Noen uten tette barn her?

Marry83

Betatt av forumet
Når vi får barn i oktober blir det 7 år mellom barna. Jeg tenker at det kommer til å bli fint. Storesøster kan hjelpe til, kose og etterhvert leke litt med den lille.Men er det noen der ute som har erfaringer som vil de med meg?

7 år mellom eldste til samboer og vårt felles barn, stor aldersforskjell syns jeg. Men kommer nok helt ann på åssen eldste er oppdratt til å hjelpe til generelt tenker jeg så om jenta deres er flink til å hjelpe og leke med den lille så blir alderen uansett fin :)

Er 8 år mellom min yngste og eldste, og eldste leker gjerne med de minste, kan passe på minste en liten stund osv.. Veldig kjekt at eldste gjør mye selv, og faktisk forstår at man må vente litt innimellom uten å tro at mamma bryr seg mindre av den grunn :) Det er viktig for meg at alle barna føler seg sett og elsket, samt at alle får dekt sine individuelle behov:)
Ulempen med "stor" aldersforskjell er at det fort kan bli litt "mye" for eldste, så det er viktig å gi de rom for å trekke seg litt tilbake og gjøre sine ting :)

Ikke erfaring selv men kollegaen min fikk nettopp en liten attpåklatt. To storesøstre på 8 og 10. Hun sier ihvertfall det er helt supert :) babyen blir tatt vare på med en gang han lager den minste lyd :)

Her er det 11-år mellom barna mine. Samme far også :) Det byr på litt andre utfordringer som sjalusi etc jepp

Det er fem år mellom nr 1 og 2 her. Det har vært veldig deilig. Han er mer selvstendig. Kler på seg selv, spiser selv, leker litt for seg selv, går på do selv osv. Han skjønte også mer av hva som skjedde og hvorfor han må være forsiktig med babyn osv. Ulempene når jeg tenker fremover er at det kan bli vanskelig å finne på noe som alle tre barna syns er morsomt. Det kan fort bli for kjedelig for elstemann det de to minste syns er gøy. Men da får man jo bare dele seg da ☺

Her kommer det til å bli 4 år imellom.vi ville få nå før snuppa ble altfor vant til å være enebarn samt huske det, hun var virkelig en håndfull for et år siden da og mye roligere nå så tenker at denne aldersforskjellen blir perfekt for oss ;)

Blir nærmere 9 år mellom mine (storebror født januar 08).
Han har en lillebror fra før hos faren sin, så håper på at sjalusi ikke blir et stort problem her.. Han har i tillegg mast om det lenge, så nå er det bare å håpe på det beste :)

8 år mellom eldste og minste.
Har 3 andre som jeg fikk på litt over 3 år. Så blir spennende med en.attpåklatt

Våre blir 4 og 7 før babyen kommer. Kjenner at det skal bli greit med bare et bleiebarn osv. Kaaaaanskje litt mindre trass en sist ;)

Min blir 7 i november. Helt greit synes jeg :)

Min eldste er 6,5 år eldre enn yngste. Hun synes det er kjempe artig med lillebror :) men det blir jo ikke det samme som om de hadde vært mer jevngamle.

Blir litt over 4 år mellom.

Tusen takk for tilbakemeldinger. Tror det kommer til å gå veldig fint. Gleder meg også sånn til å fortelle henne at hun skal bli storesøster. Tenkte å si det når jeg er 12 uker på vei..2,5 lange uker igjen.

Back
Topp