Noen tips??

Line82

Betatt av forumet
Har en gutt på 6 uker som ikke vil sove når jeg legger han for natten. Har prøvd det meste. Av og til sovner han ikke før fem!! Han sover ikke så masse om dagen, og vi prøver å holde han litt våken utover kvelden, men det hjelper lite. Han har endel ondt i magen, så av og til er det derfor han er våken og skriker, men ikke alltid. Er det non som er i liknede situasjon?Noen som har noe tips til hvordan å få han til å sove?? [;)]

Hei! Gutten min var plaget med luftsmerter og det påvirket alt av, hans rutiner og søvn.. Etter at jeg begynt med minifom og ammete oppi melken hans, har han forandret seg og har blitt 70- 80 % bedre. Min gutt slet også med å sove en periode, han hatet å være alene når han skulle  sove osv.. Da har jeg prøvd dette her : Legg bebisen i sengen sin, gi godnatt klem, og litt kos. så legger du han på sengen sin, sier god natt og går ut. hvis han begynner å gråte, går du inn igjen, og roer han ned. gi han evnt smokken sin, gjenta god natt og gå ut igjen.. hvis dette forsetter kan du gjenta prosedyren,og hvergang du går inn gir du mindre og mindre oppmerksomhet. Tilslutt sier du bare: god natt nå skal du sove..

Husk : gi trøst, men ikke gi etter.. Barn er utrolig tilpassingsdyktig, han kommer til å godta dette her.. nå sover gutten min alt fra 7 til 9 timer hver natt i et strekk[:D]..

legg han på sin seng hver kveld til samme tid.. Sørg for at rommet er mørk, ta han på pysjen.. gjenta dette hver kveld.. først bleie bytte/stell , så mating, så pysj-litt god nattkos.. gjenta samme rutiner hver kveld...

ORIGINAL: Lena_22

ops ops ops, jeg er helt enig i skrikemetoden slik den beskrives over her, gjorde det selv med Mia. MEN; Denne metoden skal helst ikke brukes før barnet er 6måneder, fordi det skal føles trygt for dem og når de er så små så er det ikke nødvendigvis breling at de skriker!

Mia sov ikke godt om natta før hun var 2-3mnd, prøvde alt men til slutt snudde det av seg selv!! Lykke til!!

ganske enig her... ville ikke praktisert denna metoden før ungen e iallefall 3-4 mnd

ORIGINAL: Asil

Han er skikkelig tett i nesa til kvelden og natta, så jeg tror han vekker seg selv også underveis. Må dra på apoteket i morra og få tak i sånne saltvannsdråper til å ta i nesa hans. Eller kan man lage sånt selv? Noen som vel forholdet kokt vann og salt?

Asil

saltvannsdråpa funke fint til å løse opp snørret.. men så burde du kjøpe et jordmorsug til å suge ut snørret etter d e blidd løst opp... hvis ikke gjør du ting verre.

ORIGINAL: Asil

Så flink du er! O'misunnelse!

Hvor tidlig begynte du med de rutinene, og hvor lang tid tok det før han godtok dem? Tror kanskje August er litt vel liten til å skjønne det om jeg prøver, men det er jo verdt et forsøk.

Han er skikkelig tett i nesa til kvelden og natta, så jeg tror han vekker seg selv også underveis. Må dra på apoteket i morra og få tak i sånne saltvannsdråper til å ta i nesa hans. Eller kan man lage sånt selv? Noen som vel forholdet kokt vann og salt?

Asil

Jeg leste om liknende rutiner på spedbarnsboken som jg fikk fra sykehuset .. jeg leste rundt på internet ang. søvn og rutiner og plukket tips på hvordan dette med søvn skulle gjøres.. Jeg begynte for 1,5 uke siden. de første dagene gråt han og ville ikke godta, men sovnet etter litt sutring, bare etter 4 dager lå han i sin seng og sovnet selv, jeg behøvde ikke å gå inn på rommet engang.. Du skal se hvor lett det er .. Ikke gi opp[;)]

Hadde faktisk litt problemer med det et par netter, men hvis jeg bare la han på magen sovnet han nesten med det samme. Noen ganger snur jeg han etter en stund, men det har hendt han har sovet på magen til han våkner av seg selv igjen. Vet jo at det heter de skal ligge på ryggen, men når de har mye luft i magen, kommer denne lettere ut av å ligge på magen...

Back
Topp