Noen tips ved flaskemating?

Pepperknotten

Forelsket i forumet
Har en baby som endelig har lært seg å spise av puppen, men i begynnelsen fikk han bare flaske. Vi har brukt flaskene til avent som har vært greie, men på slutten før han bare begynte å få pupp, satt han ofte melken skikkelig i halsen, type av og til blå i fjeset, noe som var skikkelig ekkelt. Prøvde å gi han flaske igjen nå, men satt også nå i halsen. Han er 7 uker.

Noen som har noen tips eller andre flasker å annbefale? Er litt kjedelig å ikke kunne gi han en flaske innimellom når jeg får fint til å pumpe og han tar både flaske og pupp kjempefint.

Kanskje det er for store hull i tuten sånn at det kommer for mye melk i munnen hans og ikke klarer å svelge unna?
Ville nok også gått for calma-flaska siden den etterligner brystet best. Da slipper du en baby som Kanskje blir sugeforvirret ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg synes dr.brown flaskene har fungert bra her når han har fått en flaske innimellom. De må de lissom "jobbe" litt med for at melka skal komme, som med puppen:)

Sent from my C5503 using BV Forum mobile app

Tenker også at hullene er for store.
Har du forsøkt en annen type plaske? :-)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Bruker Dr.Brown's flaskene.

Vi har brukt antikolikk flaskene fra mam, men tut1..

Dr brown sine flasker er absolutt de aller beste.. Iallefall her, og jeg har prøvd absolutt ALLE flaskene :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp