Noen tips??

kr.sand

Glad i forumet
om hvordan slutte å amme? det er sååå vanskelig å si nei til hun. Skjønner akkurat hva hun vil når hun setter opp den spesielle minen sin.. Kunne egentlig godt å ammet lengre, men bør slutte fort, for min egen del..

hmm si det du... smør på noe rar på bryste når hun vil ha pupp. så kanskje hun ikke vil ha den da??[8|]

Jeg vet om flere som har reist bort uten barnet sitt og på den måten sluttet å amme..
Vart borte en lang helg f.eks..

Men det er jo ikke bare bare det heller da..

Så jeg ønsker deg lykke til

ORIGINAL: Tammis

Aner ikke. Du kan kanskje ringe ammehjelpen å høre.?? Eller spørre helsesøster.

Flink du har vært forresten, som har ammet så lenge.

takk for det, ventet meg noe motsatte reaksjoner jeg..[:)]

Hvorfor gjorde du det da??
Syntes det er bra at man ammer så lenge som mulig.. Men det finnes jo noen grenser.. Jeg vet om ei som amma dattera si til hun var 4 år.. Det syntes jeg er litt ekkelt..
Men det er hva jeg syntes da..

syns du har vært kjempe flink jeg vennen[:D] det syns nok thea og ettersom hun vil ha mer[:)]

ja, fire blir for mye. husker en tråd her inne om dette før, og hva folk mente var grensen for amme, og det var opptil flere som svarte før ett år...
Så lenge de anbefaler å amme på helsestasjonen synes jeg er greit. skulle gjerne også gjort det, men..

ORIGINAL: EserehT

syns du har vært kjempe flink jeg vennen[:D] det syns nok thea og ettersom hun vil ha mer[:)]

ja, hun vil ha HELE tiden hun, hehe

Litt over 1 år er jo greit da..
Nå har jeg aldri ammet da.. Så jeg kan jo ikke utale meg om hvordan det er..
Men jeg skal nok amme så lenge jeg klarer..

synes det er kjempe koselig. dessuten er thea aldri syk. hun var forskjølet for første gang i jula, da hun fylte ett år.

Jeg prøver også med ammeslutt nå. det er jammen ikke lett,nei! Jeg har jo trappet ned, så nå får hun bare en-to ganger i døgnet. Men jeg tror det ender opp med at jeg reieser bort ei helg.

Det værste er at samboeren min sier at hun er så mye mer enkel å ha med å gjøre når jeg ikke er hjemme. At hun er snillere og maser mindre og legger seg lettere ned til å sove å sånt. Jeg tror så gjerne på han. Er deres barn sånn??

Ammet selv eldste jenta til ho var 16mnd,men når barnet sier "neitakk" når puppen kommer,er det på tide å få en ny hobby.....[8D]

Ja det er jo en fordel med å amme da.. For det forsterker vel imunforsvaret?

Tror nesten du bare må prøve deg  litt fram jeg..

Jeg ønsker deg lykke til med det..

Nå sier jeg god natt..

aner ikke jeg.. men ville bare si du har vært kjempeflink!!
ammet til dattra mi var 14 mnd, men da sa hun plutselig puppe æsj, så det var det..
lykke til i allefall[:)]

ORIGINAL: Ilona85

Jeg prøver også med ammeslutt nå. det er jammen ikke lett,nei! Jeg har jo trappet ned, så nå får hun bare en-to ganger i døgnet. Men jeg tror det ender opp med at jeg reieser bort ei helg.

Det værste er at samboeren min sier at hun er så mye mer enkel å ha med å gjøre når jeg ikke er hjemme. At hun er snillere og maser mindre og legger seg lettere ned til å sove å sånt. Jeg tror så gjerne på han. Er deres barn sånn??

ja, thea er mye snillere og lettere og legge når jeg er borte, men det er uaktuellt for meg ennå å dra bort en helg. Et døgn var mer enn nok for meg, men ikke nok til å slutte. Vil veldig gjerne fortsette, som sagt, men kan ikke særlig lengre for min egen del, og da nytter det ikke med utallige halvhjertet forsøk...

Ja, tante therese, sender hun på besøk til deg, så du får trent deg litt, tihi[;)]

Takk for svar, får høre med ammehjelpen da kanskje om de har noen tips.[:)]

Næi,jeg blr aldri i verden å greie å være borte fra henne en hel helg. Så det blr nokk å ligge på sofaen et par netter. Samboeren å jeg ble enige om at jeg skulle være borte på kvelden(hos ei venninne eller noe) så skal jeg komme hjem når hun har lagt seg. Men jeg må ligge på sofaen så pappaen kan ta henne når hun våkner på natta å vil ha pupp.

ORIGINAL: Ilona85

Sånn er det her også... Lurer på hvorfor de er sånn jeg??

De er rare de barna. Sikkert fordi de ser på oss mødre som værdens snilleste, derfor kan de mase mer på oss. Det er min teori..

Back
Topp