Nok en UL i dag...

RANDÅLF

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Da var jeg på nok en UL i dag. Lille i magen er + 3 % i vekst, ca 1690 g, frisk og raskt, helt perfekt med andre ord.
Da jeg kom hjem lå det også brev fra St.Olav i postkassen. De er usikker på om jeg kan føde vaginalt denne gangen da jeg revnet grad 3b sist + vakum da han fikk oksygenmangel. Skal inn til vurdering hvordan det ser ut der nede før de tar en avgjørelse. Om det blir vaginal fødsel skal vi møte opp 27. oktober på ettermiddagen, så da planlegger de vel å sette i gang den 28. Merkelig å ha datoen for når det skal skje.

Så bra alt er fint med lille i magen :) Og godt du blir fulgt skikkelig opp, blir jo spennende da - om det blir vaginal fødsel eller ks. Hva vil du selv helst? Må være merkelig med en dato ja, det har jeg tenkt er så rart for de som feks får planlagt ks.. Men kanskje litt deilig også ;) Da slipper man hvertfall å gå over ;) Når har du termin?

Ja skjønne godt du syns det e rart å ha en dato!
Ka vil du helst? Føde eller ks da?

Langt e du på vei no?
Vi ska inn på ny vekstkontroll 16.sept! Har forhistorie me store unga og hadde ks sist!
+ at dem mistenkte eg hadde svangerskaps diabetes, men det ser ut så eg har holdt i sjakk me å kostrrgulere ;)
Hadde du stor unge sist?

Ja skjønne godt du syns det e rart å ha en dato!
Ka vil du helst? Føde eller ks da?

Langt e du på vei no?
Vi ska inn på ny vekstkontroll 16.sept! Har forhistorie me store unga og hadde ks sist!
+ at dem mistenkte eg hadde svangerskaps diabetes, men det ser ut så eg har holdt i sjakk me å kostrrgulere ;)
Hadde du stor unge sist?

Hvor store barn må man ha for å få ks? Var det komplikasjoner med din forrige fødsler siden du hadde ks sist?
Fant de ut av at du skulle ha ks før eller når fødselen var i gang?
Jeg ønsker egentlig ks.. Og har nå i tillegg en litt stor gutt i magen. Er så redd for at det skal skje han noe under fødselen..

Må være deilig/merkelig å sitte der med en dato i hånden! Her er det fortsatt en kontroll om gangen, og jo nærmere vi kommer jo mer føles det ut som en "triller". På et vis er det ingenting som tyder på at noe skal sette igang, fostervannsmengden er normal og jeg er ikke akkurat plaget med mye kynnere eller spesielt mye nedpress.
Men på den andre siden er vi straks i uke 37 her, og fortsatt turner hun rundt og bytter stilling 2-3ganger hver dag, og jeg er jo like spent før hver nye kontroll på hva legene kan finne på å si...

Men nok om meg da :P
Kjempeflott med +3 tilvekst! Høres lovende ut framover :)
Så blir det spennende å høre hva legene mener ang ks eller ikke! Jeg vet ks er omtrent det siste jeg hadde ønsket, men revning i grad 3++ høres heller ikke bra ut :/ Hva tenker du selv?

Hvor store barn må man ha for å få ks? Var det komplikasjoner med din forrige fødsler siden du hadde ks sist?
Fant de ut av at du skulle ha ks før eller når fødselen var i gang?
Jeg ønsker egentlig ks.. Og har nå i tillegg en litt stor gutt i magen. Er så redd for at det skal skje han noe under fødselen..

Var komplikasjoner som gjor at det endte i KS, han sto litt skeivt og fast så han kom ikke heilt ned! Det var gutten min og han var 4440g, men hadde lett født han om han bare hadde klart å kommet ned!
Min jente var 4038g vanlig fødsel ;)

Denne gangen vet jeg ennå ikkje va det blir, kommer ann på str på mini, siden de ikke risikerer noe når man har hatt ks en gang før!

Synes det er så mange som får ekstra UL nå mot slutten.. Jeg og vil se lillegull igjen snart og se hvordan hun vokser i magen! Dårlig gjort *surleppe* :p

Synes det er så mange som får ekstra UL nå mot slutten.. Jeg og vil se lillegull igjen snart og se hvordan hun vokser i magen! Dårlig gjort *surleppe* :p

Skjønne veldig godt du har løst å se lillegull ;)
Men trøst deg me det at det e jo en grunn til at folk for ekstra UL og det e no heller ikkje så heldig me før mange ul før ungen!
Eg har hatt 4 til no, ska ha den 5 16.sept, men det e før at eg har et så kalt høyrisiko svangerskap!

Tanken på planlagt keisersnitt har ikke streifet meg en gang. Trodde ikke det var noe de ville vurdere så her er jeg forberedt på vaginal fødsel og håper det er det de går for. Men kjenner at nå skulle jeg gjerne hatt dette klargjort i dag, vil ikke gå å gruble hvis sånn og hvis sånn. Var hos fastlegen i går og han mente de burde tatt denne vurderingen da jeg var på UL på torsdag. Men det overrasket meg ikke at den ikke ble tatt da jeg igjen fikk den gynekologen som ikke leser journalen min før jeg kommer inn :confused013 Så kommer til å ringe på mandag for å høre om jeg skal inn før til denne vurderingen og i tillegg be om at jeg ikke ønsker timer hos henne igjen, denne usikkerheten gidder jeg ikke mer :cussing Er 32 uker i morgen så avgjørelsen bør tas synes jeg.

Skjønne veldig godt du har løst å se lillegull ;)
Men trøst deg me det at det e jo en grunn til at folk for ekstra UL og det e no heller ikkje så heldig me før mange ul før ungen!
Eg har hatt 4 til no, ska ha den 5 16.sept, men det e før at eg har et så kalt høyrisiko svangerskap!
Det er jo sant! Jeg er likevel veldig nysgjerrig på hvordan hun har det i magen nå, og hvordan hun ligger, jeg kjenner bare at "noe" beveger seg :-P

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Back
Topp