Noen tips om måling?

^Milla^

Gift med forumet
Lurer på hvordan jeg skal gjøre det for å være sikker på at jeg måler på akkurat samme sted hver gang..?

Har bare målt 3 ganger enda, men blir så usikker på om jeg måler på de samme plassene...Blir veldig bekymra for at målene blir feil, både ene og andre veien..
Ble så forbanna irritert før idag at jeg nesten bestemte meg for å drite i hele målinga..hehe

Men har jo ikke lyst til det heller..[8|]

Aner ikke jeg altså, sliter med samme problem..
Prøver å måle på ca samme plass, men føler at målebåndet glir oppover kroppen, får plutselig pluss i cm her og der, så eneste plassen jeg synes jeg får målt nøyaktig er under puppene. Det målet har ikke krympet de 2siste ukene hvertfall.
Gleder meg til oppsumeringsdagen på "kurset" mitt, der måler de midja igjen, det målet må være reelt tenker jeg[8D]
Så om du har noen som kan måle for deg, tror jeg det blir mer nøyaktig[;)]

ORIGINAL: shannon

Prøver å måle på ca samme plass, men føler at målebåndet glir oppover kroppen, får plutselig pluss i cm her og der, så eneste plassen jeg synes jeg får målt nøyaktig er under puppene. Det målet har ikke krympet de 2siste ukene hvertfall.
Gleder meg til oppsumeringsdagen på "kurset" mitt, der måler de midja igjen, det målet må være reelt tenker jeg[8D]

Akkurat det som er problemet mitt også, får plutselig pluss på plasser jeg er sikker på at det ikke er mulig.. Så måler jeg en gang til, føles som akkurat samme plassen, men så blir det et helt annet tall, og ingen av de tallene henger sammen med de tallene jeg har målt fra før... Blir bare kaos til meg det[8D]
Under puppene får jeg også til..hehe Merkelig nok..

Men får prøve å la gubben måle da, selv om det ikke stemmer overens med målene jeg har gjort fra før, siden han ikke måler samme plassen heller..[:'(]
Gjør jeg det til en vane, så får jeg bare "glemme" mine mål, å starte på nytt med hans mål. Blir jo på rett kjøl etterhvert allfall da[:)]

ORIGINAL: ^Milla^

Akkurat det som er problemet mitt også, får plutselig pluss på plasser jeg er sikker på at det ikke er mulig.. Så måler jeg en gang til, føles som akkurat samme plassen, men så blir det et helt annet tall, og ingen av de tallene henger sammen med de tallene jeg har målt fra før... Blir bare kaos til meg det[8D]

Men får prøve å la gubben måle da, selv om det ikke stemmer overens med målene jeg har gjort fra før, siden han ikke måler samme plassen heller..[:'(]
Gjør jeg det til en vane, så får jeg bare "glemme" mine mål, å starte på nytt med hans mål. Blir jo på rett kjøl etterhvert allfall da[:)]

Mmm, ja enten det, eller så får vi konsentrere oss om å måle der det er smalest, for da kryper vel ikke målebåndet noe sted?[:D]
Men jeg kunne tenkt meg et mål på "mitt værste" også[8D]

Mmm, ja enten det, eller så får vi konsentrere oss om å måle der det er smalest, for da kryper vel ikke målebåndet noe sted?[:D]
Men jeg kunne tenkt meg et mål på "mitt værste" også[8D]

Ja det var jo ikke så verst en plan egentlig da, er allfall mest safe sånn sett[:)]
Men som du sier, er litt xtra stas med mål på det største lixom.. Føler at det "vises" bedre når det "verste" krymper, ikke bare det smaleste[8D]

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

Du kan jo lage noen små prikker med tusj.. Så får du det hvertfall nøye [:)]

Har tenkt på det, men er litt "bekymra" for at de prikkene forsvinner innen uka har gått, etter x-antall dusjer og svetting lixom.. [8|]
Men har jo ikke prøvd det, så det er bare noe jeg antar.. sånn inntil videre allfall [8D]

Har tenkt på det, men er litt "bekymra" for at de prikkene forsvinner innen uka har gått, etter x-antall dusjer og svetting lixom.. [8|]
Men har jo ikke prøvd det, så det er bare noe jeg antar.. sånn inntil videre allfall [8D]

fyll på hver morgen.. hehe.. sprittusj holder jo en stund.. Eller kjøp en vannfast[8D]

fyll på hver morgen.. hehe.. sprittusj holder jo en stund.. Eller kjøp en vannfast[8D]

Ahhhh, det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt...[8|]
DET må jo være løsninga! Å fylle på lixom![:D]
Tror jeg fyller på med vannfast hver morgen da, stoler ikke heeeelt på de vannfastgreiene...hehe

Takk for flott tips!!!

ORIGINAL: Mammaen til Marcus

Mål sånn..feks 5 cm over navelen og midt på navelen og 5 cm under navelen og ti cm under osv..og feks 15 cm fra rett oppom kneskåla osv..skriv d opp..er slik vi gjør i jobben min da.

Høres heller ikke dumt ut gitt, oppover og nedover-mål vil vel ikke forandre seg så mye[:)]

Får ta meg en ny måling i mårra, og begynne på "nytt"... Syns det er litt viktig å vite at målene er så korrekte som mulig. Slipper unødige skuffelser da, sånn som det er nå så er jeg lixom ikke sikker på om noe jeg har målt stemmer...*blæh*

Burde jeg måle sånn på ryggen også da? Sånn at jeg vet at målbåndet ligger "rett" bakom der? Er jo fort gjort at det blir "skeivt" bakom der også? eller er det bare noe jeg innbiller meg? [8|]

Back
Topp