Noen tips? :)

Freyr

Forumet er livet
Julibarna2014
Heisann!
Jeg har to barn fra før av, og veit sånn ca hva jeg skal ha med meg på sykehuset om jeg må være der noen dager. Men denne gangen ble jeg anbefalt å dra hjem rett etter fødsel (om det går bra) siden det er høysesong og jeg er tredjegangs.
Problemet mitt er at da aner jeg ikke hva som er lurt og ikke lurt å ha med i sykehusbagen.. Og som den nevrotiske listepersonen jeg er, så liker jeg å ha alt ferdig i god tid.. Om ikke pakket, så iallfall kjøpt inn og på en liste.

Noen av dere som har reist hjem med en gang eller etter en dag som kan komme med noen tips?

I feel ya - jeg må også ha alt på lister og full kontroll :) Det ligger en fin tråd et sted med hva folk fikk bruk for og ikke i fødebagen. Kan dytte den opp for deg :)

Vi var der i to netter (frøkna kom kl 22 mandag kveld, vi dro hjem onsdag morgen), så jeg hadde pakka for mye klær til både meg selv og baby. Men det jeg fikk bruk for var:

To store gode joggebukser
En amme t-skjorte
En amme bh
To par truser
To par sokker
To sett klær til baby
Hentesett til baby
Hjemreiseklær til meg
Sminke + toalettsaker
Litt div sjokolade og Nutrilett

Første natta lå baby og jeg hud mot hud, så da hadde jeg bare sånn fancy nettingtruse og sykehusets skjorte. Dagen etter dro jeg på meg en joggebukse. Blødde gjennom èn.
Amme bh, t-skjorte og egen truse "pynta" jeg meg med da vi fikk besøk på kvelden ;)

Nå hadde jeg eget rom hele tiden. Hadde jeg delt med noen hadde jeg nok fått bruk for mer klær :)

Jeg var der i 17t og hadde ikke bruk for noe.
Ta med klær til babyen hjem, kamera og lader til mobilen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for tips og takk for dytting! Den skal studeres med lupe... Evt med brillene mine, for uten ser jeg tydeligvis ikke noe ;)

Back
Topp