Noen tanker om bilsete??

Lykkelitenivf

Betatt av forumet
Har vært og prøvd 2 typer bilseter til bilen. Den som passet best av pakkene besafe og maxi cosi var maxi cosi. Den koster 6500 for babysete, småbarnsete og base. Men ble plutselig litt usikker. Noen andre som har gjort seg noen tanker på seter?

Butikken tiny har 20% på bilstoler. Vi ble anbefalt besafe modular, så vi kjøpte den! Om du går til noen som selger bilstoler får du veldig mye informasjon om hva som passer ditt behov best :)

Vi kjøpte maxi cosi med base, uten småbarnsete til 2499,- de kjører ofte kampanjer:) også kjøpte vi Cybex sirona når frøkna ble 8 mnd - den på tilbud til 3499,- Veldig fornøyd med begge deler, syns ungene sitter godt:)

Vi har den maxi cosi pakken. Pebble i babystolen og pearl i småbarn med 2way base, så barnet kan sitte både forovervendt og bakovervendt i småbarnssete. Vi er fornøyd :) Nå må vi dog ha ny base til barn nr 2, siden nr 1 bruker basen ;)

Vi hadde BeSafe hele veien til førstemann (han har fremdeles beltestolen), men babysetet var "blytungt", så om de fremdeles veier det samme velger vi ikke det. Denne gangen vil jeg ha et som er lettere, og det har jeg forstått at flere Maxi-Cosi er. Ser at Recaro Privia med isofix har gjort det veldig bra i test, så kommer til å vurdere den også.

Vogn og seng bestemte jeg meg ganske fort. Men disse setene er det værre med. Blir usikker når de i Norge sier at isofix seter passer alle biler med isofix og i Sverige anbefaler de at du prøver slik at baby ikke blir sittende altfor fremoverbøyd i bilen.
Noen med erfaringer?

Vi kjøpte brukt besafe izi go til storesøster da hun var på vei. Viste seg at basen passet dårlig i vår bil. Ble for lite plass mellom base og sete slik at stolen ble veldig vanskelig å ta ut :( Vi kjøpte allikevel izi modular som sete nr 2 og er godt fornøyd :) Vurderer å kjøpe det som babysete evt hel pakke nå, men må først prøve i bilen. Det er altså mitt tips: prøv setet i den bilen det skal brukes.

Vi kjøpte brukt besafe izi go til storesøster da hun var på vei. Viste seg at basen passet dårlig i vår bil. Ble for lite plass mellom base og sete slik at stolen ble veldig vanskelig å ta ut :( Vi kjøpte allikevel izi modular som sete nr 2 og er godt fornøyd :) Vurderer å kjøpe det som babysete evt hel pakke nå, men må først prøve i bilen. Det er altså mitt tips: prøv setet i den bilen det skal brukes.
Har prøvd besafe som var første valg og eneste sete jwg vurderte. Men det passet ikke bilen. Det gjorde derimot maxi cosi. Men er litt i tvil. Men er vel et greit sete det og.

Har kjøpt Recaro Privia fordi den var best i test hos forbrukerombudet, men har ikke testet den, så har ikke noe erfaring med den.

Vi hadde BeSafe hele veien til førstemann (han har fremdeles beltestolen), men babysetet var "blytungt", så om de fremdeles veier det samme velger vi ikke det. Denne gangen vil jeg ha et som er lettere, og det har jeg forstått at flere Maxi-Cosi er. Ser at Recaro Privia med isofix har gjort det veldig bra i test, så kommer til å vurdere den også.

Hvor mange kilo var stolen?

Hvor mange kilo var stolen?

Klarer ikke å finne noe om det på nett, vet bare at den var veldig tung å bære både med og uten baby i :) (Vi hadde leieavtale via If, så vi fikk tilsendt bilstol før babyen ble født og sendte den i retur når vi fikk stol nummer to.)

Klarer ikke å finne noe om det på nett, vet bare at den var veldig tung å bære både med og uten baby i :) (Vi hadde leieavtale via If, så vi fikk tilsendt bilstol før babyen ble født og sendte den i retur når vi fikk stol nummer to.)

Får dra innom butikk og løfte litt på dem :p

Får dra innom butikk og løfte litt på dem :p
Kan være lurt :) Litt enig i at Be Safe izi go er tung. Maxi Cosi er lettere, og selv om den har trepunktsbelter kommer den jo bedre ut i forrukerrådets oversikt. Vanskelig m bilstol.

Vi har hatt Besafe Izi Go som stol nr 1 til begge to her, og det skal også nr 3 få. Til eldstejenta kjøpte vi Besafe Izi Kids X3 som stol nr. 2 og nå bruker hun Besafe Izi UP X2. Alle med isofix og vi har vært kjempefornøyd med alle. Til nr 2 kjøpte vi Cybex Sirona som stol nr. 2 fordi det hadde blitt for trangt for den lange pappa'n med to Besafe Izi Kids X3 i bilen (da kunne han hverken vært sjåfør eller passasjer) den perioden begge jentene måtte sitte i sånn type stol. Og Cybex Sirona kan man vel bruke fra barnet er nyfødt også, hvis ikke jeg husker feil? Men den kan jo ikke bæres med inn på butikken og sånt siden den er så stor. Jeg er ikke noe sterkere enn den gjennomsnittlige dame, men det har aldri vært noe problem at Besafe babystolen har vært for tung å bære. Alle stoler vil jo bli tyngre å bære etterhvert som babyen vokser, og når babyen er så tung at man ikke orker å bære med seg babystolen så kan h*n sitte i setet på handlevogna (de blå/rød "skinnstolene", ikke det metallsetet) eller man kan bruke bæresele/-sjal eller vogn. Det er ihvertfall min erfaring :)

Er d noen som har erfaringer meg d eneste bilsete man kan endre fra sittende til liggende, samt snu 360 grader? Husker ikke i farten hva den heter.. den ser veldig solig og god ut. Er vel en ny type. Veldig lur å ha en man kan legge litt ned mtp små babyer. At de ikke blir hengende me hode..

Back
Topp