Noen vernepleiere her?

Bella*

Glad i forumet
Jeg barer lurer på hvor dere jobber,og hva dere jobber med? [:)]

Jeg har litt lyst å studere vernepleie,men klare ikke helt å bestemme meg.
Har veldig lyst å jobbe med barn og ungdom da,men det kan jeg vel som vernepleier..?

Jeg er vernepleierstudent i år, går på skole i Sandnes.
Min plan er å jobbe med barn og unge innen psykiatrien og rusomsorgen når jeg er ferdig, så får vi se.
Det er barn og unge jeg brenner for, har jeg merket. Jeg gikk helse og sosial på grunnkurs, barn og ungdom på vk1, før jeg tok påbygg for å kunne studere på høyskole.

Ville ikke jobbe som barne- og ungdomsarbeider fordi jeg ikke får samme mulighetene på jobbmarkedet som BU-arbeider som jeg gjør med vernepleier.

jeg går siste året barnevernspedagog. Jobber for tiden både i barneverntjenesten og barnepsykiatrien. Dette studiet anbefales om du ønsker jobbe med barn og unge eller lignende.

Jeg skal ha videreutdanning rus & psykiatri senere jeg da[:)]

ORIGINAL: SoloR

Jeg er vernepleierstudent i år, går på skole i Sandnes.
Min plan er å jobbe med barn og unge innen psykiatrien og rusomsorgen når jeg er ferdig, så får vi se.
Det er barn og unge jeg brenner for, har jeg merket. Jeg gikk helse og sosial på grunnkurs, barn og ungdom på vk1, før jeg tok påbygg for å kunne studere på høyskole.

Ville ikke jobbe som barne- og ungdomsarbeider fordi jeg ikke får samme mulighetene på jobbmarkedet som BU-arbeider som jeg gjør med vernepleier.

Det samme har jeg også gjort [:)]
Jeg kunne også studert barnevernspedagog,men da må vi flytte,for det er ikke noe slikt tilbud her jeg bor... og det er veldig vanskelig for oss å flytte nå,det passer liksom ikke,det er en del ting som spiller inn.
Så derfor tenkte jeg å studere vernepleie,og finne meg en jobb relater til barn og ungdom [:D]

ORIGINAL: Looney