noen tips til fine guttenavn?? :)

lilleemy

Andre møte med forumet
har en liten gutt i magen, men vi er veldig usikker på hva navnet blir... vi vil ha et navn som ikke alle andre har liksom.. er litt vanskelig :-S noen tips? :-)

Er i samme posisjon selv så kan desverre ikke komme med noen ;)
Syns det er så vanskelig!

Nå håpte jeg det var en tråd med mange svar, for vi er akkurat i samme situasjon. Så: kom med forslag jenter

Jeg hadde også håpa på en haug med svar her, for vi trenger også litt inspirasjon i valg av navn til guttebebisen i magen...

Fortsetter å følge med her...

Matteus (hadde blitt det her om vi hadde fått gutt)

Her sto valget mellom Julian, Frei og Levi til slutt... Valget det falt på vil eg avsløre om ca 4 mnd :p

Asbjørn
Emrik
Ferdinand
Gabriel
Hilmar
Iver
Johannes
Jonatan
Jørgen
Jesper
Julian
Karsten
Kaspar
Leander
Ludvik
Linus
Markus
Marvin
Mons
Olai
Oskar
Peder
Sebastian
Sigbjørn
Sander
Syver
Snorre
Theodor
Tobias
Ulrik
Vetle
Vebjørn
Ørjan

Noen forslag jeg fant i farten!

Vi leter også etter guttenavn som ikke alle andre heter. Vi ender nok opp med noe norrønt. Har ikke bestemt oss, men er veldig begeistret for snorre!

Her hadde vi
Ilirian
Albin
Milliano
De to første for det er albanske navn og der kommer mannen fra,
Men no blir det en jente og finner ingen navn til henne:-(

selvfølgelig Elias er den fineste eg veit 

Vet ikke om det er til hjelp for noen, men jeg deler gjerne den halvparten av navnelista som vi ikke trenger lenger, nemlig guttedelen :) Utelukkende norrøne og tradisjonelle nordiske navn som sikkert ikke faller i smak hos alle, men det er nå engang de jeg liker :)

Audne
Audun
Endre
Ellef
Eindride
Einride
Einvald
Eyvind
Gisle
Hadle
Hallgeir
Hallvor
Heine
Heming
Håkon
Inge
Iver
Jerker
Jesper
Jo
Magne
Olav
Olve
Orvar
Oskar
Ottar
Ragnar
Sigbjørn
Sigurd
Sjur
Snorre
Sturla
Torgeir
Vegard
Vebjørn
Vemund
Yngve
Aadne
Åsmund

Emilian! Er det fineste guttenavnet jeg vet om :P Tror ikke det er så mange som heter det heller? tror jeg:P

Skulle jenta vår mot formodning vise seg å være en gutt tror jeg det blir noe sånt som:

Odin
Jarl
Gard
Halvard
Brage
Erlend
Sigurd
Adrian
Viljar
Vemund
Vegard
Storm
Aron
Birk
Bård
Ask

Julian,
Noel,
Luca,
Sebastian,
Gabriel,
Nicolai,
Alexander,
Nathan,
Nathaniel,
Shawn

Vi har vel nesten bestemt oss for Julian, etter farmor som heter Julia. Vi hadde klart jentenavn før UL, var så sikker på at det skulle bli ei jente, guttenavn var ikke like enkelt...
Lykke til:)

følger med her jeg :/ Vanskelig denne gangen...

mange fine forslag her :)

både jeg og pappan liker Matheo.. men er litt usikre på om det blir for likt Mathias.. en annen gutt vi kjenner (i slekta) heter det.. føler det blir litt dumt/rart og kalle han det da.

isåfall blir det kanskje Matheo Alexander eller noe.. :p

Back
Topp