noken så har peiling på bruk av ingefær?

airam

Flørter med forumet
EG VAR SÅ PLAGA MED INTENS KVALME I SIST SVANGERSKAP, OG HAR HØRT AT INGEFÆR TABELETTER KJØPT PÅ HELSEKOSTEN KAN HJELPE OG AT MANGE BRUKER DET. KJØPTE EN PAKKE IDAG, MEN DA EG LESER PÅ BRUKSANVISNINGEN STÅR DET BAK GRAVIDITET: BEGRENSET ERFARINGVED LANGVARIG BRUK UNDER GRAVIDITET. STORE MENGDER INGEFÆR BØR IKKE TAS I FORBINDELSE MED GRAVIDITET. SÅ NÅ BLEI EG SKIKKELIG USIKKER HER!! NOKEN SOM VEIT/BRUKER DETTE?

Har ikke prøvd tablettene, men brukte fersk ingefærrot. Det lindret veldig bare jeg "sugde"litt på den. Godt er det ikke, men det virker forfriskende.
Angående tablettene, spør legen om anbefaling. Det blir vel uansett ikke langvarig bruk. Det skader i alle fall ikke å prøve. Det er jo ikke sikkert det har effekt. Venninna mi hadde ekstrem kvalme med oppkast inn i 5.måned og hun hadde ingen effekt av tablettene.

Håper du slipper kvalmen, svangerskapene er jo ikke like. Lykke til!

Jeg hadde en krydderpose i veska mi, jeg... som jeg tok opp og lukta på når kvalmen ble for ille[;)]

krydderpose? kors da? sånn ferdigkjøpt greie eller?

Rett og slett en sånn plastpose med lynlås som de selger f.eks på PRIX[;)]
(var der jeg fant min, iallefall)

-i krydderhylla, da, ja.. [;)]

Hei!

Jeg har spist ingefærtabletter, men det hjelper ikke så veldig mye (som absolutt alt annet) ...... Jeg kjøpte mine på apoteket, og der sa de at så lenge jeg ikke overdrev var det helt ok!

Jeg har spist ingefær tabletter fra helsekosten jevnlig nå i 2-3 uker. Gjorde det også da jeg ventet første man uten noe problemer.
Det er ikke farligt for deg eller fosteret sier min lege og jordmor.

Lykke til

Mvh
Eva

Kok en kopp vann og riv en liten spiseskje fersk ingefær (bruk skjeen til å raspe med)
La trekke i noen minutter. Smak til med ev, sukker/suketter.
Smaker ikke så godt, synes jeg. Men det utrolig hva kvalmen kan drive en til å forsøke!
Ja, teen hjalp på meg. Jeg var kvalm hele døgnet til uke 12. [:'(]
Jeg drakk en kopp i ny og ne når det var som verst.
Men jeg drakk aldri mer enn en kopp om dagen....

Hei,
Spørr på helsekosten hva du som gravid kvinne med kvalme skal bruke... da blir de super hjelpsomme.. he he.
Jeg brukte ingefærpiller en stund og de hjalp veldig bra.... helt til smaken av ingefær var det som gjorde meg kvalm [&:]

det finnes ingefær tabeletter til gravide i helsekost. det hjalp meg

DÅKE SOM BRUKER DESSE TABELETTENE...BRUKER DÅKE DE REGELMESSIG ELLER TAR DÅKE EIN NÅR DÅKE BLIR KVALME? ..EG HAR IKKJE HATT NOKE KVALME ENDA, MEN EG GÅR BARE RUNDT OG VENTER...VAR KJEMPEKVALM FØRSTE GANG..

Back
Topp