noen tips?? (vondt bryst)

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
har begynt å få vondt i den ene puppen min, det begynte nå i formiddag.. har båda amma, pumpa og håndmelka for å se om det forsvinner men det gjør det ikke[&o]
kan nesten ikke være nær puppen engang, men det er ikke hele, det er det området som går opp mot armhulen...

noen som vet hva dette kan være?  håper ikke det er en begynnelse påbrystbetennelse...

ORIGINAL: xsnox86

prøv med en varm dusj og masere puppen forsiktog der det er vondt.,

har gjort det, men det er like vondt..  det er kun dette området som er "hardt" resten av brystet er bløtt... prøver ¨å amme litt igjen.. men takk for svar[:)]

noen flere med tips??

Hadde samme problem for en stund siden. Øverste delen av puppen var helt sprengt og nederste helt tom. Prøvde å amme hele tiden men det ble ikke bedre. Så ble jeg plutselig kjempedårlig. 39 i feber og lå med skikkelig frostanfall. Prøvde å dusje,massere,amme hele tiden. Jeg la meg med en varm rispose på det ømme området og morgenen etter kjentes puppen litt annerledes ut. Akkurat som om verket hadde løst seg opp inni hele puppen. Jeg prøvde å pumpe og pumpe og det begynte å komme ut litt tykk gul guffe(sikkert verk). Jeg pumpa hver time og etter noen dager var puppen helt fin igjen heldigvis.

ORIGINAL: Renate_85

Hadde samme problem for en stund siden. Øverste delen av puppen var helt sprengt og nederste helt tom. Prøvde å amme hele tiden men det ble ikke bedre. Så ble jeg plutselig kjempedårlig. 39 i feber og lå med skikkelig frostanfall. Prøvde å dusje,massere,amme hele tiden. Jeg la meg med en varm rispose på det ømme området og morgenen etter kjentes puppen litt annerledes ut. Akkurat som om verket hadde løst seg opp inni hele puppen. Jeg prøvde å pumpe og pumpe og det begynte å komme ut litt tykk gul guffe(sikkert verk). Jeg pumpa hver time og etter noen dager var puppen helt fin igjen heldigvis.

ååå håper ikke det er det det er asså... har nettopp amma og det blei ikke noe bedre gitt...  får prøveen varm dusj til etterhvert da...  gjør ikke vondt å amme, men å prøve å massere det er helt nyttesløst...

ORIGINAL: Destiny85

Kan være musklene bak/rundt brystet også... masser de inn med arnika å se om det hjelper[;)]

hva er arnika?? får ikke til å massere, kan ikke ta på det området nesten[&o]

Du har ikke en rispose eller en varmepute som du kan ha på det ømme området over litt lang tid? Det var det som løste det opp for meg. Hjalp ikke å dusje, endte opp med å dusje for lenge i for varmt vann og fikk blodtrykksfall så jeg måtte krype langs gulvet i flere timer etterpå for ikke å svime av...[:'(] 

Back
Topp