Nokon her inne som IKKJE har delt nyheten enno?

Vinterbarn90

Glad i forumet
Sjølv er eg 9+5 i dag, og vi har ikkje sagt det til nokon.
Har litt lyst at gutten på snart 3 skal få fortelle besteforeldre og tante/onkel. Men når han får vite tenker eg alle får vite, så vil vente lengst mulig. :p
Ønsker å vente til etter UL nr.2 om ei veke (10+5) med å dele nyheten.

Problemet er at eg skal på fest med jentene i helga, og dei anar nok kva som er på gang. Føler det er styrete å skjule det då, viss dei uansett får vite berre 2 veker seinare. Samtidig kjedelig å dele nyheten viss vi får dårlige nyheter 2 dagar etterpå..

Sjølv er eg 9+5 i dag, og vi har ikkje sagt det til nokon.
Har litt lyst at gutten på snart 3 skal få fortelle besteforeldre og tante/onkel. Men når han får vite tenker eg alle får vite, så vil vente lengst mulig. :p
Ønsker å vente til etter UL nr.2 om ei veke (10+5) med å dele nyheten.

Problemet er at eg skal på fest med jentene i helga, og dei anar nok kva som er på gang. Føler det er styrete å skjule det då, viss dei uansett får vite berre 2 veker seinare. Samtidig kjedelig å dele nyheten viss vi får dårlige nyheter 2 dagar etterpå..

Kan du bruke en enkel unnskyldning for å ikke drikke, for eksempel? Si at du bruker Flagyl (antibiotika) og at legen ba deg om å ikke drikke alkohol under kuren? Vet mange har brukt lignende unnskyldninger tidligere i et forsøk på å skjule det litt lenger :)

Jeg er 7+2 i dag, har ikke fortalt det til noen enda:) mannen fikk vite det i dag:facepalm: fant ut at jeg var gravid for 2 uker siden, han har vært på jobb på båt i 2 uker å jeg ville ikke si noe mens han var på sjøen:playful: tenker ikke å fortelle noe før magen røper meg:shy:

Jeg hadde en vennine som drakk alkoholfritt og snuste nikotinfri snus som hun hadde i vanlig snusboks, ingen som stillte spørsmål da de trudde hun drakk osv. Som vanlig:)

:troll::rolleyes::signs003:signs003:signs003
Kan du bruke en enkel unnskyldning for å ikke drikke, for eksempel? Si at du bruker Flagyl (antibiotika) og at legen ba deg om å ikke drikke alkohol under kuren? Vet mange har brukt lignende unnskyldninger tidligere i et forsøk på
Jeg hadde en vennine som drakk alkoholfritt og snuste nikotinfri snus som hun hadde i vanlig snusboks, ingen som stillte spørsmål da de trudde hun drakk osv. Som vanlig:)
Jeg hadde alkoholfri vin på vanlig vin flaske i helga for å ikke røpe graviditeten, funket bra d
Håper det funker like bra når jeg skal ha vin kveld med noen venninner om 2 helger:rolleyes:

Jeg har kun sagt det til en venninne. Har takket nei når jeg har fått tilbudt alkohol uten å si noe mer eller kommet med noen forklaring. Hjelper kanskje at vi har en liten en fra før som lager såpass mye styr om nettene at det er lett å anta jeg er sliten og avstår fra alkohol på grunn av det? Har ingen planer om å si noe til flere før etter ultralyd i uke 12.

Har sagt det til to gode venninner som hadde avslørt meg uansett. Men ellers har jeg drukket alkoholfritt i glass og latt som ingenting. Vil vente til ultralyd i uke 12 før vi sier noe :)

Enn så lenge har vi kun fortalt min mor, 2 gode venninner og sjefen min. Venter med å fortelle resten av familien til vi bikker 12 fullgåtte uker.

Var i utdrikningslag i sommer, drakk alkoholfritt, ingen som la merke til det.

Har bare fortalt det til sjefen og til ei veninne, og svigermor kastet et blikk på meg og gjettet det. Ellers venter vi ihvertfall til uke 12. Men siden jeg ikke er flink til å lyve har jeg nok isolert meg selv litt.

Kun fortalt det til ei venninne som bor i motsatt ende av landet. Og mannen såklart :) Vi venter nok til 12 uker. Men må se det ann, da jeg sliter med mye kvalme. Og skal på firmatur i uke 11-12.
Er mye alene hjemme med 1 åringen, så er ekstra sliten og gleder meg til å kunme be om avlastning fra de rundt meg, uten å måtte skjule årsaken.

10+3. Ikke delt nyheten. Skal vente til jeg besøker familien min i uke 14. Jobben får vite ca. samtidig eller senere hvis magen ikke vises før.

Må spise litt rart pga tidligere kostholdsregulert svangerskapsdiabetes så mamma, pappa, søster, svigerfar og bonussvigermor vet, samt en venninne som bor langt unna men som jeg har mye kontakt med på nett. Vi var gjennom prøverørssirkuset omtrent samtidig sist og vet de prøver igjen så ille å skulle si det så seint som i uke 12 til henne :eek: Ingen på jobb, øvrig familie eller flere venner vet. 10 uker på lørdag. Skal på TUL 12+2.

Kan du bruke en enkel unnskyldning for å ikke drikke, for eksempel? Si at du bruker Flagyl (antibiotika) og at legen ba deg om å ikke drikke alkohol under kuren? Vet mange har brukt lignende unnskyldninger tidligere i et forsøk på å skjule det litt lenger :)
:troll::rolleyes::signs003:signs003:signs003

Jeg hadde alkoholfri vin på vanlig vin flaske i helga for å ikke røpe graviditeten, funket bra d
Håper det funker like bra når jeg skal ha vin kveld med noen venninner om 2 helger:rolleyes:

Eg har brukt alle mulige unnskyldninger, drukket alkoholfritt osv i 1,5 år. Kjenner rett og slett at eg er veldig lei av å skjule prøving og graviditet etter graviditet..
Har liksom ikkje energi til å vere lur og styre på lenger :p

Vi har sagt det til veldig få, venter til ultralyd i uke 12 før vi gjør det offisielt.

Kun få enkeltpersoner vet det. Offentligheten får vente ei stund til. [emoji5]

Noen venninner og sjefen vet det, skal fortelle familie og venner det etter 12.ukerskontroll.

Back
Topp