Noen tips?

nr 3 på tur.

Forelsket i forumet
Lina svelger så ufattelig mye luft når hun drikker fra ve pupp.. Er verst på natten. Har problemer med å få henne til å rape, så da må d ut den andre veien. og dender med en del skriking.. Noen som har noen råd?

Om jeg ikke får snuppa her til å rape , legger jeg henne på magen oppå ammeputa med bena ned på hver side. Stryker henne forsiktig på ryggen og over rumpa. Rapen kommer
stort sett med en gang [;)]

ja, her fikk jeg tips fra helsestasjonen om at når du kjenner utdrivingsrefleksen komme så løsner du ungen fra puppen og lar spruten gå i en fille. når spruten er ferdig kommer melken mye roligere ut av puppen og det blir da lettere for ungen å ungå å svelge luft. funker litt her da, men ikke alltid jeg får det helt til... spess ikke på natt

Svelger mye luft lillejenta her også.... Jeg tar henne fra puppen når det kommer for mye melk og hun strever, så får hun rape før hun fortsetter å spise igjen.

Har også vanskelig for å rape innimellom, men den kommer vanligvis hvis jeg legger henne langt opp, nesten henger henne over skulderen og tar noen skikkelige knebøy. Eller så funker det å ha henne "over skulderen" og gå i trappa [;)]

Om natten er det ikke alltid hun raper lengre, men går bra om hun ikke gjør det også, prøver ikke så hardt da. Våkner vanligvis og blir urolig om hun må¨opp og rape.

Babyer som har vanskelig for å spise fra en spesiell side har ofte en låsning/ stivhet i nakken, så det kan jo være grunnen til at hun har vanskelig for å spise fra venstre pupp? De sluker gjerne mer luft og har vanskelig for å rape også, så kan høres ut som det er problemet. Vi har vært til kiropraktorbehandlinger pga låsninger i rygg, bekken og nakke til lillesnuppa vår og hun har lettere for å både spise og rape nå og er blitt mye roligere. Så et tips kan være å prøve et par timer til en kiropraktor. Koster ca 300 og trenger ingen henvvisning [:)]

Ja d kan jeg prøve. Får det er når melken får fart på seg at hun virkelig får problemer med å svelge unna.. Jobber som hen helt stakkar, men det kommer så fort. Har bynt med minifom, så hun får lettere ut lufta. håper vi slipper å bruke det, hvis hun ikke svelger så mye luft.

Back
Topp