Vi fødte lillebror i Bodø i september 2017
Vi ankom sykehuset en onsdag etter overflytting fra et annet sykehus grunnet min preeklampsi. Her ble jeg møtt med en utrolig hyggelig kvinnelig lege. Oppholdet vårt på observasjon var veldig bra, fornøyd med de ansatte og fikk ha samboer sammen med meg alle nettene der. Vi ble satt igang siden jeg hadde preeklampsi og det tok hele 5 døgn fra vi ble satt igang til lillebror kom ut. Alle legene og jordmødrene vi hadde innom oss da var fantastiske!!
Under fødselen hadde vi en fantastisk dansk jordmor. Hun var så rolig og avslappende og akkurat det jeg trengte, der jeg lå og ropte. Fikk epidural fort og etter en stund fødespinal. Sistnevnte var helt fantastisk!
Når det kommer til barsel så er vi ikke fornøyd. Det var helt fult der og vi måtte dele rom med flere kvinner og barn iløpet av oppholdet vårt der. Heldigvis var pappaen hos oss fra morgen til kveld. Det var en eldre lyshåret jordmor der som ødela hele oppholdet på barsel for vår del. Hun var av den gamledagse typen og overkjørte oss totalt. Fikk såvidt hjelp til amming og hun eldre damen overdrev og gikk imot det barnelegen sa. Utenom henne så var vi fornøyd med alle de andre pleierne.
Det at lokalet var gammelt og slitent er bare fordi at den nye fødeavdelingen ikke er klar enda. Det var ikke noe som jeg brydde meg om. Det som var trist var at det var så fult at folk stod i kø for fødestuer, og at det ikke fins enerom der. Ellers er vi begge to fornøyde!