Nok er nok! Lei av overfallene?

Tessa

Forumet er livet
Hei, jenter. Jeg legger dette her og, i håp om at flest mulig vil stille opp. Eller benytte seg av muigheten til å komme seg trygt hjem/til taxi hvis de skal ut i helga. De som er gravide orker klart ikke å gå, men still gjerne opp en liten stund likevel, bare vær der litt sammen med oss. Neste gang noen blir overfalt, KAN det tross alt være deg selv, moren din, venninna di, en kollega...
mail er sendt til et par av landets større aviser og en har allerede vist interesse for å bli med oss.
Håper så mange som mulig av dere videresender dette, jenter. Dette er viktig!!!!!

Klem fra Tessa

Nå har jeg fått så inderlig nok av av alle voldtektene! Det virker nærmest som det er en smitte-effekt, som om det bare blir mer av det jo mer det skrives om det.
Når en kvinneblir overfalt inne i garasjeanlegg tilhørende borettslaget hun bor i klokka seks om morgenen (man bør kunne gå ut fra at garasjeanlegg stort sett er låst, ikke sant?) da er grensa for lenge siden nådd.
Jeg forventer, nei, FORLANGER, å kunne føle meg trygg når jeg går ned i kjelleren i blokka jeg bor i for å sette fra meg barnevogna, jeg FORLANGER at naboen min er trygg når hun går til bilen sin som står i garasjen. Jeg FORLANGER at hvemsomhelst skal kunne føle seg trygg når hun går ute alene, samme når det måtte være på døgnet!
Noe må gjøres og et sted å begynne er å forsvare og ta vare på oss selv og andre kvinner. Vi kan stille opp og gå i byen natt til lørdager og søndager, følge kvinner som er ute på byen til taxi evt følge de hjem hvis de bor innen gangavstand fra sentrum. Vi kan beskytte noen bare ved å være i sentrum, hele tida gå minst to og to i følge og ha jevnlig telefonkontakt. Ved å vise oss og si at "vi finner oss ikke i å bli skremt hjem på denne måten, vi ER her!"
Så dere som bor i Oslo-området, som nå begynner å bli redde for å gå ut alene; bli med og gjør noe! La oss stille opp fredag kveld og følge andre jenter som er ute på byen til drosje, eller hjem til døra så ingen kan snike seg innpå dem.

Jeg håper det er mange som kunne tenkt seg å være med på dette. Jeg har selv en liten sønn. Får jeg ikke barnevakt, tar jeg ham med. Han sover som en stein i vogna si uansett.
Jeg håper virkelig noen vil være med på dette, jeg regner ikke med at vi utretter noe stort, men jeg håper og tror at vi skal kunne beskytte NOEN, og kanskje få dratt i gang en fast ordning med at kvinner tar vare på andre kvinner. De aller fleste menn føler dyp og inderlig avsky overfor alle voldtektene, så de er også mer enn velkomne til å stille opp og hjelpe oss, men av åpenbare årsaker går i såfall menn EN i følge med TO kvinner. (BEKLAGER, alle menn: Dette er ikke en måte å stigmatisere noen på, bare en nødvendig sikkerhetsforanstaltning...)
Jeg prøver ikke å hale i gang en gedigen demonstrasjonsmarsj med fakler og styr her, bare en stillferdig demonstrasjon overfor de som overfaller og voldtar; Vi er flere, dere kan ikke ta oss!!
Blir vi mange nok, kan vi kanskje vekke medias interesse også, og få med oss enda flere. Så bli med da, følger DU noen trygt hjem denne gangen, er forhåpentlig noen der for å følge DEG vel hjem neste gang.
Send dette videre til andre jenter, dess flere vi får med dess bedre er det.

Vil du være med så møt opp på Egertorget klokka sju fredag 9 mars.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?s=930712bf6c8ea8541b673fc00b4829f7&showtopic=256304

Hallo, jenter! Er det virkelig INGEN som har det minste interesse av dette? Jeg VET at det er flere Oslo-jenter her her inne og det sjokkerer meg at ingen har en eneste kommentar til dette. Er dere så sikre på å ikke bli utsatt for overfall selv? At deres venninner, mødre, søstre osv  aldri vil bli overfalt? Jeg ventet faktisk litt engasjement fra dere.

Bor ikke i Oslo desverre

ORIGINAL: Kanskje snart?

Bor ikke i Oslo desverre

Back
Topp