Noen vegetarianere her?

Renate_85

Glad i forumet
Er ikke det selv,men kunne godt tenke meg å bli det siden tanken på å spise dyr gjør meg kvalm. Men hvor mye penger bruker dere som er vegetarianere på mat i måneden? En skulle jo tro at det er dyrere å spise kjøtt men de gangene jeg har prøvd meg på noen skikkelige veggis-retter så har det jo blitt minst dobbelt så dyrt som en vanlig middag med kjøtt.

Hvis noen har noen gode oppskrifter på lur så del gjerne disse også [:D]

*bump*[:D]

Gubben ha vært det i 12 år, han bytter stortsett bare ut kjøttet med soyaprodukter som man får kjøpt, finnes i fryseren på de litt større butikkene. Soyasnitzler o.l, fantiskt ganske gode, eller må vi jo bare passe på at ingen av sauser o.l er kjøtt i. Så han er har ingen egne oppskrifter eller noe sånt.

Han passer stortsett bare på at han får i seg nok med proteiner (noe disse soya greiene er fulle av)[;)] Tar ingenting ekstra,og hadde ingen mangler ved forrige kontroll.

Jeg vet ikke helt hva jeg bruker i mnd. på mat, men forskjellige grønnsaker går opp og ned i pris etter tilgjengelighet i markedet så du kan handle etter det..... Og nei, du trenger ikke ta noe tilskudd, så lenge du spiser variert og hele "fargesirkelen" av grønnsaker og frukt så får du i deg det du trenger. Dette gjelder og ikke veggiser.....

Back
Topp