Nok en gang helg :)

*trinemor*

Gift med forumet
Ukene går virkelig fort altså :) Det som er synd er at permisjonen begynner å gå mot slutten, og er ikke helt klar til å begynne å jobbe igjen..... Er hjemme til over jul, så skal kose meg masse da :)

Idag har Amelia vært i bhg og jeg har googlet litt for å få inspirasjon til bursdagskake til Amelia. Er jo bare en uke til, så greit å få planlagt litt. Skal prøve meg på et prinsesseslott, så håper jeg får det til....

Eveline er forkjøla for sikkert 5 gang i høst, så hun er litt slapp. Håper det gir seg fort, for det går litt utover nattesøvnen for tida....

I helga skal vi ta en opprydning i lekene til Amelia, og på søndag kommer broren min på besøk fra Bergen. Han skal være her et par-tre uker, så håper å få vært mye sammen med ham i den tida :)

Hva er deres planer for helga?

Så spennende kakeplaner :) Og god bedring!! Kjedelig når de små er syke :( Teodor var hjemme med Lillebror og meg i dag og helsesøster har vært på besøk :) Så var T hos mormor og bestefar en tur mens vi fikk hatt en etterlengtet handletur! Rolig helg på oss tenker jeg. Må opp på hytta og hente snowraceren til T før snøen stenger vegen... Viktig, viktig!!

Takk, takk :) Virker som hun begynner å bli bedre. Hun har faktisk begynt å krabbe ordentlig idag, så sykdommen er visst ingen hindring :)

Deilig med rolig helg da, og skjønner at det er viktig å få frem snowraceren ja :) det har ikke kommet snø hos dere enda eller?

Neinei ingen snø i siktet heldigvis. Men meldt fare for snø på fjellet så je er redd vegen stenger snart :-/ Så moro at hun krabber!!

God bedring til lille Eveline! :) Så morsomt at hun krabber. :)

Her er det strålende vær i dag, og vi har ruslet på byen der det var et slags marked. Nå er barna med pappa på besøk til farfar, de skulle visst høste inn fra grønnsakshagen. Blir det like bra vær i morgen tror jeg vi må få til en skogstur før vi skal på middag med halve slekten. 

Felix har begynt å sutre over været igjen de siste dagene. Han har aldri vært noen uteunge, og liker egentlig ikke gå ut i dårlig vær. Nå klager han vekselvis på at det er kaldt ute og på at han må kle på seg så mye. Tidligere i uken mente han at han ikke ville gå i barnehage om vinteren, fordi de må være mye ute der. (Det virker ellers som om han har det veldig artig ute i barnehagen.) I dag var det igjen "alt for iskaldt" ute, og han ville helst flytte til Afrika, eller kanskje bare bli inne. Det hjelper ikke å ta på mer klær, for han er "kald på nesen, kald på kinnene" osv... :S Jeg kjenner dessverre igjen meg selv fra den alderen, og vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre for at han skal bli mer glad i å leke ute? 

Det var like nydelig vær her i dag også, så det ble til at vi gikk da vi skulle på slektsbesøk. Ungene fikk lov til å ta med dukkevognene sine. Da mente Felix at han var en skikkelig pappa med vogn, og derfor måtte han bytte klær før vi gikk ut. Før han kunne trille dukkevogn ute måtte han ta på seg skjorte, slips og v-genser.  Jaja, han synes i det minste ikke at dukkevogner er jentete.

Det lille søskenbarnet på 14 mnd har fått vannkopper denne uken. Jeg har flere ganger trodd at mine barn har fått det, men tatt feil hver gang. Nå derimot må de få det. De har spist på den samme maten 3 dager denne uken. (Veldig flinke til å dele hele gjengen. :P) Lillesøster og søskenbarnet har siklet og spist på de samme lekene. Til slutt i kveld så insisterte både Felix og lillesøster på å bli med søskenbarnet i badekaret da hun skulle kveldsbade. Tror jeg bare må sette av noen uker til å være hjemme med syke barn framover.

Skulle tro de ble smittet nå da?
HEhe. 
Jeg har absolutt ikke vært redd for at Teodor skal få vannkopper, og har sånn halvveis oppsøkt det to ganger (dvs, latt være å avlyse avtaler vi har hatt når det har kommet frem at et barn har fått vannkopper), og det har gått mange ganger i bhg. 
NÅ derimot, en på avdelingen hans har fått vannkopper og nå er jeg nervøs for at han skal få det siden Lillebror er så fersk... 

Uff, skjønner at det passer dårlig med baby i hus. :S Du har vel hatt vannkopper selv ja? Slik at lillebror er litt beskyttet? Krysser fingrene for at dere slipper unna i denne omgangen også.

Kan jo være at Teodor er en av de få som bare ikke får vannkopper. En venninne av meg har gjort alt mulig rart for å få barna sine smittet, men han ene får det bare ikke uansett.

Jeg har hatt det ja =) 
Ja, ikke vet jeg. 
Men han får det nok tidsnok, tenker jeg.

Ja, da får vi se om det dukker opp noen vannkopper på barna, Sukkertopp :)

Sikkert like greit å bli ferdig med det.... Så koselig med dukkevogn-tur og at Felix hadde en mening om riktig antrekk i den rollen :)

Håper dere slipper vannkoppene akkurat nå, Fru H. Husker jeg også var litt redd for at Amelia skulle få det akkurat når vi hadde nyfødt i hus :)

Turen til foreldrene mine ble utsatt til idag, så vi har fått vært sammen med broren min i kveld. Amelia syntes det var stas å se han igjen, og Eveline godtok han med en gang, så det var moro. Hun er veldig opptatt av å gå imens vi holder henne i hendene for tiden, så det hadde jo onkel Thomas all mulig tid og lyst til å gjøre :)

I morra er det barselgruppe med cafe-besøk, så gleder meg til det :)

Har det kommet noen vannkopper?
Vi er friske her, heldigvis!!
Siste dagen, utenom helgen, at mannen er hjemme nå og vi har bare slappet av. 
Han har reist for å trene litt og jeg tenkte at jeg skulle vaske litt før T skal hjem fra barnehagen. Men ble selvsagt sittende og mate :p 
Men nå har jeg vel litt tid!
Ellers i helgen skal vi nok ta det med ro, kose oss med film og god mat =)
Ha en fin helg!!

Ikke en eneste vannkopp i sikte, jeg forstår ingenting jeg. Nå har det gått 17 dager, og det er visst en liten mulighet for at det kan ta 20 dager, så jeg kikker fremdeles etter prikker. :P 

Her er aldeles fantastisk vær i dag. Akkurat nok snø til å ake, og strålende sol. Dessverre er Felix bare middels interessert, og lillesøster hater snøen som hun ikke greier å bevege seg i... Nå sitter jeg her inne i finværet, mens ungene er fullt opptatt med hytten de har bygd seg på stuegulvet... Håper dere andre har mer moro. :) 

Nei, vet du hva. Jeg har sittet inne og sturet og sett ut på finværet i hele dag. 
T og pappaen har vært masse ute da, tatt ned trampolinen og ellers ryddet litt i hagen og lekt med nabojenta. 
Har hatt to urolige netter her og i dag har jeg vært helt utkjørt :-p
Mye amming og såre bryst :-/
Dette har vært en slik synes-synd-på-seg-selv-dag!

Uffda, sender en liten trøsteklem jeg. Håper du får en bedre dag i morgen.

Jeg tok med Felix en liten tur i akebakken likevel, og lot lillesøster være hjemme med pappa. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med at hun ikke vil ut i snøen. Etterpå gjorde jeg noe veldig dumt: Jeg ga ungene kebab til middag.  En venninne av meg pleier av og til å stikke innom for en kebab etter at ungene har lagt seg. I dag passet det bare for henne kl 17, så da kjøpte vi til barna også. De la seg kl 20 i kveld, men etter det har begge drukket opp hele vannglassene sine som vanligvis varer hele natten, og begge har vært opp på do en tur allerede. Dette blir muligens en litt søvnløs natt.

Spørs om det blir noen vannkopper denne gangen da, Sukkertopp :)

Fru H: ikke noe ålreit med sårhet og lite sammenhengende søvn. Håper det gir seg snart :)

Vi har hatt en rolig dag, etter familieselskap med fullt hus igår. Nå får det være nok feiring av bursdagen til Amelia :)

Her har det kommet årets første snø idag, og Amelia var rimelig rask på å komme seg ut i snøværet :) Men med 2 plussgrader ute var den borte like fort som den kom da... Like greit, siden vi fortsatt har sommerdekk på bilene :)

Back
Topp