Noen tips til å snu dette? (søvnvansker)

*RoM*

Elsker forumet
Jeg sliter noe så forferdelig med innsovingen for tiden.

I de ukene barna er hos pappaen sin, jobber jeg 100 %. Dvs, opp 04.45, og i seng rundt sånn ca nå. Lenge har dette gått helt fint, men så helt plutselig, siden oktober, sliter jeg noe så inn i helvete med å finne søvnen. Og hvis jeg er så heldig å sovne, så sover jeg bare halvveis. Det eneste som får meg i søvn, er hypnose fra youtube.

Men hva kan jeg gjøre? Jeg er steintrøtt i 17 tiden, men holder meg våken. Har som sagt pleid å legge meg rundt 21, og det har gått fint før, men nå virker det som om jeg er overtrøtt på denne tiden.

Hjelp! Jeg får så lite søvn, og sovner nesten når jeg er på jobb =(

Ingen koffein siste 2 timer før legging, dempe belysning i hele huset ca 1 time før, ikke legge seg stapp mett og ingen fysiske aktiviteter siste timen heller. Ikke ta med data/nettbrett i sengen eller spille på telefonen. Mulig du har prøvd alt dette, men var det jeg kom på nå i farten :)

Kanskje du rett og slett må prøve å legge deg litt før? Ikke kl 17, kanskje, men prøv kl 20 eller 20.30, bare noen dager for å se om det hjelper! Evt kan du se om du har tid og overskudd til en treningsøkt ved 18-tiden, kanskje?

Kanskje du rett og slett må prøve å legge deg litt før? Ikke kl 17, kanskje, men prøv kl 20 eller 20.30, bare noen dager for å se om det hjelper! Evt kan du se om du har tid og overskudd til en treningsøkt ved 18-tiden, kanskje?
Sign!
Legg deg før du føler deg trøtt. Ville forsøkt 20 30 f.eks.
Ta et deilig varmt bad om du har.. Ingen tv, eller nett på rommet.

Gjør noe veldig avslappende før du skal sove. Ta et varmt bad, mediter...

Back
Topp