Jeg fødte en jente 2006, jeg var selv bare 16/17 år på tidspunkte. Jeg ble tatt imot av en veldig hyggelig dame, kunne tippe hun var i slutten av 30 årsalderen, men når jeg var i åpningsfasen, fikk jeg en eldre jordmor. Hun tok meg ikke seriøs, følgte meg ikke godt nok opp, jeg lå inne på fødestuen, når jeg sa til henne jeg hadde vondt å ønsket epidural, fikk jeg det ikke, hun ble irritert når jeg spurte henne, og fikk ikke epidural før jeg hadde 6 cm åpning, noe som egentlig var forsent. ikke følgte hun meg opp og spurte om jeg ønsket klyster.. ingenting hjalp hun med. Når jeg sa i fra att jeg ville på toalette, ( press riene) hadde kommet, så kom det inn en ny jordmor uten førvarning, dem fliret av meg, styret på butene mine, og var rett og slett herslig. Noen dager etter fødsel, skulle jeg få til ammingen, jeg hadde så sår (begynnte å blø noen dager etter), fikk jeg beskjed om; var jeg en pyse? var ikke jeg vant med att kuene melken kalvene sine der jeg kom i fra. Jeg ble trist og deprimert, og følte meg ensom og dårlig behandlet. Ingen lærte meg og amme i rett stilling, så jeg kom hjem med blødende brystvorder, som var så sår å opprevet att det var ubeskrivelig vondt.
Jeg ønsker aldrig å føde på sykehuset i Bodø flere ganger... Dem plasserte meg også på ett rom med en annen dame som satt langt utover kvelden, og smelte med tyggis og lagde høye bobler så både jeg og barnet skvatt, jeg sa i fra men ingen tok hensyn til det før andre dagen att samboer gikk og sa i fra
dårlig fødsels opplevelse, det skremmer meg litt, siden jeg var gravid med første, og jeg sitter med tanker om att opplever jeg dette igjenn ønsker jeg virkelig ikke fø ;-(