Noen tanker?

Jeg må innrømme at jeg ble litt bekymret. Forekomsten er jo fortsatt lav, men jeg føler nå at jeg bør sjekke meg en gang i året de neste tre årene, hvis det er mulighet for det. Må snakke med fastlegen min om dette. Bestemoren min hadde eggstokkreft, så da er jeg jo muligens arvelig disponert i tillegg.

hørte de snakket om det på radioen i dag.. Der sa de at flere leger lenge har ment dette, men forskning viser at det ikke har noen sammenheng. Uten at jeg vet noe sikkert da:P
men såklart, tenker jo over det.

Jeg må innrømme at jeg ble litt bekymret. Forekomsten er jo fortsatt lav, men jeg føler nå at jeg bør sjekke meg en gang i året de neste tre årene, hvis det er mulighet for det. Må snakke med fastlegen min om dette. Bestemoren min hadde eggstokkreft, så da er jeg jo muligens arvelig disponert i tillegg.

Jeg ble også litt bekymret! Tenker å at det kan vært greit å sjekke seg en gang i året de neste årene. Bedre med en liten sjekk i året, enn å plutselig stå der med eggstokkreft som har kommet for langt.

hørte de snakket om det på radioen i dag.. Der sa de at flere leger lenge har ment dette, men forskning viser at det ikke har noen sammenheng. Uten at jeg vet noe sikkert da:P
men såklart, tenker jo over det.

Tenker det er bedre å teste seg for eggstokkreft en gang for mye enn en gang for lite jeg:) altså jeg ble ikke avskrekket fra ivf, men tenker det kan være greit å ha det i bakhodet. Er ikke så rart at det kan skje noe med kroppen vår, vi dytter jo i oss mye hormoner og div.

Jeg har gått til kontroll hver 6 mND de siste 8 årene grunnet hpv virus og unormal celleprøve, men etter siste besøk nå i august er jeg endelig helt frisk :)
Men jeg vil nok aldri vente mer enn max 1 år mellom hver gang... :)

Oi, det har jeg ikke fått med meg jeg.. Men at behandlingen kan ha konsekvenser blir jeg vel egentlig ikke overrasket over. Greit å være nøye med å få sjekka vel og merke :-) vi må jo være her for barna vi lager ❤

Back
Topp