Nok melk?

m@mm@ til 3 i mai

Glad i forumet
Sukk.. Føler ikke jeg har nok melk... I det siste har hun vært veldig urolig. Driker og drikker av brystet,men er likevell ikke fornøyd.. Legger henne til hele tiden. Prøvte å gi litt MME,og den drakk hun også,så da kan det vel være et tegn på for lite melk? Sukk, stress..
Andre som har det sånn??

Uff da...det er kjedelig..kan du ikke begynne å pumpe deg litt jevnlig? Da produseres det litt mer...
Har ikke det problemet, heller motsatt hos meg, jeg har mer melk enn hun trenger...så ofte ganske sprengte bryst...

Har hatt det sånn de siste dagene. Rett etter at ho kom måtte eg pumpe meg fordi det var altfor mye melk, men føler at det bare har blitt mindre og mindre. De siste dagene har det bare blittmindre og midre føler jeg. Prøver å roe ned, men det er ikkje lettnårho vil ha så ofte pupp.

Har det slik sjøl... Føler ikke at jeg har nok melk... Sist torsdag kveld var jeg heilt tom for melk... blei VELDIG frustrert! [:(] Men det var veldig varmt da, og jeg hadde ikke fått i meg så mye drikke sjøl heller. Så nå er jeg som en liten unge sjøl, henger i flaska. [8D] Men jordmor sa at jeg kunne pumpe meg litt for å få meire melk, så prøver å gjøre det... Har merka at det har hjulpet litt, men skar pumpe oftere så det blir enda meir! Jeg gir ikke opp så lett!! 

Har det samme problemet her .. hun kan ligge å suge lenge, men likevel så virker hun ikke mett (og fornøyd!) .. skikkelig frustrerende! Legger henne til veldig ofte, men synes ennå ikke hun virker helt fornøyd ..
er litt bekymret for at det å ha lite melk kan være arvelig? noen som vet det forresten? [8|]

Jeg ser liksom ikke vitsen med å pumpe i tillegg. For hun henger jo konstant på puppen uanz,og da burde vel også melka ta seg opp siden hun drikker så ofte?

ORIGINAL: Godemine

Har det samme problemet her .. hun kan ligge å suge lenge, men likevel så virker hun ikke mett (og fornøyd!) .. skikkelig frustrerende! Legger henne til veldig ofte, men synes ennå ikke hun virker helt fornøyd ..
er litt bekymret for at det å ha lite melk kan være arvelig? noen som vet det forresten? [8|]

Min mor hadde ikke nok melk til noen av oss. Men, hos meg flommer det over... Har hørt at det har ingeting med arv å gjøre.

Har dere prøvd å la det gå 2-3 timer mellom hver amming? Da får brystet fyllt seg litt opp, og babyen får sugd bedre, er mer sultent og får dermed i seg den feite melken som er igjen til slutt. Før dere tyr til mme, ville jeg prøvd å ringe ammehjelpen. De er superflinke, og vet mange gode råd. :) Fikk selv god hjelp da jeg hadde ekstrem spreng med råmelk. www.ammehjelpen.no

Back
Topp