Noen tips?

Lillemirakel

Glad i forumet
Konstant kvalm, men skikkelig sulten!! Og når jeg bestemmer meg for å spise så vokser det bare i munn og jeg føler jeg er sekunder fra å spy, så jeg må bare gi opp... noen som har det likt? Gjør dere noe for å lindre kvalmen? Før så hjalp det å spise, nå gjør det absolutt ikke det[emoji23]

Tror man må prøve seg litt frem!

En periode var det kun saftis jeg fikk i meg. Orka ikke drikke vann, det kom bare opp. Klarte drikke iskaldt vann med kullsyre og sitron med sugerør. Ellers prøvde jeg å spise tørre rista loffskiver og salte kjeks, noe gikk ned. Kjøpte også sånn væskeerstatning på apoteket når det var som verst som jeg tvang i meg med sugerør. Som oftest går jo kvalmen litt i bølger, så viktig å prøve å utnytte de periodene som ikke er verst vil å prøve å spise. Men blir det ille over tid, må man selvfølgelig oppsøke lege.

Kokt ris er det som fungerer best for meg når de verste kvalmebølgene setter inn. Bruker innimellom litt soyasaus eller smør for å variere smaken litt. Alt annet gjør kvalmen bare verre.

Mitt beste tips.

Hamstre snacks du liker av forskjellig sort. Ha ALLTID noe i veska.
Når du får behovet så spis. og kun spis akkurat det du har lyst på for å slippe å måtte spytte det ut.
Det er eneste måten jeg får i meg næring på i mine svangerskap.
Jeg finnes ikke kvalm, men jeg har null matlyst og prøver jeg å spise noe jeg ikke vil ha akkurat der og da så vokser maten til jeg faktisk brekker meg.

I mitt andre svangerskap måtte jeg leve på nutrilettbars og nutridrikk fra apoteket fordi jeg raste ned i vekt. Da babyen var født var jeg bortimot 11 kg under startvekt og legene var skikkelig bekymret. Denne gangen har jeg ganske grei matlyst og har hverken gått opp eller ned. :)

Er nok veldig individuelt ja... uansett kjedelig... god bedring!

Forrige svangerskap var jeg konstant kvalm og sulten. Det som funket for meg var sånne reisesykearmbånd fra apoteket + salte salinas og biola med bringebær. Sært, men ja, det funket.

Pomfriii tar litt av min kvalme [emoji23]

Back
Topp