Hei! Gutten min var plaget med luftsmerter og det påvirket alt av, hans rutiner og søvn.. Etter at jeg begynt med minifom og ammete oppi melken hans, har han forandret seg og har blitt 70- 80 % bedre. Min gutt slet også med å sove en periode, han hatet å være alene når han skulle sove osv.. Da har jeg prøvd dette her : Legg bebisen i sengen sin, gi godnatt klem, og litt kos. så legger du han på sengen sin, sier god natt og går ut. hvis han begynner å gråte, går du inn igjen, og roer han ned. gi han evnt smokken sin, gjenta god natt og gå ut igjen.. hvis dette forsetter kan du gjenta prosedyren,og hvergang du går inn gir du mindre og mindre oppmerksomhet. Tilslutt sier du bare: god natt nå skal du sove..
Husk : gi trøst, men ikke gi etter.. Barn er utrolig tilpassingsdyktig, han kommer til å godta dette her.. nå sover gutten min alt fra 7 til 9 timer hver natt i et strekk[:D]..
legg han på sin seng hver kveld til samme tid.. Sørg for at rommet er mørk, ta han på pysjen.. gjenta dette hver kveld.. først bleie bytte/stell , så mating, så pysj-litt god nattkos.. gjenta samme rutiner hver kveld...