Noen tips mot kvalme?

countrygirl

Blir kjent med forumet
Tenker da på hva man kan spise for å holde kvalmen i sjakk. Jeg er mest kvalm om kvelden[&:], og spiser masse rart for vet ikke hva jeg har lyst på.... blir som regel ikke bedre.. noen tips eller ideer?

du kan jo prøve seaband. det virket veldig bra på meg i første svangerskap, ikke så mye dette svangerskapet. desverre. de siste dagene har ikke vært så ille her, håper det snart går over. jeg har prøvd å spise lite og ofte, og gjerne sunne ting med litt salt smak. feks en halv skive med skinke bare, å drikke eplejuice. Må hele tiden passe på å ikke gå for lenge uten mat og ikke spise meg skikkelig mett. Det har hjulpet litt på meg.

Det er vel litt forskjellig fra person til person hva som hjelper... jeg har funnet ut at min vidundermedisin er tyrkisk pepper. [8D]
Ei stund så var det sitron. Hehe...

her hjelper det stort med syrlig frukt.
eks appelsin, grønt eple, druer o.l.[:D]

for meg hjalp det å drikke farris med eplejuice. halvt om halvt.
Og å spise ofte og lite, å ikke godteri og andre søte ting [:)]
Det funket i allefall for meg !
Å ikke minst er det viktig å få nåkk søvn, helst om natten[:)]

ORIGINAL: camillajenta86

om jeg kunne spist appelsin og sitron så hadde det vært kjekt for meg... :O

men druer var herlig å spise i dag..
men for å stilne kvalmen her, så går det i pringels og dundersalt...

jeg er kvalm gjennom hele dagen, jeg spiser regelmessig, drikker mye eplejuice og farris blanding. Spiser mye frukt på kvelden. Skjærer opp er fat når jeg er klar for sofaen eller skal jobbe litt :)

Har vært kvalm siden uke 8 og er nå i uke 11. Ingen " kjerringråd " har hjelp meg noe særlig. Men det jeg har gjort i det siste som har funket er å spise lite men ofte, drikke mye vann. Så startet jeg på noen vitaminer som heter Active. Etter jeg begynnte på disse følte jeg at var mye mer opplagd og kjente lite til kvalmen på kveldene.

Håper dette var noe til hjelp [8|]

Jeg fikk råd fra legen at ingefær skulle hjelpe mot kvalmen.Kjøpte ingefærkapsler på apoteket og det hjalp faktisk.[:)]

hva er det som gjør at dere blir kvalme? bare er den der eller er det noen spesielle lukter?

Takk for svar jenter, mange gode tips[;)]. Kvalmen har ikke vært så plagsom i dag heldigvis, kan jo håpe den har gitt seg litt.. [8D]

ORIGINAL: camillajenta86

Det med kvalme er vel ganske individuelt. I begynnelsen av svangerskapet var det eneste som hjalp pommes frites, nuggets osv, mens rett før kvalmen begynte å gi seg var det mye viktigere at jeg passet på å spise med jevne mellomrom slik at kvalmen ikke rakk å etablere seg ordentlig. Knekkebrød fungerte veldig fint for meg.

Back
Topp