Nok en vasketråd: vaske leker i oppvaskmaskin?

Loppelise

Betatt av forumet
Er det norn som gjør det? Er ei venninne av meg som gjør det, men jeg er litt usikker på om plasten tåler det. Er det ikke sånn at dersom plast ikke er godkjent for oppvaskmaskin så kan den begynne å gi fra seg stoffer om man vasker de sånn? Samtidig virker det jo veldig praktisk :)

Mamma gjør det hele tiden :-) går helt fint.

Jeg har gjort det med arveleker. Og så leste jeg faktisk et sted at det er anbefalt om barnet har vært sykt eller andre syke har holdt på med de. :)

Eg har gjort det fleire gonger. Tenker at om nokon ikkje tåler den lette vasken, så er det ikkke noko leiker mini skal ha uansett :)

Er det norn som gjør det? Er ei venninne av meg som gjør det, men jeg er litt usikker på om plasten tåler det. Er det ikke sånn at dersom plast ikke er godkjent for oppvaskmaskin så kan den begynne å gi fra seg stoffer om man vasker de sånn? Samtidig virker det jo veldig praktisk :)

Ville vel ikke vasket leker som barnet skal bite på i oppvaskmaskinen, tenker litt likt som deg ift at de kan avgi stoffer etc. Imidlertid har jeg på jobb vasker duplo i oppvaskmaskin på 80 grader, og det tåler den...tenker at lego er hardplast som ikke flrst og fremst er spiseleker. Tenker derfor at det er ok å vadke duplo slik, så lenge det skylles godt etterpå. Men andre leker ville jeg vasket for hånd

Har tatt det i både oppvaskmaskin og vaskemaskin. 40 og 60 grader

Tror ikke plastikken avgir noe mer når den er nedkjølt igjen? Biteleker ol skal vel være like trygge som smokker og de vaskes jo i maskin og kokes. Har kokt biteringer.

• Liker
Reactions: EJ
Har vasket det som har vært arvet. Ellers har jeg sålangt bare vasket med klut etter behov.

Back
Topp