Nok en vogn tråd... 4 hjul vs 3 hjul ?

rosarose

Gift med forumet
Noen råd å gi meg? Eventuelt to små hjul foran. Eg kommer til å bruke vogna hovedsaklig til turer på asfalt, men må tåle lekeplass og mulige grusveier. Har leitet i fleire uker nå men enda ikkje kommet meg til butikk og prøvekjøre noen.

Kan bare råde til 4 hjul!!! Hvis du kjøper de sånn at de er svingbare kan du manøvrere like fint som med 3 hjul, men har erfaring med at 3 hjulsvogner har veeeeldig lett for å velte, og det kan jo være litt skummelt, når du ikke her helt oppmerksom. Uansett lykke til med valg av vogn [;)]

Jeg har erfaring med begge deler, og foretrekker trehjulinger. Det skyldes først og fremst at jeg liker bedre svingbare forhjul, så om det var snakk om å kjøpe firhjuling med denne egenskapen kunne jeg fint valgt en slik [:)]

råder deg til 4 hjul...hadde lyst på tre hjul selv..og kjøpte en til snuppa..men den syntes jeg var vinglette og var redd den skulle ramle da det blåste kraftig ute.

men har enda ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe ny vogn eller ha den gamle.

Vi har bestilt 3-hjuling -TFK Joggster Twist.. Den har i allefall fått kjempemasse skryt :) Blir i tillegg veldig liten når man legger den sammen, noe vi trenger siden svigerforeldrene mine bor langt unna, og da er det gjerne en del bagasje som skal med i tillegg til vogn og baby[:D]

Takk, eg har alltid hatt 3 hjul og søskenvogn med to svingbare foran, men det er klart at en slik vogn ikkje er fullt så stødig som vogner med 4 hjul. Har tippet noen ganger med 3 hjul, selv om eg elsker å trille vogner med 3 hjul. Faller stadig tilbake på emmaljunga city cross og teutonia s3. Skal ikkje være lett!

Absolutt 4 hjul.. ingen tvil.. Har hatt 3 hjul og det var
mer tungvindt enn lettvindt

River meg i håret!

tre hjul blir VELDIG dinglete om det er brostein i byen! Jeg ville ALDRI valgt tre hjul uansett for syns de er dinglete og svinger i hytt og dynevær. Men kanskje jeg er litt gammel og konservativ når det gjelder slikt???

http://www.kocarek.com/cz/tako--fast-rider.php

Denne i svart og grått har jeg. Superstødig, lett å slå sammen, og knallgod å trille. Kommer med softbag. Er iallfall kjempefornøyd, og vi går mye tur både på asfalt og i litt mer kupert terreng. Snuppa både sitter og ligger godt i den. Lufthjul.

Takk for gode råd, skal i butikken på lørdag og er veldig spent! Da skal eg la minste jenta få prøvesitte også siden ho enda ikkje er så høg, får god hjelp i det tenker eg[:D]

Back
Topp