Svar på tråd

Folk er forskjellige, jordmødrene/legene er forskjellige og fødsler er forskjellige.

For min del var det en fæl opplevelse bl.a. fordi sønnen min ble skadet av gynekologen under fødselen. *Slettet resten av teksten*

Men som du også kan lese i denne tråden har de fleste andre det man kan kalle normale fødsler og ei normal barseltid, og de fleste av disse har en fin opplevelse nesten uansett - rett og slett fordi alt går greit for seg og de får anledning til å være lettet og lykkelig med en gang babyen er ute. Da blir kanskje ikke alle de "små" skuffelsene så viktige lengre, for det gikk jo tross alt fint...

Jeg har møtt på et par trivelige jordmødre på fødeavdelingen i Bodø også, men de hadde dessverre ikke noe med meg å gjøre under eller etter fødselen. Må nevne at barnelege Arne Stokke var en motsetning til de andre legene; han var blid, hyggelig og svarte på spørsmål. Jeg begynte å gråte da han sa at jeg hadde vært flink (følte meg som en mislykket fødende), det var faktisk det eneste hyggelige noen hadde sagt til meg på sykehuset så det kommer jeg aldri til å glemme :)

Tror nok også at mange av den eldre generasjonen jordmødre er pensjonister nå og at triveligere damer har overtatt, så du får helt sikkert en fin opplevelse :)

Back
Topp