Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ok, ja det kan jo hende.. Har ikke hatt hull på 10 år så jeg husker ikke hvordan det varMulig ein har kommen borti ei nerve eller noko?
Har hatt lignande og det tok ei god stund før det var over. Men eg tok kontakt med tannlegen og fekk det sjekka for sikkerhetens skyld.
Ok, ja det kan jo hende.. Har ikke hatt hull på 10 år så jeg husker ikke hvordan det varTenkte å høre til neste gang om det ikke har gått over til da (jada, fikk 3!!! hull nå når jeg gikk gravid), men ville høre her først
![]()
Ja det er syndEr dessverre veldig typiskFør var tannleger gratis når du gikk gravid fordi tennene kan bli påvirka til deo grader! Synd det ikkje er slik lengre.
Men skal det gi smerter da?Kan være at det ikke er pusset godt nok på fyllinga. Skal ikke så mye til før man merker det.
Håper du får fikset det fort![]()
Men skal det gi smerter da?
Tannlegen min sa det bare var myte og tull at tennene ble påvirka når en var gravid. Hun mente det var pga kostholdet til de gravide. Mange spiser mer usunt desverre.Er dessverre veldig typiskFør var tannleger gratis når du gikk gravid fordi tennene kan bli påvirka til deo grader! Synd det ikkje er slik lengre.
Tannlegen min sa det bare var myte og tull at tennene ble påvirka når en var gravid. Hun mente det var pga kostholdet til de gravide. Mange spiser mer usunt desverre.
Ja høres jo logisk ut, men hun mente nei. Så rart at hun som tannlege ikke mener det..Spyttproduksjonen kan endrast pga hormonendringar i kroppen. Tennene er heilt avhengige av spyttet i forhold til bakterier osv.
Det samme er om du tar zyrtec for eksempel. Da bør ein vere ekstra oppmerksom på tannpuss og evt bruka av tyggis.
Googlet litt nå og det står på alle seriøse sider, tannleger og legesider at det er myte. Det er kun tannkjøttet som blir påvirket av hormonene, tennene blir kun påvirket av ytre påkjenninger som kosthold og tannhygiene. Og selvfølgelig oppkast.