nok en klagetråd!

*Kolibri*

Forumet er livet
sorry jenter, her kommer min klaging[&o] selv om det sikkert er ingenting ift hva andre sliter med.
Men jeg kommer aldri til å se den fine mormoren min igjen..hun er kjempe dårlig men takler ikke besøk pga helsen og snakket nettopp med min tante om dette[:(] uff kjære gode snille mormor! Skulle gjort alt for å klemme henne igjen.

I tillegg sitter sambo og er sur på kjøkkenet og kjefta på meg fordi Theo gråt da han skulle legges. Han mener at jeg er slem fordi jeg ikke gir pupp med en gang han gråter. Jeg prøver å lære lillegutt å sovne selv, noe han klarer hver dag bortsett fra i kveld og da tok jeg han opp og la han ned 4 ganger helt til sambo kom inn. Teite mannen.
Vi krangler om alt ang oppdragelse om dagen fordi jeg er lei av å passe på at barna får mat og søvn.

Og mamma er dårlig, hadde en lang samtale med legen hennes i dag på tlf og ser nå at hun trenger masse hjelp.

Jeg trenger en klem[:(]

Huff, forstår veldig godt at du blir sliten og lei deg.

Du gjør jo faktisk bare det beste du kan, og jeg syns det virker som om du klarer det helt utmerket.

Er alltid trist når vi mister våre kjære "udødelige" besteforeldrene våres, for det er jo det vi ønsker at de skal være, udødelig[;)] Sender deg mange gode varme tanker, og håper mormor får hvile snart.

Håper din mor også blir bedre snart..

Sender deg en kjempegod klem!

Huff, det høres ut som at du har nok å tenke på[&o] Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til, klemmer til deg!

Klemmer masse på deg vennen.
Kjempesynd med mormoren din. Vet hvordan det er da vi ikke fikk lov til å se bestefar på slutten. De ville at vi skulle huske han som han var og ikke slik han døde. Som et skjelett av seg selv . Er veldig glad for det nå.

Syns det er slemt gjort av Nils og si slikt til deg.
Et barn klarer seg FINT uten en pupp når han skal sove. Sparer en for mange problemer seinere.
La han sitte på kjøkkenet og surmule. Er det slik han vil ha det så får han få det slik.

MEN dere burde kanskje en dagslys snakke ut om dette. Er ikke sikkert det er dette som er problemet engang, men at han bare finner ting å krangle på pga det er noe annet som plager han.

ORIGINAL: kolibri

sorry jenter, her kommer min klaging[&o] selv om det sikkert er ingenting ift hva andre sliter med.
Men jeg kommer aldri til å se den fine mormoren min igjen..hun er kjempe dårlig men takler ikke besøk pga helsen og snakket nettopp med min tante om dette[:(] uff kjære gode snille mormor! Skulle gjort alt for å klemme henne igjen.

I tillegg sitter sambo og er sur på kjøkkenet og kjefta på meg fordi Theo gråt da han skulle legges. Han mener at jeg er slem fordi jeg ikke gir pupp med en gang han gråter. Jeg prøver å lære lillegutt å sovne selv, noe han klarer hver dag bortsett fra i kveld og da tok jeg han opp og la han ned 4 ganger helt til sambo kom inn. Teite mannen.
Vi krangler om alt ang oppdragelse om dagen fordi jeg er lei av å passe på at barna får mat og søvn.

Og mamma er dårlig, hadde en lang samtale med legen hennes i dag på tlf og ser nå at hun trenger masse hjelp.

Jeg trenger en klem[:(]

Så leit å høre om mormoren din, det er så fælt å se de forsvinner [&o]

Nils skal jo bare være veldig glad for at du tar denne jobben på hans vegne. Egentlig skulle han gjort dette. Han tar ikke skade av å gråte litt, det må han for å lære å finne roen selv. Nesten alle spedbarn gråter litt før de sovner, det er sånn det er. Din kjære må forstå at dette er i alles beste interesse på sikt. Det er lett for å han å si at han ikke synes det er greit. Han får jo "fri" når Aida har lagt seg hver kveld. Det er du som evt blir sittende med puppene ute til langt på kveld hver dag for at han skal sovne uten gråt. Det er mye lettere å lære han det nå enn om 3 mnd eller mer.
Stå på jenta mi! [:)]
Tror nok det er vanlig å krangle om oppdragelse, det gjør vi her og titt og ofte. Man er jo forskjellige mennesker med forskjellige meninger om hvordan ting skal gjøres. Her er det også jeg som passer på måltider, søvn og bleieskift til lillemann. [;)]

takk takk[:)]

Uff, så leit å høre at både mormor og mor er syke!
Det er vondt når de gamle må gå videre og ekstra tungt om man ikke kan/får lov til å besøke og ta et skikkelig farvel.

Og det er tungt når mødrene er syke og man ikke strekker til med hjelp, det vet jeg mye om[:(]

Ikke enkelt å være uenige med mannen når det er så mye som foregår. Har vært en del skriking i leggingen her også, det er rett og slett sengeskrekk, for hu sover i armene mine til vi går inn, er mett og har fått ut rap og gulp... men med en gang jeg bøyer meg over senga så illskriker hun og vil ikke roe seg. Hun glemmer helt at tommelen er festet på hånda hennes og bare kaver og pupp hjelper ikke, så det er noe som de bare må gjennom. Kanskje mannen burde ta leggingen? Om ikke annet så annenhver dag eller så? En dag er han plutselig alene med begge og han har jo ingen pupp å bruke som smokk og sovemiddel... Hva gjør han da?
Her er det også jeg som tar mini mest i legginga, mannen jobber litt ekstra nå før et foredrag han skal holde. Jeg er sååå klar for mammafri, siden jeg leverer og henter i barnehage, har mini hele dagen og kvelden... Mannen vegrer seg for å gi mini flaske fordi hun av og til blir så sulten at hun ikke får til å ta flasken og bare gråter... så har måttet "tvinge" ham gjennom det et par ganger for å få ham til å innse at det ikke har noe med ham å gjøre...

Jeg skal inn til Oslo på tirsdag om du har lyst til å treffes og prate litt? Ev kan jeg også i morgen, om det passer?

uff, hadde vondt i går asså. Så jo ikke ut i dag morges pga alle bekymringrynkene jeg fikk!

Etter at jeg skrev innlegget her satte sambo seg ned og snakket skikkelig med meg. Han så jo at ting ikke var greit her mtp mamma og mormor så er glad han skjønte at å kjefte på meg nå ikke er tingen. Jeg kjenner nå at nok er nok.

Vi bestemte oss for at hvis han syns gråtingen er så ille, så skrur vi av babycallen slik at han ikke hører den i stua og han lar meg være. Tenk at han trodde jeg holdt barnet med tvang ned i sengen og holdt fast smokken i munnen hans?!?! hvordan kan han være trygg på meg alene med lillegutt da? Jeg ville jo aldri gjort noe slikt og blir sint av at han kan tenke slike ting.

Kanskje sambo bør ta noe av leggingen, men foreløpig er jeg redd for at de ikke kjenner hverandre så godt til at han vil klare å skille mellom gråten hans.

I dag øver de seg ihvertfall[;)] sambo var alene med lillegutt da jeg var hos tannlegen i dag tidlig, og nå leker de masse sammen på gulvet for å bli bedre kjent. Tror sambo fikk seg en oppvåkning i går[:)] og det fikk vel egentlig jeg og!

sender deg en god klem, er ikke alltid like greit og det er lov å ha nedtur[:)]

Masse klemmer til deg snuppa.

Stoooooooooooooor klem[:)]

Back
Topp