Sheherasade2017
Glad i forumet
Jeg må bare innrømme at jeg er kjempenysgjerrig på å vite om jeg bærer på en jente eller gutt. Men det er i hovedsak for å begynne å forberede meg på å planlegge hvordan jeg skal lære henne til å bli en selvstendig, selvsikker liten dame som er komfortabel med kroppen sin, setter grenser og som ikke lar stereotyper begrense seg... eller lære ham å bli en reflektert, respektfull og kommunikativ ung mann som både er i takt med følelsene sine samtidig som han er tøff nok til å ikke bli mobbeoffer.
Jeg er i mot å skulle kjøpt rosa klær til jenter og blå klær til gutter. Om det blir litt innimellom er det greit, men jeg kommer mest mulig til å prøve å kjøpe klær, interiør og leker som er kjønnsnøytrale for ikke å forme deres kjønnsforståelse fra fødselen av, men mest mulig legge til rette for at de skal utvikle seg som unike individer uavhengig av kjønn.
Hva tenker andre om dette?
Jeg er i mot å skulle kjøpt rosa klær til jenter og blå klær til gutter. Om det blir litt innimellom er det greit, men jeg kommer mest mulig til å prøve å kjøpe klær, interiør og leker som er kjønnsnøytrale for ikke å forme deres kjønnsforståelse fra fødselen av, men mest mulig legge til rette for at de skal utvikle seg som unike individer uavhengig av kjønn.
Hva tenker andre om dette?