Noen tips? :) *nattemat og avvenning*

**CogJ**

Forumet er livet
Småen er over 9 mnd.. Han våkner 3-4 ganger iløpet av natten for å få pupp.
Han har spist fast føde siden han var 4 mnd gammel og spiser som en hest nå!
Så at han trenger mat på natten, DET forstår jeg ikke!
Har såklart vært redd for at han faktisk er sulten så jeg har gitt han pupp på natten..
Men den siste uken har vært ekstrem! (mest trolig pga omgangssyke han har hatt den siste uken der puppemelk var det eneste han klarte å holde nede)

Han får mat og så fort jeg hører at han ikke svelger mer, kobler jeg han av! Da setter han igang med en INTENS hyling (uansett om han sover eller ikke) hvor han slår seg i munnen.. Hvis jeg dytter han vekk fra puppen for å reise meg opp, så stanger han hodet i meg.. Steikande sint!

Så jeg må jo bare venne han av puppen! Jeg kan ikke ligge å halvsove hele natten pga han! Han hopper ut av sengen om jeg sovner.. Han bruker ikke smokk, vil ikke ta tommelen eller koseteppe!

Jeg la han isted uten pupp.. Han skrek i 2 min, sutret i 2 og så sovnet han! Så det gikk utrolig kjapt ikveld..

Men hva skal jeg gjøre i natt? Han kommer garantert til å våkne i 12 tiden..
Han pleier å få drikke på flaske, men nekter å sove hvis han ikke får puppekosen!

FRUSTRERT![8|]

(er nok noen som mener han trenger mat på natten ennå, men det tror ikke jeg! Han spiser stor skål grøt til frokost, en hel skive pluss fruktmos til lunsj, et helt middagsglass+ litt av det vi spiser til middag, en stor skål med grøt + frukt til kvelds..)

hadde satt meg i en stol inne på rommet hans og ammet ham, og lagt han forsiktig tilbake i sengen uten å prøve å vekke han.

Kan det hende han er tørst? ammer du nok på dagen?

Slik var Alva for en mnd siden og. Våknet 6! ganger i løpet av natten for å få pup og kos. Vi sluttet brått og brutalt[;)] Jeg ammet før hun la seg for kvelden ca 19.30- så fikk hun ingenting før klokken 06.00. Første natten var hun mye våken, gråt litt men var grei og roe med litt byssing. Natt nr 2 og 3 var hun våken 2-3 ganger. Etter en uke sov hun 10 timer i strekk!

ORIGINAL: Mrs Lutz

hadde satt meg i en stol inne på rommet hans og ammet ham, og lagt han forsiktig tilbake i sengen uten å prøve å vekke han.

Kan det hende han er tørst? ammer du nok på dagen?
Han sover på samme rom som oss! Jeg sover på sofaen og gubben på rom med andre barnet vårt! bah!

Har prøvd det.. Men han våkner så fort jeg tar puppen ut av munnen! Han her er ingen baby! Han er på snitt med en 1 åring!

Ammer han ikke i det hele tatt på dagen.. Han bare biter meg til blods (har 6 tenner, fikk første før han var 4 mnd)

ORIGINAL: *Lene*

Slik var Alva for en mnd siden og. Våknet 6! ganger i løpet av natten for å få pup og kos. Vi sluttet brått og brutalt[;)] Jeg ammet før hun la seg for kvelden ca 19.30- så fikk hun ingenting før klokken 06.00. Første natten var hun mye våken, gråt litt men var grei og roe med litt byssing. Natt nr 2 og 3 var hun våken 2-3 ganger. Etter en uke sov hun 10 timer i strekk!

å guri!! Det hørtes deilig ut (til slutt) Da tar jeg kampen nå, for etter nesten 3 år uten en natt søvn, så gleder meg meg! hehe.. Tok hun smokk?

ORIGINAL: **CogJ**

ORIGINAL: *Lene*

å guri!! Det hørtes deilig ut (til slutt) Da tar jeg kampen nå, for etter nesten 3 år uten en natt søvn, så gleder meg meg! hehe.. Tok hun smokk?

Ingen smokk, klut eller teppe dessverre... Storesøster ammet jeg i søvn+ hele natten i en evighet! orket ikke det en gang til, så det var en god motivasjon!!

Han våknet for første gang isted.. Jeg gav han drikke i sengen uten å ta han opp og gikk ut igjen.. Han skrek i 3-4 min og sovnet!

Det er vel ikke ferber det? [:-]

Back
Topp