Noen tips? Lillegutt er forkjøla.

moccii

Elsker forumet
I går natt var han våken hele natta fordi nesa var så tett og han fikk ikke puste med smokken i munn. Han får ikke sove uten smokk. Jeg spraya med saltvann, men det hjalp ikke.
I går kjøpte jeg rhinox nesespray til baby og det gjorde virkelig susen. Nå renner nesa han heeeele tiden. Men i natt har han heller ikke sovet. Han har en stygg hoste og hver gang han hoster begynner han å strigråte (gjør sikkert vondt). Hosten hørtes nesten ut som bronkitt/lungebetennelse. Han hoster litt nå også, men virker ikke som han har vondt. Han nyser i ett sett og er litt tufs. Han spiser greit og har ikke feber.
Men hva gjør jeg??? Vet ikke om jeg klarer en våkenatt til [&:] Vurderer å dra på legevakta, men hva kan de gjøre? Spesielt når hosten er bedre nå på dagen enn på natta.

Håper noen har noen tips/forslag [:)]

de kan skrive ut resept på en hostesaft. men selv syns ej ikke det hjelper. har vært igjennom en slik periode ej me. kor både gutten å jenta mi var våken hver sin gang, pga tett nese å hoste.. me jenta mi måtte ej sitte å sove. det hjalp.. da fikk ej blund på øyet. god bedring!

Jeg er oppe med han hele natten og jeg får ikke roen på meg til å sovne, hvis han er våken. Blir det ikke bedre, får jeg jo prøve legevakten, men kan ikke si jeg har lyst å kjøre de nesten 3 milene dit for å sitte der en halv evighet å vente og kanskje bare bli sendt hjem uten noenting [&:]

Har du prøvd å bygge opp med sengen under hodet? De hjalp litt når V var syk.. og somme bensinstasjoner har slimløsende til både barn og voksne, den blå flaska, den syns jeg hjalp bedre en bisolvon..

Når Oliver var forkjølet dro jeg til legen etter få dager, hørte på hostingen at det satt langt nede, mistenkte bronkitt men det var kun en veldig slimete forkjølelse, fikk resept på bisolvon (tror den heter noe slik) som er en slimløsende hostemikstur, og den hjalp etter få dager. Når Oliver var på det verste så hørtes det ut som han sa au hver gang, så tror det gjorde vondt. Ga han paracet de første nettene, og det tror jeg hjalp på den verste hostingen (fikk vite av lege og hs at det kunne gjøres)

Ellers så hjelper det med varm saft mot slimhoste. Solbærsaft funker best, men har en husholdnigssaft går det også. Trenger ikke å lage saften så sterk.

Heve senga hjelper på tett nese og hoste.

Ja har prøvd å bygge opp senga. Det hjalp veldig når han hadde rs-virus for en måneds tid siden. Men det hjelper ingenting nå [&:]
Det er sååååå langt til bensinstasjon herfra også [:'(] Eneste jeg har i nærheten er kiwi [:)] Slimløsende, er det som han skal drikke? Husker du hva den heter? Visste ikke at det fins bisolvon til så små heller jeg [:)]

ORIGINAL: termin10112010

Ja har prøvd å bygge opp senga. Det hjalp veldig når han hadde rs-virus for en måneds tid siden. Men det hjelper ingenting nå [&:]
Det er sååååå langt til bensinstasjon herfra også [:'(] Eneste jeg har i nærheten er kiwi [:)] Slimløsende, er det som han skal drikke? Husker du hva den heter? Visste ikke at det fins bisolvon til så små heller jeg [:)]

Søndagsope kiwi da? Har de og :p Tussin heter den, og den var redninga her i huset [:D] 

ORIGINAL: Sorland

Når Oliver var forkjølet dro jeg til legen etter få dager, hørte på hostingen at det satt langt nede, mistenkte bronkitt men det var kun en veldig slimete forkjølelse, fikk resept på bisolvon (tror den heter noe slik) som er en slimløsende hostemikstur, og den hjalp etter få dager. Når Oliver var på det verste så hørtes det ut som han sa au hver gang, så tror det gjorde vondt. Ga han paracet de første nettene, og det tror jeg hjalp på den verste hostingen (fikk vite av lege og hs at det kunne gjøres)

Ellers så hjelper det med varm saft mot slimhoste. Solbærsaft funker best, men har en husholdnigssaft går det også. Trenger ikke å lage saften så sterk.

Heve senga hjelper på tett nese og hoste.

Det høres akkurat ut som Axel Remy det du beskriver. Han "sier" au hver gang og begynner å gråte.
Takk for tips. Da skal jeg prøve varm saft og paracet hvis det starter igjen [:)]

ORIGINAL: *MammaTilVillemo*

ORIGINAL: termin10112010

Søndagsope kiwi da? Har de og :p Tussin heter den, og den var redninga her i huset [:D] 

Nei har heller ikke søndagsåpen kiwi. Jeg bor hos foreldrene mine langt uti skævven for tia. Hehe.
Da skal jeg huske på det at den heter Tussin og se om jeg får tak i det i morgen hvis det ikke er noe bedre da. Takk for tips [:)]

Aksel her hat vært MYE syk, hostet siden nov, så vi har hatt våre tørner her i heimen også. Et tips de fleste legene har gitt oss er å sørge for å tømme nesa hans for snørr slik at det ikke går ned i halsen og blir ekkelt og slimete for ham. Vi brukte lenge den nesesugeren du får på apoteket der du klemmer på en "kule" slik at du suger ut, men med varierende hell. så fant vi nesesugeren alle burde kjøpe. [:)] den heter Näsfrida, får ihvertfall kjøpt den på Reflex etc, Ringo på nettet og andre butikker som har barneutstyr.Aksel får panikk når vi bruker den, fordi den suger jo regelrett masse snørr ut av nesa, og den funker som rakkern!! får ut ekstreeeeme mengder! og det hjelper som regel veldig her i gården. da sover han ofte bedre, ihvertfall noen timer, og så er det pån igjen med å suge ut mer. nå er han endelig frisk heldigvis (bank i bordet). Ønsker dere lykke til og god bedring til minsten!! http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.ringoshop.no/varebilder/stor-13925-15.07.2009111249.jpg&imgrefurl=http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp%3Fvareid%3D3321%26katid%3D28&usg=__Swv_KOxXR7bhaEzAg_y8l033zoc=&h=600&w=600&sz=33&hl=no&start=14&um=1&itbs=1&tbnid=fwQ7dssMj3QBCM:&tbnh=135&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3Dn%25C3%25A4sfrida%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26rlz%3D1R2SUNC_noNO369%26tbs%3Disch:1

ORIGINAL: Elise_GS

Aksel her hat vært MYE syk, hostet siden nov, så vi har hatt våre tørner her i heimen også. Et tips de fleste legene har gitt oss er å sørge for å tømme nesa hans for snørr slik at det ikke går ned i halsen og blir ekkelt og slimete for ham. Vi brukte lenge den nesesugeren du får på apoteket der du klemmer på en "kule" slik at du suger ut, men med varierende hell. så fant vi nesesugeren alle burde kjøpe. [:)] den heter Näsfrida, får ihvertfall kjøpt den på Reflex etc, Ringo på nettet og andre butikker som har barneutstyr.Aksel får panikk når vi bruker den, fordi den suger jo regelrett masse snørr ut av nesa, og den funker som rakkern!! får ut ekstreeeeme mengder! og det hjelper som regel veldig her i gården. da sover han ofte bedre, ihvertfall noen timer, og så er det pån igjen med å suge ut mer. nå er han endelig frisk heldigvis (bank i bordet). Ønsker dere lykke til og god bedring til minsten!! http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.ringoshop.no/varebilder/stor-13925-15.07.2009111249.jpg&imgrefurl=http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp%3Fvareid%3D3321%26katid%3D28&usg=__Swv_KOxXR7bhaEzAg_y8l033zoc=&h=600&w=600&sz=33&hl=no&start=14&um=1&itbs=1&tbnid=fwQ7dssMj3QBCM:&tbnh=135&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3Dn%25C3%25A4sfrida%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26rlz%3D1R2SUNC_noNO369%26tbs%3Disch:1

Mener en skal få kjøpt slik på apoteket også. Vurderte å kjøpe en slik når Oliver var snørrete, men her funket saltvannsdråper veldig bra slik at han som om nettene.

Siden de er så små så er det ikke så mange hostesafter som hjelper, sa en lege en gang når sønnen min hostet og hostet å ble dårlig med søvn på begge. men vi fikk en hostesaft som het Cosylan. den har rød trekant så ganske sterk men den funker. når jeg fikk tenkte jeg den lille ungen ta medisin med rød trekant. men gikk veldig bra og det ble søvn på oss begge to[:)]

Back
Topp