noen sykepleire her

tafas

Elsker forumet
både studenter og de er ferdig m skole nå..hva har dere jobbet ved siden av skole? kan man da jobbe som hjelpepleier når man er sykep.student?

Jeg mener det blei sagt at jeg blei lønna som hjelpepleier etter 2.året på sykepleien iallefall..
Jeg jobba på pub i helgene jeg mens jeg studerte.. Så jobba jeg på sykehjem i feriene.. [:)]

Man kan ikke jobbe som hjelpepleier for man ER jo ikke hjelpepleier, men man kan fint jobbe som assistent og i mange kommuner kan man også jobbe som sykepleierstudent og da få mer i lønn enn som assistent...

Jeg jobbet som sykepleierstudent i et bokollektiv under utdannelsen.
Den lønnen er høyere enn assistent lønnen.
OG hvis du har en fast stilling, som 2 dager i mnd eller noe.
Så vil dette gjøre at du får ansenitet når du begynner å jobbe som sykepleier.
Dvs at du har 3 års ansenitet når du er ferdig utdannet..
og man øker i lønn etter 4 år..!

ORIGINAL: 1100

Jeg jobbet som sykepleierstudent i et bokollektiv under utdannelsen.
Den lønnen er høyere enn assistent lønnen.
OG hvis du har en fast stilling, som 2 dager i mnd eller noe.
Så vil dette gjøre at du får ansenitet når du begynner å jobbe som sykepleier.
Dvs at du har 3 års ansenitet når du er ferdig utdannet..
og man øker i lønn etter 4 år..!

ok...lurer på hva vil det si å jobbe som sykepleierstudent? tenker på selve jobben da[8|]

Har jobbet som kokk/servitør en periode (som var bedre betalt enda jeg er ufaglært) enn når jeg har gått som pleieassistent. Prøvde å jobbe minst en helg i mnd for å ha litt ekstra så var alt over bonus. Men som tvillinggravid så fikk jeg beskjed om at det var nok å holde seg til skolearbeidet så fikk ekstrajobbingen taes igjen senere [:D]

jeg ble fast ansatt i en hjelpepleie stilling når jeg var ferdig med andre året på sykepleien.. jobbet natt i hjemmesykepleien.[:)]

ORIGINAL: Emz mamma

Har jobbet som kokk/servitør en periode (som var bedre betalt enda jeg er ufaglært) enn når jeg har gått som pleieassistent. Prøvde å jobbe minst en helg i mnd for å ha litt ekstra så var alt over bonus. Men som tvillinggravid så fikk jeg beskjed om at det var nok å holde seg til skolearbeidet så fikk ekstrajobbingen taes igjen senere [:D]

hehe, helt forstålig[:D]

Back
Topp