatt klarer å gjøre. Og hva faen er målet? At noen vil kjøre en Hitler stil og bestemme fordi de syns det er så jævla fett å være størst og ha mest? For de er ikke best, på ingen måte."

Hvis noen misforstod så handler det om at isis har lagd sin egen måte å leve på.
 
Ja, det er forferdelig å se hvordan de lider, desperasjonen dems og usikkerheten.

Det her handler jo langt ifra religion, det handler om mennesker som er desperate etter hjelp pg deres siste utvei er å flykte.

Jepp og det syns jeg er utrolig synd for de menneskene som må dra fra sine hjem.
Tenk om det var oss som måtte flykte fordi det var ikke sjans for å overleve om du ble igjen hjemme.
Hvordan kan man la det gå så langt? Vi satt jo og så på at det skjedde og det skjedde nærmest ingenting.
Jeg skjønner at man mister troen på menneskeheten når noe som dette skjer.

Det her er et stort tema asså, men alt det andre som skjer i verdnen også. Det er så mye sinnsykt som skjer.
Jeg skulle gjerne likt og sett hvor bistandspengene går og om det er noen som vet at de riktige menneskene får pengene til å hjelpe de som har det forferdelig. For jeg tror ikke de går til dem som faktisk har behov for dem.
 
Vi må hjelpe, Norge må hjelpe.
Jeg tror ikke løsningen er å få alle til å flykte, selvom jeg har full forståelse for hvorfor de gjør det. Og klart skal de få hjelp når de kommer til Norge, vi må jo også se til at de får den hjelpen de trenger.

Dette eskalerer jo, og den viktigste jobben her er jo å hindre at disse syke menneskene får større makt?

Mine barn har mange muslimske venner, med foreldre som har flyktet, og de er noen helt fantastiske mennesker alle jeg kjenner.

Barn bryr seg ikke om de har forskjellig religion,
hudfarge, eller prater et annet språk, de synes heller det er spennende og er interesserte i å lære mer.
Jeg håper ikke Norge blir det landet som skal frykte disse menneskene, jeg håper Norge kan være det landet som hjelper disse menneskene og gir de etterlengtet trygghet de trenger.

Igjen, den viktigste jobben er å ikke skape frykt og uvitenhet, det er vel der problemene startet i det hele tatt.
 
"Kultur er en ting "religion" som disse forbanna gale menneskene kaller det er ikke annet en ren skjær galskap som faktisk ikke har en dritt med religion å gjøre. Og NEI det har ingenting å gjøre med islamismen, kristendommen, jødedommen osv. Det har med tolkninger av helt sinnsyke mennesker som har detti av lasset for en evighet siden.
At noen klarer å tolke en religion og lage sin egen er faen meg helt utrolig. Å påføre et annet menneske harme fra helvete er meg helt uforstående at noen i det hele tatt klarer å gjøre. Og hva faen er målet? At noen vil kjøre en Hitler stil og bestemme fordi de syns det er så jævla fett å være størst og ha mest? For de er ikke best, på ingen måte."

Hvis noen misforstod så handler det om at isis har lagd sin egen måte å leve på.

Da er jeg med. Hvis du snakker om IS. Litt vanskelig å forstå når du skriver at Norge faller. Da tenker jeg ikke på at du mener IS. Det er jo Syria og andre land i nærområdet som ødelegges av de. Vi får mennesker hit som flykter fra krig fra IS og Assad. Grunnen til at ingen får til å hjelpe de der nede er svært kompleks. Pga stormaktene er mer opptatt av egeninteresse enn å faktisk redde folk. USA vil ikke styrte IS fordi de er i mot assad(som faktisk har drept svært mange mennesker i eget land), og Russland vil støtte Assad(som i mine øyne ikke er stort bedre enn IS). Tyrkia later som de er i mot IS for å krige mot kurdere. Men egentlig under teppe så støtter de IS fordi IS også kriger mot kurderne. Oppe i dette er det mange uskyldige mennesker som lider. Vanskelig å vite hvordan man skal få bukt med det som skjer nede i Syria fordi å fjerne IS alene er ikke godt nok. Man må også få fjernet Assad, men igjen så ser man jo hvordan det har gått med de andre arabiske landene etter de har styrtet regjeringene der. Har jo ikke gått noe bra.
 
Jepp og det syns jeg er utrolig synd for de menneskene som må dra fra sine hjem.
Tenk om det var oss som måtte flykte fordi det var ikke sjans for å overleve om du ble igjen hjemme.
Hvordan kan man la det gå så langt? Vi satt jo og så på at det skjedde og det skjedde nærmest ingenting.
Jeg skjønner at man mister troen på menneskeheten når noe som dette skjer.

Det her er et stort tema asså, men alt det andre som skjer i verdnen også. Det er så mye sinnsykt som skjer.
Jeg skulle gjerne likt og sett hvor bistandspengene går og om det er noen som vet at de riktige menneskene får pengene til å hjelpe de som har det forferdelig. For jeg tror ikke de går til dem som faktisk har behov for dem.

Mye går dit det skal, vi ser det kanskje ikke, men se på Sierra Leone i Afrika, de er faktisk frie fra Ebola.
Hva det norske Forsvaret gjør akkurat nå nede i Mali i samarbeid med FN.

Det hjelper, det har jeg stor tro på :)
 
Mye går dit det skal, vi ser det kanskje ikke, men se på Sierra Leone i Afrika, de er faktisk frie fra Ebola.
Hva det norske Forsvaret gjør akkurat nå nede i Mali i samarbeid med FN.

Det hjelper, det har jeg stor tro på :)

Joda, det hjelper så lenge pengene komemr frem. Jeg skulle bare likt å sett at det gjør det overalt der hvor det blir gitt bistand. Ikke bare fra oss med fra andre land. Det er en del penger som blir gitt ut.
Og ingenting er bedre enn å se så fantastiske resultater som at ebola forsvinner! :)
 
Da er jeg med. Hvis du snakker om IS. Litt vanskelig å forstå når du skriver at Norge faller. Da tenker jeg ikke på at du mener IS. Det er jo Syria og andre land i nærområdet som ødelegges av de. Vi får mennesker hit som flykter fra krig fra IS og Assad. Grunnen til at ingen får til å hjelpe de der nede er svært kompleks. Pga stormaktene er mer opptatt av egeninteresse enn å faktisk redde folk. USA vil ikke styrte IS fordi de er i mot assad(som faktisk har drept svært mange mennesker i eget land), og Russland vil støtte Assad(som i mine øyne ikke er stort bedre enn IS). Tyrkia later som de er i mot IS for å krige mot kurdere. Men egentlig under teppe så støtter de IS fordi IS også kriger mot kurderne. Oppe i dette er det mange uskyldige mennesker som lider. Vanskelig å vite hvordan man skal få bukt med det som skjer nede i Syria fordi å fjerne IS alene er ikke godt nok. Man må også få fjernet Assad, men igjen så ser man jo hvordan det har gått med de andre arabiske landene etter de har styrtet regjeringene der. Har jo ikke gått noe bra.

Alt som skjer (og ikke skjer) gjør at Norge går på en smell til ingen sin fordel. MEN jeg håper at det skjer en reorganisering slik at vi kan ivareta egentlig alle. Slik at ingen blir glemt. Derfor"Norge faller"
Det er jo ikke en lett jobb, men vi har jo midlene til å gjøre det så da syns jeg det er veldig rart at ikke vi klarer å få ting på stell.
Jeg ser heller at vi faktisk heller bygger en helt ny bygd bare for å kunne huse dem som kommer til oss i stedet for å utvide veier. Også kan man bruke de ressusrsene til å bygge opp landet enda mer med å hjelpe disse menneskene tilbake til et normalt liv så godt som og integrere dem godt. Det vil jo si at hadde vi bygd den bygda så er den mnt for både de som er nordmenn og flyktninger ift integrering :) Veldig urealistisk, men i ekstreme situasjoner så bør man gå drastisk til verks.
 
Back
Topp