Nok en "er jeg gravid tråd"...

Bkno4458592

Første møte med forumet
Heisann, nå har jeg lest over så mye her på div forumer og jeg sitter likevel igjen med et behov om å spørre om akkurat min situasjon.

Jeg går på p-ring, prøver ikke å bli gravid. Mandag 11 feb, altså 8 dager siden så tok jeg ut p-ring for å få mens. Mens kommer alltid innen onsdag. Har hatt stabil syklus så lenge jeg kan huske, mensen har aldri uteblitt. Jeg vet ikke når jeg har eggløsning fordi det var "uviktig" for meg å vite.

Dagene går og mensen kommer ikke, jeg tenker ikke så mye over det, før fredag, altså 5 dager senere. Det har jo aldri skjedd før. Da tenker jeg plutselig over at jeg har følt meg kvalm og uvel i bølger egentlig hele uka, sjefen spøkte med meg på jobb tirsdagen om at jeg var gravid fordi jeg var kvalm og jeg bare lo fordi det var jeg jo ikke. Jeg trodde jeg brygga på noe som aldri slo ut.

Fredag da jeg tenkte på dette så snakket jeg med kjæresten min som tvang meg til å ta en test, på en bensinstasjon midt på dagen etter jeg hadde drukket masse brus og vann osv på en lang biltur. Kom bare en stripe, og jeg så ikke så nøye etter og kasta testen og slo meg til ro med det. Men jeg undret meg veldig over mensen men tenkte at nå kom den jo sikkert. Men dagene gikk, og på søndag var den enda ikke kommet. Jeg ble veldig bevisst på hvordan jeg følte meg og tror jeg fikk litt innbilt svangerskap.

Mandags morgen tok jeg ny test, med morgenrutinene. Trodde den var neg også, så bare en strek, men søstera mi ville se den og jeg hentet den og dette var bare noen min etter jeg selv tok testen og da så jeg nøyere etter og sa var det en svak stripe.

IMG_1345.jpg
IMG_20190218_093440.jpg


IMG_1345.jpg
IMG_20190218_093440.jpg


Da ble jeg jo veldig forvirret. Det er mandagskveld nå, 8 dager uten mensen. En neg test som kunne vært svak positiv hbis jeg visste å se bedre etter, en svak positiv test, også testet jeg igjen kl 19 idag med strips som var helt negativ.

Ingen tegn til mens og jeg føler den ikke kommer til å komme, rar følelse i hodet og småkvalm, annerledes apetitt, tidlig trøtt på kvelden og har svake murringer som ikke er som mens murringer men føler bare det er noe som skjer nedi der. Blir litt tullete i hodet av dette jeg, skal teste igjen i morgen tidlig. Men kanskje noen har noen tanker å dele
 
Ville tatt en digital. Er du gravid så vil den være tydeligere enn å titte på streker :D
Tror forresten at du kan være gravid
 
Hei! Jeg ville bare si at mange tester viser falsk positiv hvis de blir liggende for lenge, sjekket du den positive innenfor tidsgrensene? Stress og sånt kan påvirke syklus, men jeg ville fortsatt å teste til den enten ble sikkert positiv eller mensen kom. Du kan be om blodprøve hos legen også :)
 
Hei! Jeg ville bare si at mange tester viser falsk positiv hvis de blir liggende for lenge, sjekket du den positive innenfor tidsgrensene? Stress og sånt kan påvirke syklus, men jeg ville fortsatt å teste til den enten ble sikkert positiv eller mensen kom. Du kan be om blodprøve hos legen også :)

Heisann,

Jeg tror det tok 10-15 min jeg fra jeg tok testen til jeg viste den til søsters. Hvis dagene går så må jeg nok til legen en tur ja, vi får se blir helt snål i hodet av å ikke vite.
 
Heisann,

Jeg tror det tok 10-15 min jeg fra jeg tok testen til jeg viste den til søsters. Hvis dagene går så må jeg nok til legen en tur ja, vi får se blir helt snål i hodet av å ikke vite.
Tidsrommet de viser riktig resultat i står gjerne på pakken, og jeg tror det kan variere litt. Håper uansett du får det resultatet du ønsker :)
 
Ser gravid ut men såpass lenge etter burde den vært sterkere ta en ny om noen dager
 
Det der er en positiv test! Ganske sikker på at du er gravid. Det er ganske tidlig fortsatt. Jeg hadde supersvak stripe lenge, men var likevel veldig gravid, spøy og greier.
 
I dag tok jeg en ny test med morgenurin som var negativ, så jeg begynner å slå meg til ro med at det sannsynligvis er negativt.

Det som er merkelig er at jeg har hatt mensen på fullmåne dagen i åresvis både uten og med hormon prevensjon , og forrige uke da jeg skulle ha mensen så stusset jeg over at det ikke var fullmåne den uka. Fullmåne er i dag, så jeg ser for meg at den kommer i dag. Hvis den kommer er det så merkelig at kroppen bare overstyrer p-ring og alt og skal ha mensen på fullmåne dagen uansett
 
Ville tatt en tur til legen jeg. Når du er vant med at mensen kommer når den skal å ikke kommer å testene er NEG er det lurt å ta en tur til leggen for sikkerthetskyld
 
Den ser veldig positiv ut! Har du testet mer? :)
 
Back
Topp