Nesly skrev:
Jeg hadde ikke hatt noen problemer med og latt jentungen sitte på med noen andre, men jeg hadde derimot hatt store problemer med og sende henne på tivoli med andre. Det tror jeg ikke hadde skjedd her.Frk. Tvert I. Mot skrev:
OK, hvorfor hadde du vært redd for å la henne gå på tivoli (fornøyelsespark) med andre?
(Er litt skeptisk selv altså, prøver bare å få tak i HVA jeg er skeptisk til..)
Fordi jeg er hønemor! :p
Nei, jeg vet ikke, det er vanskelig og sette ord på. Men tivoli/fornøyelsespark er ganske kaotisk, mye lyd, mye lys, mye inntrykk. Noen karuseller kan være skumle, andre er helt greit. Hva mitt barn takler og ikke av slikt er det vi foreldre som vet best. Og jeg ville likt og vært med henne på tivoli selv frem til jeg visste at hun taklet det meste av det som er der for de på hennes alder/størrelse.
Jeg synes også små barn trenger veldig tett oppfølging på tivoli, for og ikke klemstre fingre, forsvinne, skade seg eller gjøre noe galt. Pga. alle inntrykk og alt kaoset, både for liten og stor på ett slikt sted, så ser jeg for meg at det skal være veldig høy voksentetthet for og opprettholde sikkerheten på et akseptabelt nivå i mine øyne.
Men, nå har ikke jentungen vår (4 år) vært på tivoli mer enn ett par ganger, fordi det ble alt for mye inntrykk for henne når hun var der. Hun ble stresset, og var helt utslitt etter en halvtime, og fungerte dårlig resten av dagen. Selv om hun syntes det var stor stas mens hun var der. Det har nok farget meg litt.