Noen tips til meg? Ang. dotrening.

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Jenta vår har vært flink å sitte på do, men så har det stagnert litt, da de ikke øver på dette i barnehagen. Grr. [&:]
Har begynt å sette henne på do når hun er hjemme, men da er det på vårt initiativ; hun sier ikke fra lenger. Det er iallfall veldig sjelden. Og hun tilbringer jo det meste av dagene i barnehagen, så tiden hjemme er liten til å drive do trening.

Noen som har tips om hvordan vi kan få opp lysten hennes igjen?
Eller må vi bare begynne på nytt, og la det komme når det kommer?
Liker ikke å presse det på, skal jo være lystbetont. Så nå gjør vi ikke stort ut av det, annet å spørre henne av og til, og rose når hun sitter der.

Hva gjør dere?

Vi lot henne gå uten noen ting på under kroppen sånn at hun kjente om hun tisset på seg. Da lærte hun at når hun kjente at hun måtte tisse, så måtte hun gå på do. Hun sluttet med bleie på dagen når hun var 2,4 år. Bruker ennå om natten

Emilie har vært akkurat slik.
Var flink til å si fra, men så ble det borte.
Hun har slitt med utrolig hard mage en lang periode, så det å gå på do har vært vondt for henne.
Begynte å belønne med et klistremerke/plaster(hun elsker å ha på plaster) hver gang hun bæsjet på do.
Nå sier hun i fra når hun må bæsje, men ikke når hun skal tisse.
Har faste rutiner på når vi går på do om dagen, å da tisser hun alltid.
Har planer om å begynne med belønning når det gjelder å tisse på do også, så lenge det funket så bra som nevnt over[:)]
Håper jo at hun er bleiefri på dagen i løpet av vår/sommer/høst[:)]

Tusen takk for fine tips! [:)]
De skal jeg prøve ut!
Men bør jeg vente til sommeren med å ta av bleien hennes? Eller var tanken å ha bukse, men ikke bleie?

Vet ikke helt jeg, for er ny på dette selv.
Men jeg tenker som så at det er enklere når det blir varmere i været, for da er det ikke så mye klær som skal på og av (da helst litt kjapt når de begynner å si fra.)
Det beste er vel kanskje å bare prøve seg litt fram.
Blir spennende å se hvordan det går framover med bleieslutt på flere av oss[:)]

Back
Topp