Noordi barnevogn!

Bondefrua0917

Betatt av forumet
Noen som har erfaring med vognen Noordi? Har sett på disse i dag, likte de godt, men vanskelig å si hvordan kvaliteten er...aldri hørt om merket før.

Noen som har testet ut denne?

Av det jeg ser, så kan du ikke ha barnet mot deg i sportsdelen.
Og så stoler jeg ikke helt på bilsetene fra ukjente produsenter.

Jeg har erfaring med den =) Både søsteren min og jeg har Polaris Sport.
Søsteren min kjøpte sin i Sverige for snart to år siden og ettersom hun var superfornøyd (de har bla. et helt UNIKT dempesystem), så byttet jeg GLATT ut stokke trailz vognen som er stiv som en pinne og et herk å legge sammen og få i bilen!

Jeg kjøpte den og fikk den tilsendt via den lille barnebutikken (tok fem dager), men søsteren min kjøpte den på maxinet i Sverige. Setet er laget sammen med Avionaut og er pluss godkjent etter europeisk standard (disse testene foretas i Sverige), ECE R44.. =) Vi har isofixbasen til.

Vognen har holdt seg utrolig bra og er vanvittig grei om du bor med inngangsdør opp en trapp :p Hjulene legger seg bakover ved motstand for å hjelpe deg over kanter osv. Se videoen på youtube.

Så, etter mye om og men, så måtte jeg bare innse at den her slo Stokke trailz ned i støvlene både funksjonsmessig og prismessig og vi valgte å selge stokkevogna og bytte den ut i denne =)

Last edited:
Jeg jobber forresten også som pedagogisk leder på småbarns og triller mye vogn i regi av jobb. Den er super på snø og har en veldig grei sportsdel (ikke like åpen som mange andre). Så jeg anbefaler den i hvert fall veldig =) Merket er produsert i latvia, men vogna er av norsk design og utførelse =)

Jeg har erfaring med den =) Både søsteren min og jeg har Polaris Sport.
Søsteren min kjøpte sin i Sverige for snart to år siden og ettersom hun var superfornøyd (de har bla. et helt UNIKT dempesystem), så byttet jeg GLATT ut stokke trailz vognen som er stiv som en pinne og et herk å legge sammen og få i bilen!

Jeg kjøpte den og fikk den tilsendt via den lille barnebutikken (tok fem dager), men søsteren min kjøpte den på maxinet i Sverige. Setet er laget sammen med Avionaut og er pluss godkjent etter europeisk standard (disse testene foretas i Sverige), ECE R44.. =) Vi har isofixbasen til.

Vognen har holdt seg utrolig bra og er vanvittig grei om du bor med inngangsdør opp en trapp [emoji14] Hjulene legger seg bakover ved motstand for å hjelpe deg over kanter osv. Se videoen på youtube.

Så, etter mye om og men, så måtte jeg bare innse at den her slo Stokke trailz ned i støvlene både funksjonsmessig og prismessig og vi valgte å selge stokkevogna og bytte den ut i denne =)
Da har vi nettopp kjøpt Stokke Trailz, vi da [emoji6][emoji23] Synd du ikke svarte før, kanskje jeg hadde skiftet mening [emoji6]

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere selger Noordi i Norge når det står på Noordi sine sider at de er et norskt merke. De produserer i Litauen, men det ser jeg ikke på som noen ulempe. Jeg har sendt mail til Den Lille Barnebutikken og Noordi for å spørre hvordan jeg kan få tak i den, og venter spent. Jeg har falt helt pladask! Den har alt jeg har sett meg ut, men som ingen vogner sålangt har kunnet levere.

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere selger Noordi i Norge når det står på Noordi sine sider at de er et norskt merke. De produserer i Litauen, men det ser jeg ikke på som noen ulempe. Jeg har sendt mail til Den Lille Barnebutikken og Noordi for å spørre hvordan jeg kan få tak i den, og venter spent. Jeg har falt helt pladask! Den har alt jeg har sett meg ut, men som ingen vogner sålangt har kunnet levere.
Jeg har sett på nettsiden deres, og jeg er superskeptisk. For det første ble de stiftet i 2014 så de er helt ferske, ingen tidligere erfaring, og ingen har hørt om dem. De sier de er norske, men nettsiden er på engelsk, litauisk og rumensk(??!). Ingenting på norsk. Om man googler finner man heller ingenting på norsk om dem. Er de registrert i Brønnøysund? Er det nordmenn som står bak? De skriver forsåvidt «we choose to work with European companies, and produce the Noordi strollers from our base in Lithuania.» så da er det vel et litauisk selskap.

Jeg gjetter at det er noen litauere som driver det (ikke noe galt i det altså) og at de sier at de er norske fordi det høres fjongt ut (i land som Lithauen og Romania) med skandinavisk.

Totalt ukjent merke...

Men over til noe helt annet: Hva er det du mener de vognene har som ingen andre vogner kan levere? :)

Du har rett, de er ukjente, og jeg blir overraska over at de ikke har noe utsalg i Norge selv om de påstår at de er norske. Jeg sendte dem en mail på norsk, så får vi se da :P

Det jeg har som "krav" er at vogna må være lett, må kunne klappes sammen i en håndvending (så da ryker Emmaljunga), jeg ville ha ryggstøtte i dypvogna som Emmaljunga har (da ryker omtrent alle vogner), jeg ville ikke ha en svart, grå eller blå vogn (da røk en del), jeg vil på død og liv ha brunt skinnhåndtak, jeg vil ha romslig dypvogn, jeg vil ha en sportsdel hvor barnet kan ligge helt flatt, jeg ville ha god demping. Jeg ville ha små hjul foran og lufthjul bak... sikkert flere ting jeg ikke kommer på.
Den nærmeste jeg har kommet er Britax GoNext2, men jeg syntes den er dyr, og jeg liker ingen av fargene, og jeg fikk ikke ryggstøtte i dypvognen, men liker i hvert fall dempingen. Jeg syntes også Stokke sine vogner er fine, men de jeg kjenner som har hatt dem sier de har dårlig demping.

Du har rett, de er ukjente, og jeg blir overraska over at de ikke har noe utsalg i Norge selv om de påstår at de er norske. Jeg sendte dem en mail på norsk, så får vi se da :p

Det jeg har som "krav" er at vogna må være lett, må kunne klappes sammen i en håndvending (så da ryker Emmaljunga), jeg ville ha ryggstøtte i dypvogna som Emmaljunga har (da ryker omtrent alle vogner), jeg ville ikke ha en svart, grå eller blå vogn (da røk en del), jeg vil på død og liv ha brunt skinnhåndtak, jeg vil ha romslig dypvogn, jeg vil ha en sportsdel hvor barnet kan ligge helt flatt, jeg ville ha god demping. Jeg ville ha små hjul foran og lufthjul bak... sikkert flere ting jeg ikke kommer på.
Den nærmeste jeg har kommet er Britax GoNext2, men jeg syntes den er dyr, og jeg liker ingen av fargene, og jeg fikk ikke ryggstøtte i dypvognen, men liker i hvert fall dempingen. Jeg syntes også Stokke sine vogner er fine, men de jeg kjenner som har hatt dem sier de har dårlig demping.
Alt du har nevnt har Emmaljunga NXT -vognene :) enkle og raske og klappe sammen (og blir små). Kan sette opp ryggen i bagen. Barnet kan ligge flatt. Fra 2018-modellen er det justerbar demping.

Kan godt tenkes Noordi-vognene har god demping, men ville ikke kjøpt uten å prøve det i butikk. Har du prøvd NXT i butikk? Dem har de mange steder (babyshop, Babycare osv.)

Vi skal ha Emmaljunga Mondial, men trenger ikke en som skal legges sammen i en håndvending til hverdags, men skal kjøpe en babyjogger etterhvert som vogn nr 2 (City Mini GT som vi hadde med førstemann -FANTASTISK vogn, eller City Elite. De er virkelig sammenlagt på et sekund, og i tillegg kan de legges flatt. Kjempegod sittedel)

Har allerede prøvd NXT i butikk. Problemet med disse er at selgerne har vært så kunnskapsløse når jeg har stilt sprørsmål om disse, den kommer kun i gørrkjedelige farger, bagdelen måtte tas av for å pakke den sammen, en venninne som har den sier den knirker og er stiv, samt at den er var veldig tung å løfte. Jeg fikk prøve i butikken. NXT er ganske nye, kan hende de blir bedre etterhvert.
Hadde Mondial med nr 2. Det er en flott vogn, jeg hadde bilstoladapter og quadrolift i tillegg. Jeg kan desverre ikke ha denne vogna igjen. Jeg har revmatisme, og har ikke krefter til å bruke fotbremsen på denne vognen en gang og ikke snakk om å demontere den hver gang jeg skal pakke den inn i bilen. NXT vognene har en helt annen fotbrems som ikke er like hard, men alle disse vognene må demonteres for at de ikke skal bli for tunge for meg. Hvis denne vogna skjærer seg så blir det nok Britax, enten Go Next eller Smile. Kan hende det finnes en annen drømmevogn der ute, menforeløpig vet jeg ikke om den.
Sjekket Noordi er registrert i Brønnøysund, men eier av selskapet er definitivt ikke norsk. Kan hende de har hatt en norsk designer for alt jeg vet, vil høre nøye med de to butikkene i Norge om hva de har å si om vognene. Om de har flere svin på skogen eller om de bare solgte dårlig fordi folk ikke er villige til å prøve nye merker.

Har allerede prøvd NXT i butikk. Problemet med disse er at selgerne har vært så kunnskapsløse når jeg har stilt sprørsmål om disse, den kommer kun i gørrkjedelige farger, bagdelen måtte tas av for å pakke den sammen, en venninne som har den sier den knirker og er stiv, samt at den er var veldig tung å løfte. Jeg fikk prøve i butikken. NXT er ganske nye, kan hende de blir bedre etterhvert.
Hadde Mondial med nr 2. Det er en flott vogn, jeg hadde bilstoladapter og quadrolift i tillegg. Jeg kan desverre ikke ha denne vogna igjen. Jeg har revmatisme, og har ikke krefter til å bruke fotbremsen på denne vognen en gang og ikke snakk om å demontere den hver gang jeg skal pakke den inn i bilen. NXT vognene har en helt annen fotbrems som ikke er like hard, men alle disse vognene må demonteres for at de ikke skal bli for tunge for meg. Hvis denne vogna skjærer seg så blir det nok Britax, enten Go Next eller Smile. Kan hende det finnes en annen drømmevogn der ute, menforeløpig vet jeg ikke om den.
Sjekket Noordi er registrert i Brønnøysund, men eier av selskapet er definitivt ikke norsk. Kan hende de har hatt en norsk designer for alt jeg vet, vil høre nøye med de to butikkene i Norge om hva de har å si om vognene. Om de har flere svin på skogen eller om de bare solgte dårlig fordi folk ikke er villige til å prøve nye merker.
Så flott at du sjekker det ut. Jeg ville i allefall ikke kjøpt en vogn jeg ikke fikk prøvd, og er veldig skeptisk til ukjente østeuropeiske merker. Har du sett på Emmaljunga sin nettside? NXT finnes i ganske mange fargekombinasjoner. Hadde heller valgt den i en kjedelig farge enn en vogn jeg ikke hadde prøvd og ikke visste noe om i en fresh farge i allefall... heller Britax da, de er jo anerkjente og mange er fornøyde med dem :)

Om du vil ha noe som er lett å legge sammen og kommer i freshe farger er jo Bumbleride Indie ganske fin da. Og ALLE som har/har hatt den vogna er superfornøyd. Virker som en utrolig bra vogn

Back
Topp