Noen tips *ang jobb til høsten*

3gutter-ennsålenge

Forumet er livet
Jeg sitter å ser på jobber. Jeg har jobb, men det er som ekstrahjelp, osv, sånn annenhver helg. og det er for lite. Jeg ser på jobber nå, men har bare studiekompetanse med 6 nødvendige fag, altså etter 23/5 regelen..
 Men greia er, mange av jobbene innebærer at man har yrkesfaglig eller lignende bakgrunn. jeg kan godt jobbe i butikk, men må i hvertfall være 75-80% minst.. huff jeg vet ikke jeg..
kunne jeg gått på nav og bedt om å gå på yrkesretta attføring og få f.eks helsefagmedarbeider på cven.. jeg kunne godt tenke meg å jobbe med mennesker.. huff jeg tenker mye på det.. christopher skal jo i militæret i januar.. jaja.. vet ikke hvorfor jeg nevner militæret.. gruer meg til det..
noen lure ideer?

skal han i førstegangstjenesten??
Vet de får en del støtte fra forsvaret.. ihvertfall husleie ogsånt...
Så han burde finne ut alt sånt...prøve å dra mest mulig penger til dere...hehe

men det er bare å vise betalte regninger fra hans side for 6 måneder? for han betaler jo alt som har med leiligheten å gjøre.. jeg styrer mat og bleier og sånt..[8D]

Butikkjobber og lignende er jo vanskelig å få 70-80% stilling i, ettersom de gjerne belager seg veldig mye på tilkallingsvikarer, og svarer du ofte nei vil du heller ikke bli tilbydt særlig vakter. Det betyr jo også en del kveldsjobbing. Hvis du har mulighet til det, og til å ta på deg jobb litt på sparket (dagen i forveien kanskje) så er ikke tilkallingsjobb så dumt, svarer man ofte ja og stiller opp får man gjerne mye jobb og ligger godt an til å få større stilling når slikt blir ledig. [:)]

Men kveldsjobbing blir kanskje vanskelig med samboeren i militæret?

Ellers er det jo renhold. Kjedelig jobb, men veldig stødig jobb som regel, med greie arbeidstider. [:)]

ikke sant.. renhold er jo enkelt.. hmm.. snakke med svigermor kanskje[;)] men det er ikke aktuellt å gå hjemme ett år til altså.. det takler jeg ikke.. selv om jeg skulle ønske jeg fikk masse tid med adrian.. men hvis ikke jeg finner jobb, så må jeg jo det.. [8|]

Har ikke så mange tips ang. jobb. Men tenkte på at det kan være lurt å sjekke ut hvordan det er med militæret. Man får blant annet ganske mye mer når man er gift, mener jeg å huske. Kan hende de bare dekker halvparten om dere ikke er det..

det er sånne jobber jeg kunne tenkt meg, men ofte så trenger man litt andre kvalifikasjoner.. hmm.. må nok bare snakke med nav.. å høre hva de sier..[8|]

Back
Topp