Noen tips?

Freyr

Forumet er livet
Julibarna2014
Heisann!
Jeg har to barn fra før av, og veit sånn ca hva jeg skal ha med meg på sykehuset om jeg må være der noen dager. Men denne gangen ble jeg anbefalt å dra hjem rett etter fødsel (om det går bra) siden det er høysesong og jeg er tredjegangs.
Problemet mitt er at da aner jeg ikke hva som er lurt og ikke lurt å ha med i sykehusbagen.. Og som den nevrotiske listepersonen jeg er, så liker jeg å ha alt ferdig i god tid.. Om ikke pakket, så iallfall kjøpt inn og på en liste.

Noen av dere som har reist hjem med en gang eller etter en dag som kan komme med noen tips?

Pakk alt som vanlig. Plutselig kan du ende opp med akutt keisersnitt, revne veldig mye eller miste masse blod - og du må bli der noen dager allilevel.

Her er min liste:
Ammebher
Ammeinnlegg
Purelan
Bind med vinger
Shampoo
Balsam
Tannkrem
Tannbørste
Deodorant
Ansiktskrem
Bodylotion
Leppomade
Tøfler
Kjipkjapper til dusj
Babyklær
Truser
Sokker
Genser
Bukse
Morgenkåpe
Hårbørste
Drikkeflaske
Mobil
Mobillader
Øretelefoner
Lommebok
Sminke
Helsekortet!
Snacks/energibarer og mat til pappaen

Det jeg ikke hadde med var kamera. Det ble desverre keisersnitt og mobil var ikke lov å ha med inn. Skulle gjerne hatt bilde av babyen når den var helt fersk.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg reiste etter knappe 24 t, og det jeg brukte av det jeg hadde pakket var:
• kamera
• mobil/lader
• toalettsaker+egen shampoo/såpe
• toalettsaker mannen
• pysjbukse+singlet
• tøfler
• tøy til hjemreise
• ammeinnlegg/ammebh
• bilstol
• body, strømpebukse,
• ulldress/lue
• koseteppe
• vannflaske
• helsepapirene

Det jeg hadde glemt var purelan salven til brystvortene, og det angret jeg bittert på. Utover det hadde jeg overpakket til de grader :P

Lykke til :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for tips :)

Hadde ikke på meg brillene og leste kjipe kaker og ikke kjippkjapper... Måtte le litt da jeg med en gang tenkte riskaker ja..DET er kjipe kaker... :P

Back
Topp