Noen sykkeljenter her?

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Kan du anbefale en god sykkelbukse?

Jeg har ett par, men de er noe billig skvip fra Sverige, og her tror jeg faktisk det har noe å si.

Mitt problem er ikke rumpa, men musa...

Ja det kan jeg.

Hvor mye er du villig til å legge i det?
Har syklet aktivt i noen år nå, så har fått testet ut litt...

Nei, altså jeg er villig til å betale for en bukse som gjør at jeg ikke  må vente en uke med sex

Men ikke helt syke priser selvsagt, men skal være med på ett par store ritt så greit at ikke det eneste jeg tenker på er om musa mi overlever...

Tanketrollet skrev:
Jeg anbefaler i aller høyeste grad buksene fra Assos!
Jeg brukte den her på ritt nå i helgen, og finnes ikke sår eller øm

http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=15326

I litt lavere prisklasse kan jeg også anbefale denne: http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=17131

Hvis du ikke skal sykle ritt på over 5 timer, så er denne her også veldig god; http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=21254

Hjertelig takk for svar, den øverste der var nok litt i dyreste laget tror jeg, men de andre så veldig greie ut.

Skal sykle godt over fem timer, i allefall det ene rittet(birken). Det andre (farrisrunden) håper jeg at jeg kommer under fem timer, men jeg har ikke fått trent overhodet så mye som jeg burde og jeg har syklet i 2mnd såeh

Men åssen er de i str da, normale?

gutt09jente11 skrev:
Kjøp deg sykkelsete som har hull i midten!!! det er en drøm, her er også musa problemet :P

Må kanskje få kjøpt meg en sykkel først :P   Denne er bare til låns for å se om jeg liker det.

Og det gjør jeg big time, så skal kjøpe meg sykkel etterhvert og da skal jeg ta med tipset ditt på veien =)

~Mummimamma~ skrev:

Tanketrollet skrev:
Jeg anbefaler i aller høyeste grad buksene fra Assos!
Jeg brukte den her på ritt nå i helgen, og finnes ikke sår eller øm

http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=15326

I litt lavere prisklasse kan jeg også anbefale denne: http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=17131

Hvis du ikke skal sykle ritt på over 5 timer, så er denne her også veldig god; http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=21254

Hjertelig takk for svar, den øverste der var nok litt i dyreste laget tror jeg, men de andre så veldig greie ut.

Skal sykle godt over fem timer, i allefall det ene rittet(birken). Det andre (farrisrunden) håper jeg at jeg kommer under fem timer, men jeg har ikke fått trent overhodet så mye som jeg burde og jeg har syklet i 2mnd såeh

Men åssen er de i str da, normale?

Jeg har brukt alle sammen både på landevei og terreng, og alle funker veldig fint til begge deler.

De er normale i str ja, men hvis du vipper mellom to str, gå for den største. Bittelitt mindre er de jo.

Men, ikke glem en god sadel...! De som følger med på syklene er ikke tilpasset alle rumper. Dra til en sykkelbutikk, og spør om de har en testplate, da får du målt bredden på bena som du sitter på når du sykler. Du kan også be om å få låne testsete med hjem, så kan du prøve på noen turer og se hva som funker og ikke :)

~Mummimamma~ skrev:

gutt09jente11 skrev:
Kjøp deg sykkelsete som har hull i midten!!! det er en drøm, her er også musa problemet :P

Må kanskje få kjøpt meg en sykkel først :P   Denne er bare til låns for å se om jeg liker det.

Og det gjør jeg big time, så skal kjøpe meg sykkel etterhvert og da skal jeg ta med tipset ditt på veien =)

Må bare si at hull i midten har ikke nødvendigvis noe å si for alle. Utformingen er alfa og omega. Prøv seter i butikken, finn et som passer din rumpe :)

Tanketrollet skrev:

~Mummimamma~ skrev:

gutt09jente11 skrev:

Må bare si at hull i midten har ikke nødvendigvis noe å si for alle. Utformingen er alfa og omega. Prøv seter i butikken, finn et som passer din rumpe :)

Eventuelt  min mus

Men takk takk takk for svar, skal kjøpe den ene nå og satse på at den kommer innen mitt første ritt 16. juni...

~Mummimamma~ skrev:

Tanketrollet skrev:

~Mummimamma~ skrev:

gutt09jente11 skrev:

Eventuelt  min mus

Men takk takk takk for svar, skal kjøpe den ene nå og satse på at den kommer innen mitt første ritt 16. juni...

Hehe, med riktig sete så får musa det bra også. Den har det fint når rumpa har det bra ;)

Men bare hyggelig. Bare spør igjen hvis du lurer på noe :)

Tanketrollet skrev:

~Mummimamma~ skrev:

Tanketrollet skrev:

~Mummimamma~ skrev:

gutt09jente11 skrev:

Eventuelt  min mus

Hehe, med riktig sete så får musa det bra også. Den har det fint når rumpa har det bra ;)

Det skal du ikke se bortifra at jeg kommer til å gjøre :P

Ett spørsmål til bare, bruker man truse under disse?
Hehe, har hørt litt forskjellig...

~Mummimamma~ skrev:

Tanketrollet skrev:

~Mummimamma~ skrev:

Tanketrollet skrev:

~Mummimamma~ skrev:

gutt09jente11 skrev:

Eventuelt  min mus

Det skal du ikke se bortifra at jeg kommer til å gjøre :P

Ett spørsmål til bare, bruker man truse under disse?
Hehe, har hørt litt forskjellig...

Nei!!! That's a BIIIIIIIIIG no-no.. hehe.

Årsaken til at man ikke skal ha truse under, er at denne padden er utformet for direkte hudkontakt, og lagd for da å bevege seg så så mye med så my vekt på osv. Det er brukt millioner av kroner for å utforme de paddingene (helt sinnsykt.hehe)
Og hvis du da slenger på deg en aldri så liten truse under, uanset materiale, så vil du få gnagsår. Og tro meg, du vil aldri ha på deg truse igjen etter å ha fått sånne gnagsår (har sett noen av de, sluppet unna selv heldigvis)

Jeg har en sykkelbukse fra Diadora og syns den er kjempe god  er ikke proff sykler da men dess mer vondt får jeg vel i rumpa/musa i starten..det hjalp mye med sykkelbukse og nå etter noen mnd med sykling syns jeg ikke jeg har noe særlig vondt lenger altså 

For guds skyld la trusa ligge hjemme!!! Hadde på meg stringtruse på en spinningtime forrige uke og den lå like mye inni forran som bak og jeg hadde drit vondt i flere dager

Rebecca85 skrev:
Jeg har en sykkelbukse fra Diadora og syns den er kjempe god  er ikke proff sykler da men dess mer vondt får jeg vel i rumpa/musa i starten..det hjalp mye med sykkelbukse og nå etter noen mnd med sykling syns jeg ikke jeg har noe særlig vondt lenger altså 

For guds skyld la trusa ligge hjemme!!! Hadde på meg stringtruse på en spinningtime forrige uke og den lå like mye inni forran som bak og jeg hadde drit vondt i flere dager

Det blir bedre når man får herdet benet i rumpa, det man sitter på. Men fytti det tar tid og er vondt til tider...!

Oooooh, strintruse på spinning, aaaauuuuuu :(

Back
Topp