Noen tips til hva jeg kan spise?

nettil

Glad i forumet
Har slitt mye med magen i det siste. Vært på gastroskopi, ul av magen osv, men legene finner ikke ut noe. Annet enn at tarmen er litt rød og "sår".
Men blir ikke bedre av de medisinene jeg har fått.
Så nå skal jeg holde meg unna gluten og laktose i en uke.
Fra før har jeg forbud mot å spise frukt, krydder, ketshup, sterk mat, brus osv[&o]

Noen som har tips til hva jeg kan spise, som er godt?[:)]

Saus kan jeg ikke spise, siden det som regel er melk eller mel i den.

Kylling og ris er det eneste jeg har kommet fram til selv, men det er ikke godt uten saus til[&o]

Wok??

ORIGINAL: nettil

Kylling og ris er det eneste jeg har kommet fram til selv, men det er ikke godt uten saus til[&o]

smakt couscous ris?? Smaker mye mer og kan derfor brukes uten saus syns nå jeg[:D]

sjekk ut bretangekyllingsaus eller hvordan det nå skrives. den er iallefall glutenfri. men vet ikke om den innholder melk.

ORIGINAL: selisa

sjekk ut bretangekyllingsaus eller hvordan det nå skrives. den er iallefall glutenfri. men vet ikke om den innholder melk.

Den lages med smør og melk! [:)]
Men kjøttdeigsausen? Sjekk ut dolmioglassene også!

Glasssauser er som regel naturlig frie for gluten, tror det er flere uten melk også [:)][:)]

ORIGINAL: Qualitas

smakt couscous ris?? Smaker mye mer og kan derfor brukes uten saus syns nå jeg[:D]

Det har jeg aldri smakt,. det skal testes:) Takk for tips[:D]

kan jo lage saus sjøl?
Då bestemmer du sjøl ka som er i :)

f.eks denne:

Ingredienser:
2 grillede paprika
2 ss sitronsaft
2 store fedd hvitløk, grovhakket
4 ss god olivenolje
1 potte basilikum, kun bladene
salt og pepper

Fremgangsmåte:
Del paprikaene i fire, legg dem på folie på en stekeplate og sett dem under grillen til skinnet begynner å boble og er lettere brent. Ta dem ut og pakk dem inn i folien med et kjøkkenhåndkle eller en plastpose rundt og la ligge i minst 15 minutter. Da kan du lett fjerne skinnet. Skjær kjøttet i terninger og bland med de øvrige ingrediensene i en foodpreocessor. Kjør til luftig puré.

sweet and sour saus fra unchel bens er glutenfri, lurer på om den er melkefri også? [:)]

På toro.no ser du hvilke produkter som er uten gluten. Her er siden du kan velge søkekriterier: http://toro.no/index.php?mapping=309

ORIGINAL: Mamma til Andrea

Du kan jo forsøke å lage sausen med ris- eller soyamelk (?).
Og hvis du lager saus selv, kan du jo bruke glutenfritt mel/potetmel.

Dette gjør jeg, fordi jeg kan heller ikke ha mel eller melk.

Back
Topp