Noen tedrikkere her?

Bl0mst3r

Flørter med forumet
Er det noen te du ikke drikker?
Fant ut at rooibos ikke skal drikkes av gravide, så da kan jeg ikke drikke min nyinnkjøpte Pukka winterte.:depressed:

Har ganske nylig begynt å drikke te, så var IKKE forberedt på at jeg ikke kan drikke hva jeg vil av te :bored:
Noe annet jeg burde være obs på?

Så vidt jeg vet er det ikke farlig å drikke en kopp med rooibos nå og da. Den dagen jeg får positiv test vil jeg holde meg til en kopp med min favoritt rooibos-te om dagen.

Som aprilsol skriver så tror jeg du fint kan nyte en kopp te av og til . Jeg er veldig glad i te om vintern og mente det var en jeg drakk med første eller andre mann og det var helt fint å drikke den typen av og til , bare ikke flere om dagen .

Jeg begrenser meg generelt med vanlig te også og kaffe og brus .

Er det noen te du ikke drikker?
Fant ut at rooibos ikke skal drikkes av gravide, så da kan jeg ikke drikke min nyinnkjøpte Pukka winterte.:depressed:

Har ganske nylig begynt å drikke te, så var IKKE forberedt på at jeg ikke kan drikke hva jeg vil av te :bored:
Noe annet jeg burde være obs på?
Rådet gjelder hvis du er gravid, ikke mens du prøver, hvis jeg forstår kostholdsrådene på Helsenorge riktig.

Eneste rådet jeg har funnet der som spesifikt også gjelder kvinner som prøver å bli gravide er å unngå ingefær (og viltkjøtt men det er neppe i teene dine )

«Gravide og kvinner som planlegger å bli gravide bør unngå ingefærshots og kosttilskudd med ingefær. Bakgrunnen er dyreforsøk som viser at store mengder ingefær kan gi økt risiko for abort.»
Kilde: https://www.helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise/

Hva er kilden på at Rooibos ikke er okay for gravide? Jeg har tidligere lest det motsatte hittil. Huffda :bored:

Edit, fant ut av det.

Helsenorge:
"Urteteer, te av rooibos og ammeteer kan inneholde plantegifter (pyrrolizidinalkaloider) som kan ha helseskadelige effekter for barnet."

Jeg drikker masse London Tea Company, kjøper på helsekost. Det er som å drikke kaffe med fruktsmak. Tidenes sterkeste te. Kjempegode! De beste er bringebær, blåbær og solbær. Har alltid hatet te fordi de lukter godt, men smaker ingenting. Må jo ha masse melk og sukker oppi - men ikke her. Heller ingen koffein eller annet skadelig.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp