Nok en tidlig ultralyd :)

Marsspire<3

Forelsket i forumet
Så var det min tur til å være skikkelig nervøs og spent før tidlig ultralyd i morgen :) håper virkelig å få høre hjerteslag, og at denne spiren sitter trygt og godt :)
Jeg ser det er en del som har vært på dette så jeg lurte på hvordan det gjennomføres? Innvendig ultralyd så forteller de etterpå eller forteller de underveis?

Forrige gang hadde jeg tidlig ultralyd i uke 11, det blei gjennomført innvendig. Fikk se alt på skjerm mens det foregikk, og legen forklarte hele veien. Det var en skikkelig fin opplevelse:) Lykke til, det blir sikkert en fin opplevelse for deg også:)

Vi var på tidlig ul sist gang, i uke 11. Det var ikke snakk om å ta innvendig i det hele tatt. Utvendig, og klare, fine bilder. Så det er tydeligvis forskjellig praksis. Mulig vekt kan ha noe å si for saken og da, lettere å se innvendig hvis man har litt ekstra.

Vi har hos en privat klinikk, med en koselig atmosfære og en usedvanlig trygg og flink jordmor. Hun forklarte alt hun så og alt vi lurte på, tok seg utrolig god tid, og pauset bildet på skjermen ofte, så kunne vi si ifra om vi ønsket bildet. Vi skal tilbake på samme plass 19/8, tiden snegler seg avgårde.

Var på ul i uke 7, det ble utført innvendig og hun forklarte og viste på skjermen underveis :) Så hjertet blinket som en liten prikk, men hørte ikke på hjertelyd.
En veldig fin opplevelse, gråt en liten skvett og satt forelsket og studerte bildet på vei hjem :) Lykke til!

Jeg er 6 uker +, og tok utvendig. Så tidlig er det vel for å se at ting er på rett plass og at hjertet slår.

Jeg var idag, 8+4, og tok bare utvendig. Er ganske overvektig, og det var ikke nevnt innvendig engang:)

Tok innvendig 8+4 og hun viste meg på skjermen underveis! Første hun sa var: her var det liv og jeg finner bare 1. ;-) veldig greit. Sambo fikk stå i en krok til hun hadde putter inn ul-staven. ;-)

Jeg tok innvendig UL i dag. Trodde jeg var 7+3, men gyn trodde ut ifra bildene (mål) at jeg var minst 8+0. Var en utrolig fin opplevelse! Fikk høre hjertelyd og se 3D. Fikk 4 bilder med hjem. Ser tydelig embryoet med det store hodet og nistepakken. Privat klinikk som har fulgt oss gjennom hele svangerskapet.

Jeg tok innvendig UL i dag. Trodde jeg var 7+3, men gyn trodde ut ifra bildene (mål) at jeg var minst 8+0. Var en utrolig fin opplevelse! Fikk høre hjertelyd og se 3D. Fikk 4 bilder med hjem. Ser tydelig embryoet med det store hodet og nistepakken. Privat klinikk som har fulgt oss gjennom hele svangerskapet.
Så fantastisk :) kanskje du vil legge ut bilde under mappen "våre bilder"? :)

Så var det min tur til å være skikkelig nervøs og spent før tidlig ultralyd i morgen :) håper virkelig å få høre hjerteslag, og at denne spiren sitter trygt og godt :)
Jeg ser det er en del som har vært på dette så jeg lurte på hvordan det gjennomføres? Innvendig ultralyd så forteller de etterpå eller forteller de underveis?
Hvordan gikk det med deg? Fikk du en fin opplevelse?

På sykehuset jeg hører til tar de ikke utvendig før etter uke 12. Og de leter heller ikke etter hjertelyden før etter uke 16. Men det er stor forskjell på privat og offentlige sykehus. Det er også forskjell lokalsykehus og sentralsykehus, som f.eks St. Olavs har mye bedre utstyr enn lokalsykehusene.

Back
Topp