LineMerethe
Gift med forumet
Er det noen av dere som har prøvd NOKA produktene? Jeg har blitt sponset og venter en haug produkter i posten. Etter nyttår skal det strammes og gjøres klart for brudekjole!![;)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: SookieStackhouse
Jeg slanket meg 15 kg med noka i 2005, og etter en stund tok jeg av ytterligere 5 til våren 2007 [:)] Supplerte med barer fra Nutrilett da, som er litt enklere å ha med som lunsj.
Kommer til å bruke noka igjen når jeg skal slanke meg på nyåret 2012 [:)]
Har ALDRI vært friskere og mer opplagt enn da jeg gikk på noka. De første 4 dagene var tøffe da, for da var jeg sulten, men resten av kuren gikk problemfritt. Jeg byttet ut ALLE måltid med noka/nutrilett en hel mnd. Deretter unnet jeg meg en mager middag i uka, og etter en stund spiste jeg også en halv eventyrsjokolade i uka [8D]
ORIGINAL: mirakelbarn
Jeg har ikke beholdt vekten nei, men jeg har nok innsikt til å forstå årsaken også. Årsaken er ikke at jeg sluttet å spise shake og at kroppen "tok tilbake" det den ville ha. Årsaken er usunn mat, for mye mat, og sjokolade + 1,5 svangerskap (and still counting).
I dag er jeg 21 uker på vei og veier det samme som da jeg begynte å slanke meg i 2005. Så jeg synes ikke det er så ille allikevel da. Og jeg vet jo hvor kiloene kommer fr.
Med noka er det ikke meningen at man skal gå ned all vekten, og så bare gå tilbake til det kostholdet som forårsaket overvekten i utgangspunktet. Noka skal hjelpe deg å ta av de kiloene du vil ha av, og på sikt skal du sakte men sikkert gå over på vanlig sunn matt i rett mengde. Slik holder du vekten. Dersom du i ettertid ser at du holder på å legge på deg igjen kan du regulere dette med en periode med noka igjen.
For mange er det demotiverende å skulle leve på salat i flere år for å gå ned i vekt. Å gå ned i vekt hurtig med noka gir en stor motivasjonsboost.
Jeg er ikke blitt tjukk igjen fordi jeg slanka meg med noka , jeg er blitt tjukk igjen fordi jeg har levd over tid med for mye mat og sjokolade
men hvorfor ikke bare gjøre den livstilsendringen med en gang? det er jo det en til slutt er ute etter. med shake-diett, så får du ikke opp forbrenningen, å det er jo det man vil når man slanker seg.
siden disse slankekurene inneholder minimalt med kalorier, så vil kroppen gå i sparemodus, å klare å gå tilbake til normal kost, med flere kalorier, vil føre til vektoppgang når du er ferdig med kuren.
jeg har enda ikke snakket med noen som har klart å holde vekten nede etter å ha gått på shakes.
jeg en veldig fan av kari jaquesson: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10008414
ja, det er utrolig kjedelig å gå sent ned i vekt, men det eneste som funker langsiktig også, men bare å komme seg opp av sofaen og inn på et treningstudio, kan gjøre underverker.
jeg trener 5 ganger i uken ( jeg har minimum 10 kilo som skal av), spiser akkurat det jeg vil, og går fremdeles ned i vekt. sakte men sikkert.
jeg skjønner veldig godt at man har lyst til å rase ned i vekt, jeg vil jo også det.
men med tanke på at jeg har brukt godt over et år på å legge på meg disse kiloene, kan jeg ikke forvente at de skal komme av i løpet av en liten brøkdel av tiden de kom på.
når man skal ned i vekt er det en ting som gjelder å det er å bruke mer kalorier en det du forbrenner, men da må man jo også gjøre en innsats for å få opp forbrenningen?
det jeg har lært er at å bli lekker-smekker, er ikke gjort på null komma niks.
ingen ting i livet er gratis, man må jobbe for det. men guud så deilig det er å bruke kroppen sin da [;)]
for de som ikke har skjønt det, så slakter jeg "slankekurer" hihi, livstilsendring er det som gjelder.
å ta tak i de problemene som gjorde at en ble tjukk i utgangspuktet. å endre på dem, og det er ikke noe som er gjort på ei uke [:)]
jeg synes ikke man er "flink" når man bare drikker shake, å tar av seg 30 kilo. da gjør man jo ikke noe særlig av jobben selv. joda, det er tøft å bare drikke maten, men det krever ikke noe særlig mere innsats.
det er som er døds motiverende, er de som tar av seg 30 kilo på et år, med å begynne å trene, og endre livet sitt drastisk. Jeg synes det er helt utrolig å se på de på trenings-studioet som veier over hundre kilo, men som presser seg gjennom treningen, og som sakte men sikkert ser et resultat, og som forblir slanke.
ORIGINAL: halt0
Også er det nesten kun muskler og vann man går ned på så lite kalorier, fettet forsvinner senere.
Når jeg gikk ned fra 84 til 63 kg kan jeg love deg at det var annet enn muskler og vann som forsvant [8D] For meg var det shake i begynnelsen, og deretter ble jeg så motivert at jeg begynte å trene og også spise sunnt utenom.