Noen sykepleiere her?

*Sprell levende*

Betatt av forumet
Jeg vurderer å begynne på diakonhjemmet sitt sykepleiestudie i januar. Man kan søke fra 15 august og det er deltid. Noe mer kan jeg ikke da jeg må jobbe litt ved siden av for å få økonomien til å gå opp. Jeg lurer på:

- hva er det beste på studiet?
- hva er det værste?
- hva jobber du med nå?
- trives du i yrket?
- jobber du full eller deltid?
- hva er lønnen?

- hva er det beste på studiet? Det jeg synes var best, var praksisperiodene![:D] Å det sosiale med klassen! Men nå gikk jeg heltid da![8D]
- hva er det værste? Anatomi og psykologi eksamenene!
- hva jobber du med nå? På sykehjem, som sykepleier![8D]
- trives du i yrket? Trives utrolig godt i yrket mitt jeg ja![:)]
- jobber du full eller deltid? jobber 85% stilling nå, men fra 2004 til jeg gikk ut i perm 2007 jobba jeg 100% som nattevakt![:)] I dag jobber jeg rundturnus, men mest nattevakter!
- hva er lønnen? Grunnlønnen på 100% stilling ligger vel på rundt 305 000 tror jeg! [8D] kommer vel litt an på ansinnitet osv det![:)]

ORIGINAL: *Sprell levende*

Jeg vurderer å begynne på diakonhjemmet sitt sykepleiestudie i januar. Man kan søke fra 15 august og det er deltid. Noe mer kan jeg ikke da jeg må jobbe litt ved siden av for å få økonomien til å gå opp. Jeg lurer på:

- hva er det beste på studiet? Praksisperiodene!
- hva er det værste? Helsepolitikk, etikk timer som blir lite motiverende pga dårlige lærere [:'(]
- hva jobber du med nå? Ambulanse og akuttmottak
- trives du i yrket? JA!! Kunne ikke tenke meg noe annet!
- jobber du full eller deltid? Har 100% fast i amb, og jobber ekstra på mottaket vedsiden av [:)]
- hva er lønnen? 300 000,- nybegynnerlønn..

- hva er det beste på studiet? å lære noe nytt, bli kjent med nye folk, mange utfordringer
- hva er det værste? syntes det var verst når jeg både var i praksis, jobbet ved siden av og leste til eksamen
- hva jobber du med nå? i kommunehelsetjenesten
- trives du i yrket?ja
- jobber du full eller deltid?100% men skal jobbe 80% når jeg begynner igjen
- hva er lønnen? Har 358 000 pluss tillegg

- hva er det beste på studiet?  Praksisperiodene, og alle nye vennene. (Gikk også heltid da)
- hva er det værste? Helsepolitikk
- hva jobber du med nå? Kommunen
- trives du i yrket? JA
- jobber du full eller deltid? Har 100%, men kommer til å begynne i 80% etter endt permisjon. Ha permisjon i 20%
- hva er lønnen? 364 000 + tillegg

- hva er det beste på studiet? Det sosiale + anatomi og sykdomslære (Tok utdannelsen i Australia)
- hva er det værste? Læren om sykepleieteorier
- hva jobber du med nå? Jobber som produktsjef i et selskap som selger lab utstyr til sykehus
- trives du i yrket? Jepp
- jobber du full eller deltid? full tid
- hva er lønnen? 520 000 i grunnlønn + bonuser

- hva er det beste på studiet? praksis
- hva er det værste? oppgaver...mange forkrav før eksamener[:'(]
- hva jobber du med nå? er hjemme...termin om 5 dager....aldri jobbet..var ferdig i juni[;)]
- trives du i yrket? ja....hvertfall som "sykepleierstudent"[:)]
- jobber du full eller deltid? jadda..... se ovenfor
- hva er lønnen? nybeg. er ca 300 000

Back
Topp