Noen tips ang beising av terassen?

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
Har gjort klar terassen for beis. Gikk over med hageslangen i dag, for å fjerne siste rest av støvkorn.

Her jeg bord er det ca 17 grader, blåser litt og tror den vil tørke relativt fort.
Kan heg beise den i morgen? Eller må jeg vente flere dager?

Jeg ville først og fremst gått over med høytrykksspyler så man får bort gammel beis og dritt som sitter godt. Så beiset når treet er helt tørt.

Jeg ville først og fremst gått over med høytrykksspyler så man får bort gammel beis og dritt som sitter godt. Så beiset når treet er helt tørt.

Har fjernet all gammel beis, brukte terassevask og skrubb. Høytrykkspyler er ikke å anbefale da det fliser opp treverket,blir små fiber som dun. Men dun som jeg var brukte jeg høytrykkspyleren, og derfor måtte jeg pusse hele terassen med pussemaskin (sandpapir) platten er helt strøken og helt ned på treverket.

Platten tørker i løpet av kvelden.. men er den tørr nok inni til i morgen kveld?

Har fjernet all gammel beis, brukte terassevask og skrubb. Høytrykkspyler er ikke å anbefale da det fliser opp treverket,blir små fiber som dun. Men dun som jeg var brukte jeg høytrykkspyleren, og derfor måtte jeg pusse hele terassen med pussemaskin (sandpapir) platten er helt strøken og helt ned på treverket.

Platten tørker i løpet av kvelden.. men er den tørr nok inni til i morgen kveld?
Fliser ikke opp om du gjør det riktig.
Hvor varmt er det i lufta? Burde tørke nok på 24 timer. Jeg beiset for et par år siden og da ble det tørt på ca 24 timer (altså tørt inn i treverket ikke bare utenpå). Da var det rundt 20 grader i lufta så var jo ganske varmt

Kommer jo anpå hvilken beis du har
Vi har brukt en som tørker veldig fort

Oljebeis opus tror jeg den het..
passer best å gjøre det i morgen... men etter ei uke med skrubbing, spyling, pussing orker jeg ikke at resultatet ikke blir bra...

Fliser ikke opp om du gjør det riktig.
Hvor varmt er det i lufta? Burde tørke nok på 24 timer. Jeg beiset for et par år siden og da ble det tørt på ca 24 timer (altså tørt inn i treverket ikke bare utenpå). Da var det rundt 20 grader i lufta så var jo ganske varmt

Ca 15-20 grader.. det blåser litt også, så da tørker det jo pga det. Men overskyet da.

Det går tørker nok til i morgen da. Satser på det ikke regner før den tid!

Er ikke mld regn før til torsd her vi bor.. og beisen skal tåle regnskur en time etter beis står det.. men satser ikke på det da..
det er sørn meg mye jobb med hus.. men kjekt også når en ser resultatet.

Er ikke mld regn før til torsd her vi bor.. og beisen skal tåle regnskur en time etter beis står det.. men satser ikke på det da..
det er sørn meg mye jobb med hus.. men kjekt også når en ser resultatet.
Veldig mye jobb. Vi flyttet til leilighet i fjor. Savner Hagen, men savner ikke all jobben med å ha stor hage og uteareale

Veldig mye jobb. Vi flyttet til leilighet i fjor. Savner Hagen, men savner ikke all jobben med å ha stor hage og uteareale

Skjønner deg godt. Deilig med hage, men det kreves mye arbeid..
terasse er fint men krever vedlikehold. Hadde terassen vært mindre hadde jeg vurdert flis. Veldlikeholdsfritt og rent.

Ja, den er tørr nok innen i morgen ettermiddag sikkert også!

Back
Topp