Nok er nok! Dagboken min =)

*annikeen*

Forelsket i forumet
Hva gjør jeg for å få en bedre kropp?
-
Hver tirsdag i tolv uker fremover er jeg på livsendringskurs. Greit å være flere som har samme mål; litt slankere og få bedre energi
- Endrer kostholdet [eller er vell ikke noe å endre, siden jeg aldri har hatt et kosthold utenom fast middag hver dag, ellers usunt]
- Herbalife
- Gåturer to-tre ganger i uken, eventuelt sykle når jeg får skaffet bremser 
- Ellers så skal jeg få lastet ned noen videoer, så kan jeg også trene hjemme om kvelden eller når muligheten byr seg
- Treningsrommet

Treningsrommet:

Lager meg ei plan om hva jeg skal trene og hvor lenge for hver gang. Skal øke tiden og slikt etterhvert som formen og ikke minst kondisen forbedrer seg :)
___________________________________________________________________________________

STARTDATO:
30. august 2011

HØYDE:
159 cm

STARTVEKT: 
 
59.3 kg

MÅL:
Setter meg ikke noen mål. Skal ned til jeg blir fornøyd, og til kroppen min ser sunn og smash ut! Skal ikke bli syltynn, så om det er 2 kg eller 5-6 kg, får nesten tiden få vise!

VEIEDAGER:
Siden vi veier og skanner kroppen på kurset, så velger jeg å kun veie meg den dagen - altså tirsdager! Så kommer nok ikke noe vekt i dette huset, for da kommer jeg til å veie meg hver dag.

____________________________________________________________________________________________

MÅLTIDSPLAN:

FROKOST: Shake [spiser omtrent aldri frokost, så derfor velger jeg å ha shake som start på en forhåpentligvis god dag]

LUNSJ: Frukt og ei sånn imsdalsflaske med vann

MIDDAG: Vanlig middag [kjøtt, kylling, fisk], grønnsaker, en dæsj saus og en dæsj ris/pasta/potet

KVELDSMAT: Shake eller eventuelt eggerøre med kokt skinke



 
kan jeg spørre hvor høy du er??
50kg er veldig lite..
 


MaiSeptAugSkatt skrev:
kan jeg spørre hvor høy du er??
50kg er veldig lite..

Jeg er 160-165, litt usikker akkurat der.
Vet 50 kg er lite, men er den vekten som passer til kroppen min. Men ikke helt sikkert jeg trenger å gå ned så mye før babymagen er borte, og bukfett bortevekk. Så 52-54, så kan jeg kanskje være fornøyd. Evt. bare stramme opp :)
 


MaiSeptAugSkatt skrev:
kan jeg spørre hvor høy du er??
50kg er veldig lite..

Jeg er 160-165, litt usikker akkurat der.
Vet 50 kg er lite, men er den vekten som passer til kroppen min. Men ikke helt sikkert jeg trenger å gå ned så mye før babymagen er borte, og bukfett bortevekk. Så 52-54, så kan jeg kanskje være fornøyd. Evt. bare stramme opp :)
 
skjønner hva du mener..var selv 53 kg(for mange år siden)..da var jeg tynn på alle steder utenom magen..magen min går nok ikke bort uten operasjon.:/
Men du må passe på så du ikke forsvinner helt nå da..;) du har jo lav vekt .og jeg er sikker på du ser kjempefin ut:)
Men ønsker deg lykke til :-)
 
Idag var første dag på livsendringskurset, og jeg gleder meg allerede til neste tirsdag!

Det første vi gjorde, var å skanne kroppen vår!
Har resultatet notert i boken min, så kan legge det ut imorgen!

MEN, fikk vite min metabolske alder - og den er 33!!! Og jeg er 21.
Denne alderen kom av at jeg har mye fettprosent eller hva det nå var!

Hun som har kurset, fortalte hos også historien sin. Og MYE av det hun fortaldte, kjente jeg meg igjen i!
Deprimert, lite energi [husvask er et orsk], dårlig tolmodighet med barn/kjæreste. Samtidlig som at jeg er konstant trøtt, og ALDRI uthvilt [kan vell skyldes dårlig kosthold = dårlig søvn].
Så nå i begynnelsen blir det å drikke myemye vann, og gå turer - eventuelt sykle.

Og forbrenningen min var på rundt 1200, så den må jeg få opp!

Hun snakket også litt om herbalife. 
Jeg har 4 esker meg NOKA-shake i skapet, og det nevnte jeg til hun. Hun sa det at man blir slank med NOKA, men det hjelper ikke på energien å slikt. Så hun anbefalte meg herbalife.
Jeg er nok den som godt kan sitte med godteriposen etter tirsdagkveld. Snopsnopsnop <3
Men det hun serverte idag var nå snacks fra herbalife. Og fy f***, så gode de sjokoladene var.
Så nå har jeg fått solgt NOKA-pakken min, så neste tirsdag blir det å få kjøpt nå shake, te, sjokolade og kanskje nå sånn kjeks greier!

Ååå, jeg er så motivert!!
Er så greit når vi er flere som driver med det samme! =)

Flere her som har gode erfaringer med herbalife??



 
Igår var jeg hos kurslederen å hentet pakken min!! =)

Det som ble med meg hjem var:
- Instant urtete med sitron smak
- 2 stk næringsrikt måltid, sjokolade
- Cell-u-loss
- To pakker med proteinbar, 1 sitron og 1 sjokolade/peanøtt

Gleder meg virkelig til å starte med dette på mandagen! :)
 
Kursdag 2 av 12 

Da har jeg kommet hjem fra 2. kursdag.
Idag var temaet proteiner, og jeg lærte mye om hvilken matvarer jeg burde spise og hva jeg burde holde meg unna!

Skannet kroppen idag også. Hadde faktisk gått ned 700 gram, MEN min metabolske alder har steget med 1 år - altså så var jeg 34 år idag. Og forbrenningen min har gått ned :/ Pluss at fettprosenten min har gått opp litt, og DEN SKAL NEDOVER!!
Men har foreløpig ikke helt kommet inn i det å ha regelmessige måltid.

Som jeg skrev på forrige innlegg, så har jeg fått noen produkter i hus.
Og sjokoladeshaken er heeeerlig!! 

Så slik skal måltidene mine pr. dag være:

FROKOST: Shake [spiser omtrent aldri frokost, så derfor velger jeg å ha shake som start på en forhåpentligvis god dag]

LUNSJ: Frukt og ei sånn imsdalsflaske med vann

MIDDAG: Vanlig middag [kjøtt, kylling, fisk], grønnsaker, en dæsj saus og en dæsj ris/pasta/potet

KVELDSMAT: Shake eller eventuelt eggerøre med kokt skinke

Høres dette lite ut?
Hva kan jeg evt. spise for å få opp forbrenningen?
 
Etter en helg med altfor lite fokus på mat og trening, er det sannelig godt å ha ei venninne som som ringer å hører om jeg vil bli med på treningsrommet å trene litt.
Har aldri vært å trenet der før, så testet apparatene idag - men litt trening, fikk jeg jo gjennomført! :)
Så gleder meg allerede til tirsdagsmorgenen, da blir det bare pushe på!


 
Idag ble det lite "trening" på meg.
Begynte som vikar på en butikk idag, og jobbet så å si sammenhengende fra 09.00 - 16.00. Så når den lønna jobben var ferdig, var det bare å kjøre å hente gutten i barnehagen.
Hjem så var det å starte på den ulønna jobben [eneste lønnen er masse kjærlighet], da ble huset på 138 kvadratmeter støvsugen. Rene klær fikk finne plassen sin i skapene, skittentøye fikk seg en vask og henger nå til tørk OG 3 sultne mager fikk seg middag! :)
Klokken var ca halv åtte, før stompelompen fikk kjenne smaken av sofaen!! :)
 
men i morgen blir det trening shnuppa
 
Idag var dagen for å virkelig trene på treningsrommet.
Var vell 10 minutter på tredemøllen. Gikk litt, sprang litt og videre!
10 minutter roing.
Og ellers klarte jeg vell maks 5 situps. Teknikken min er totalt feil, for jeg anstrenger meg noe så sinnsykt i nakken!! Så må lære meg å "tenke" med magen =)

Vekten er ikke noe vist å nevne, da den er den samme som for to uker siden! Får trøste meg med at jeg går iallefall ikke opp :)
 
Lite med trening i dag. Gutten har fri hver onsdag, så vil ikke bruke dagen på å trene. MEN, blir noe annet når han begynner på 100%. Da er planen å trene mandag, onsdag og fredag på treningsrommet :) Glad jeg har en jobb der jeg ikke starter før 10.00.

Å få så mange måltid som er anbefalt utover dager er fortsatt vanskelig. Men skal faktisk begynne å sette på alarm, slik at det ikke går lengre enn 3 timer mellom. Høres ut som om jeg har en travel hverdag, men neida - finnes rettogslett ikke sulten. Men det hjelper lite å spise kun middag, og resten småspising. Så dette må jeg endre om jeg skal få en fantastisk kropp!

Imorgen er det trening og jobb som står på planen.

Treningsplanen for imorgen:
- 15 minutter sykling
- 10/15 minutter på tredemøllen
- 15 minutter roing
- 20 situps

Etter dette skal jeg være fornøyd med innsatsen min, og kan deretter hjem å dusje og så dra på arbeid frem til 16.00 :)
 
For en herlig dag!
Startet dagen med å levere solstrålen i barnehagen, derretter bars det på treningsrommet!

5 minutter på sykkel
5 minutter roing
5 minutter på sykkel
5 minutter roing
10 minutter på tredemølle

Etter en rask dusj, så var det jobb fra 10.00 - 15.30 :)

Har også drukket 5 imsdalsflasker oppfylt med herlig vann!


 
Da er uke 3 på livsendringskurset overstått!
Og jeg er så å si fornøyd.
Vekten min har gått opp nesten 1 kg, men er ikke vekten jeg skal tenke på sier kurslederen.
Det er fettprosenten som skal ned [og har heldigvis gått ned siden sist gang] og forbrenningen har gått opp - noe som den skal! Så ja, jeg er fornøyd. Tilogmed muskelmassen har gått opp :)
Så jeg er så motivert!
Dessverre blir det lite tid til trening på treningsrommet denne uken :( Imorgen har jeg ikke mulighet siden gutten har fri fra barnehagen, og torsdagen skal jeg være barnevakt for mine tanteunger og fredagen skal jeg på jobb. 
Men får se om jeg til å trene før jeg skal på jobb til 10.00 :) Så får jeg iallefall trenet 1 gang denne uken, og det er bedre henn ingenting :)
 
Kjempe bra shnuppa!:-)
 
Uffuff, for en dårlig start på mitt nye liv!!
Forrige uke fikk jeg ikke til noen tur på treningsrommet, pågrunn av var opptatt med jobb/barnepass/kurs hele uken. Og har ikke trent noe etter helgen. 
Men skal prøve å få til en runde før jobb på fredag!
 
Haaaaalleluja! Har fått besøk av Tante Rød - etter 3 år uten!
MEN, trening på fredagen blir det allikevell!!! 


 
Jeg er nesten flau over meg selv!
Jeg må rettogslett være den dårligste personen til å få til drømmen min!!

Planen var jo å trene på fredagen, før jeg skulle på jobb! Men neida, gutten bestemte seg for å sove til åtte! Så da bli det ikke tid til noe trening!! :(
Så null trening uken som var! ARG!!

Og uken som kommer; skal jeg jobbe mandag, torsdag og fredag! MEN - da kan jeg trene tirsdag, onsdag og fredag! Tjooohei :)

TRENGER MOTIVASJON!! Har det jo egentlig.. Siden jeg skal begynne å spare til tatovering. Men tatovering skal ikke på kroppen min, før jeg er fornøyd! Men uansett....

Uff, blir nesten dårlig humør av å tenke på at jeg er motivert uten motivasjon!!
 
det kommer etterhvert skal du se snuppa er ikke alle sammen som har en kjempe bra start alltid. nå er dette noe uvant for deg og da kan det ta litt tid å skape rutine men det blir
 
Back
Topp