Svar på tråd

Har fått 3 barn her, og alt i alt har jeg vært stort sett fornøyd.. Selvfølgelig har det vært enkelte jeg ikke synes passer i jobben sin da..

Men da jeg fødte første var jeg nettopp fylt 18, og var 1 av de 2 første som skulle få prøve det nye barselhotellet...

18 år og med en Bf som jobba fra tidlig til sent,  å ingen familie i nærheten ble jeg stua inn på et hotellrom alene med en nyfødt baby i armene.. Satt der i 2 dager, eneste gangene jeg så folk var når jeg turte å ringe på jordmødrene.. Ikke overraska over at det ble et kortvarig opplegg de hadde der.. Funka ikke overhodet..

Med nr 2 var jeg 20, hadde hasteKS, fikk ikke sett gutten før dagen etter da han lå på nyfødtintensiven, å det kom ei jordmor inn med mat til meg å skrøt over hvor vakker han var, å jeg svarte "så hyggelig, det vet jeg ingenting om siden jeg ikke har fått sett han enda".. Hun ble helt sjokkert og skynta seg ned å ordna" perm" til han å tok han rett opp til meg <3 

Men her var det ei jeg gjerne slipper å møte igjen.. Jeg fikk intravenøst jern og antibiotika..

En natt de skulle sette inn, var det så vondt at det kjentes ut som at hånda skulle sprenges.. JM som satt den, trodde ikke på meg å ba meg slutte å klage å legge meg til å sove.. Viste seg at hun hadde glemt å skylle den, å neste JM sa at det ikke var rart at det gjorde vondt...

Med nr 3 hadde jeg planlagt KS, fikk han opp til meg par timer etter, å spurte om han skulle være så lilla... Fikk til svar fra den sure JM at det var helt normalt......

Til slutt fant hun ut at de kanskje skulle sjekke han... Hadde vann i lungene,  å trengte hjelp til å puste, så de satt han på Cpap, hvor til slutt lungen punkterte.. Alt ente godt da, å jeg kan  ikke annet en å skryte over alle de som jobber på nyfødtintensiven, om det finnes engler i verden, så er jeg sikker på at alle jobber der nede! Er så fornøyd med all behandling av lillegutt, å de forklarte alt de gjorde å var både ærlige og gode.. En stund viste de ikke om han kom til å bli frisk, å det var liksom ikke noe de prøvde å gjemme for oss.. Var veldig godt å vite at vi kunne stole på dem.. :)

Men alt i alt er jeg veldig fornøyd med avdelinga, at man møter på et par surpomper nå og da gjør ikke at jeg ikke vil føde der igjen.. :)

Sett sammen bildet som vist øverst i høyre hjørne
Back
Topp